onsdag 28 augusti 2024

Mammarazzi och Paralympics

Trädgårdsskötaren Johan samlar ihop ogräset som han har rensat.

Ni ser väl MC-hjälmen!? Vilken tuff kvinna! Hon körde en svart Honda VFR 800. Jag parkerade Frans bredvid hojen.

No comment;-)


Kan inte låta bli att här citera Mitas kommentar på min blogg igår. Mita är konstnär och mest känd för sina fantastiska akvareller - här och här. Hon har ställt ut på mitt gamla jobb och självklart sålt slut när hon var med. Ja, hon brukar sälja slut när hon visar upp sina fina tavlor. 


Världen är liten
Världen är liten, speciellt när man bor i Täby. Uppenbarligen. Så här lät Mitas kommentar:

 

- Hahaha... för mig kom dagens garv – min syrra har fastnat i dagens kamerasökning. Där sitter hon och pratar med sin kompis. De har fortfarande kontakt sen de var tre år gamla. Heja dom. Jag har inte så mycket kontakt med barndomsvänner bara mest via sociala medier. A nej,  det finns inte mycket som är likt Magdalena (Andersson).

 

Vilken himla tur att jag inte skrev något typiskt BP-aktigt om mina ”mammarazzi-offer” igår;-)

 

Paralympics
Passar på att påminna er om Paralympics som börja om en kvart med öppningsceremonin i Paris. Jag hoppas innerligt att Paralympics blir en lika stor succé som OS har varit. För kom ihåg – varje prestation som görs av en person med funktionsnedsättning är så mycket större än den utförd av en frisk atlet.


PS. Bilderna jag lägger upp är gårdagsfärska. Det tredje fotot är dagsfärskt. Ja, jag fortsätter väl med att leka mammarazzi;-) DS

13 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Hoppsan, världen är liten iallafall. 😂
Mycket ogräs blir det ju för en trädgårdsskötsel, fint redskap till hjälp iallafall.

Ha nu en fin fortsatt kväll Bp.

LillaSyster sa...

Bra fångat med kameran =) Jag fick titta 2 gånger på tjejen med hjälmen. Hon liknar en utav mina kunder- men det är inte C. Johan har jobbat på bra. Ha en bra kväll framför TV:n Kram

Hanneles bokparadis sa...

tittar på invigningen av Paralympics i svt

nalta norrland sa...

Mycket ogräs 😅 bra jobbat av gårdsskötaren 🌱
Fotar man okända människor ska man nog hålla tyst och inte vara alltför frispråkig 😅 det kan ju hända att världen är liten 😆
Nu säger jag go natt sov gott kram för nu är jag less på denna onsdag

Paula sa...

Önskar jag hade tid att grotta ner mig i Paralympics, men tyvärr, har nog inte ens teven inkopplad i värsta fall. De är verkligen hjältar som bör uppmärksammas och äras efter sina prestationer. Återkommer med skyltar nästa söndag hoppas jag. Ha det gott!

Klimakteriehäxan sa...

Visst kommer jag att titta på Paralympics emellanåt, men det blir hård konkurrens med finnkampen i helgen ...

Susjos sa...

Haha, ja världen är bra liten!
Här hemma har jag via mobilen suttit i ett teamsmöte med jobbet, APT möten vill ju arbetsgivaren gärna att man är med på, men nu är jag trött efter dagarna i Falun och en väldigt varm hemresa, så inget TV-tittande blir det för mej.
Ha det gott!
Kram

Hannas krypin sa...

Haha, världen är verkligen liten. Tycker det är kul med dina mamarazzibilder. Missade invigningen då jag var ute och kollade på fotboll och sedan åkte iväg för ett nattpass. Håller helt med i att deras prestationer på något sätt är större. De är grymma!

Stefan sa...

Jag håller med om dessa idrottare med funktionshinder. De gör fantastiska insatser och ja... Jag tror att Paraolympics blir en succé, både sportsligt och publikt.

Ditte sa...

Läste kommentaren som Marita skrev igår och log. Så kan det bli. Världen är liten.
Paralympics ska vi se. Tror det blir lika "bra" som OS. Och visst är varje prestation där helt enastående.
Strålande sol idag också så visst njuter vi av denna dag också.

Äventyret framtiden sa...

Paralympics brukar jag titta på...Ska bli Chablis som Magnus Härenstam sade. Ha en bra torsdag!

PROFESSORDEUTSCH sa...

Hahaha, det var ju en rolig slump....tänk vad du kan åstdakomma med dina härliga mammarazzi-bilder!

Mias sa...

Kul att vara mammarazzi :) Tuff kvinna med bågen. Ja de som är med i paralympics är verkligen hjältar!