lördag 3 augusti 2024

Hoppa på tåget – ”Veteranbil”

Ford Thunderbird, 1959.

Snubnoz är en Chevrolet.

Desoto Diplomat Custom 1955.

Rosa Ford Crown Victoria 1955 med Marylin Monroe. Tänk om man krockade med henne;-)

Kompisen Daves ögonsten en MG TA Midget, 1936.


Veteranbil är ett tema jag gillar skarpt. Älskar dessa ögonstenar som någon (mest män) ägnat mycket tid och pengar åt för att återställa till fint skick. Det var tyvärr många år sedan som olika aktörer anordnade bilträffar, bland annat i Rosersbergs Slottspark (2011) och Vallentuna (2013). Om jag har förstått det rätt går Stockholm Car Meet av stapeln på Solvalla just idag och kolliderar alltså med Prideparaden i huvudstaden.

Hoppas ni gillar mina fem bidrag till ”Veteranbil”:-)

Hos Åke hittar ni länkar till alla som hoppat på tåget. Om ni också hoppar på är det bara att lämna ett meddelande i hans kommentarsfält här.

Karin har uppfunnit temat.

16 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Kan man något annat än gilla dina fem bidrag? Roligt att du fick in Marilyn i det hela också. Thunderbird har jag kört, Chevrolet har jag åkt..Kanske de andra tre också...Jättefina veteranbilar fick du till idag.
Jag förstår att Dave har den där till ögonsten. Den är det!

Susjos sa...

Vilka tjusiga bilar du lägger upp!
Gillar såklart den rosa bilen med Marilyn Monroe!

Svar: Nej, tyvärr är det inte sonen som ska gifta sig, det är kompisar till oss. Lustigt nog så kom aldrig den fina inbjudan till oss, utan på semestern skrev den blivande bruden till mej och undrade om vi inte fått någon inbjudan på posten, och det hade vi alltså inte! Som tur är så jobbar jag inte den helgen!

Ha en fin kväll!
Kram

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Wow så fantastiskt fina bilar du bjuder upp med - Hela fem olika veteranbilar!
Ja det är inte många som har Marylin Monroe på sin bil! Läckert =)

Jag hoppas du fått dig en åktur i MG`n med din kompis Dave, för det är verkligen en bil i klass =)

Önskar dig en härlig helg!
Kram

LillaSyster sa...

Japp, jag gillar dem skarpt. Bilar som har själ och hjärta, inget slit och släng! Vårdats ömt, mycket passion och kärlek. Extra kul att jag sett många gamla bilar rulla på vägen i sommar soliga dagar. Ha en bra lördagskväll, så ses vi på skyltsöndag imorgon =) Kram

nalta norrland sa...

Tjusiga dollargrin 🤩

Du har väl inte missat att jag bloggat idag?

Guldkryckan sa...

Bilar var finare förr helt enkelt, dagens sanning.
Blir ju lite avis på Dave, jösses va fin den är. :)
Bilträffar har väl blivit mindre med åren, fast jag kan ju ha fel, är inte så insatt på området tyvärr.

Tillönskar dig en fin kväll nu Bp.

Anna-Lena sa...

Tror min pappa hade en Customline en gång. En stor vräkig sak var det i alla fall. Kanske en sådan du visar på bild.
Han var nog stolt då.

Carita Liljendahl sa...

Ni är många bloggvänner som fått till det riktigt bra med fina bilder av veteranbilar - du är en av dem!

Ditte sa...

Verkligen en läcker bilparad och toppenbilder. Så härlig. Gillade alla bilar med den blå MG MIdget var en favorit. Hade en pojkvän på gymnasiet som hade en röd liknande . Blev hämtad i den efter skoldagens slut på lördagar. Minnesvärt. Även bilen med bilden av Marylyn blev lite extra.

Klimakteriehäxan sa...

Kul åkdon, man fattar verkligen varför begreppet "dollargrin" uppsod!

Åke sa...

Dregel, dregel :) Vackra bilar och vem vill köra på Marilyn ? Trevligt att du var med ombord och tackar för länken.

Hanneles bokparadis sa...

våran Volvo är snart veteran, svärsonens gamla. En äldre herre tittade på den och sa att vi ska vara rädda om den!

Anki sa...

Japp ... jag gillar absolut dina bilder på dessa vackra bilar!

christian sa...

Klart vi gillar ditt bidrag....snyggar bilder från olika vinklar. Tycker Chevans grill är bäst, nästan lite gullig på nåt sätt!

Hannas krypin sa...

Jag gillar absolut dina fem bidrag. Jag fick hoppa över hoppa på tåget då jag inte hade något att skriva om på temat. Får se om jag kan vara med nästa vecka.

Paula sa...

Ojoj så jag gillar dollargrinen! Den turkosa, vilken färg! Ursäkta att jag är sen, kommer in o kikar på skyltarna imorgon, jag har lite trångt om tid just nu. och nu ska Mondo hoppa på världsrekordhöjden!