lördag 10 augusti 2024

Hoppa på tåget: ”Ett annorlunda konstverk” (ej tavla)

Vad sägs om en spindel med åtta rostiga ben och en kropp av betong.

En trollslända som trivs utmärkt på min balkong.

Ett hus tillverkat av diabas på tillskuren och hopklistrad sten.

Märkligt nog så har ugglan Hedvig faktiskt gjort ett bra jobb mot trutar, fiskmåsar, duvor och andra fåglar i år. Hedvig är tillverkat i Zimbabwe av  återvunna badkar.


Idag hade jag inga problem alls att komma på vad jag skulle lägga upp som mitt bidrag till ”Ett annorlunda konstverk”. Jag har hur mycket annorlunda konstverk som helst, och många av dom har ni sett tidigare. Och ni som har hängt här ett tag vet väl att jag är extremt svag för rost och betong. Så mina bidrag "speglar mig” ganska väl. Enjoy!

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

15 kommentarer:

Lokföraren sa...

Mycket snygga konstverk. Så bra de klär in din balkong :) 6 st får jag till :) Trevligt att du är med och tack för länken :)

Carita Liljendahl sa...

Bra bidrag och som önskat - ingen tavla :)
Jag bröt lite mot reglerna men tycker det var ok då jag inte fotade en tavla hemma :)

Guldkryckan sa...

Bra jobbat av Hedvig och stort tack för all konst du visar upp.
Rost har jag ju börjat uppskatta på vår balkong, förr hade jag nog slängt det men inte numera.

Ha nu en fin kväll Bp. 👋

LillaSyster sa...

BP's egna mini zoo! Snyggt!=)

nalta norrland sa...

Helt toppenbäst‼️

Susjos sa...

Såklart fixade du denna veckas ord superbra! Å se, din Hedvig är ju lite lik ugglan jag såg i Tällberg! Kram!

Äventyret framtiden sa...

Jodå, säger jag, gillar varevigaste liten annorlunda konst du visar upp...Bravo!

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Härligt med ett eget mini zoo av annorlunda konst på sin egen balkong! Fina bilder och konst! =)

Ha nu en fin kväll BP!
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt trevliga konstverk! Kul med sånt som bryter av. Jag gillar också rostig metall, sten och betong.

Anki sa...

Älskar din konst! Ugglan Hedvig skulle gärna få bo här! :)

Paula sa...

Ny kunskap insupen, diabas, bergart?! Hade gissat på något musikinstrument, hihi. Du har så läckra konstföremål på din balkong! Du och lillasyster har lite samma typ av favoritmaterial. Skoj också att Hedvig varit till nytta så hon inte bara är en prydnad.

PROFESSORDEUTSCH sa...

Verkligen unika konstverk du bjuder på, tunga pjäser vill jag lova.....men ugglan är bra ful, tur att den gör lite nytta!

Hannas krypin sa...

Det var en väldigt bra tolkning på Åkes tema. Jag har inte sett dina betongdjur tidigare så det var väldigt roligt att få se.

byblixtra sa...

Gillar dina skulpturer som du har på balkongen. Rost och betong är snyggt.
Ugglan har jag sett i andra varianter och kul att de är gjorda av gamla badkar.

Tony sa...

Snyggt BP!