torsdag 23 november 2023

Tråktorsdag




Äntligen kan jag bjuda er på en riktigt genuin Tråktorsdag. Försökte förgylla den så gott jag kunde (såklart). Började med att bjuda in mig själv till fika hos Starfish&Coffee. Jag lovar att man måste vara lagd åt s/m-hållet om man frivilligt ger sig ut i fyra grader, blåst och regn bara för att… Men baguetten var mums, alltid nåt:-)

Bjäbbande hund
Och gissa vem som kom dit!? Hundskrället som har varit med ett antal gånger här på bloggen. Säger bara som så - om ni läser rubriken på nätet ”Hundrädd pensionär stryper bjäbbande hund med sinaegna händer i Täby” så vet ni att det är mig tidningarna syftar på;-) 

Vem är jag…
… att ”gnälla” över oestetiskt upplagd mat hos bloggkompisen Gerd. Tänkte på det när jag öppnade matlådan med Pad Thai från Asian BBQ för en stund sedan. Tycker nästan att maten ser oaptitlig ut. Nu smakade rätten utmärkt. Så det räckte med att blunda och låta smaklökarna jobba;-) 

Hyra
Inte nog med det. Det var tråkigt att höra att vi får en tolv procentig hyreshöjning 2024. Ja, arbetet på innergården samt solcellsprojektet på taket måste ju finansieras på något sätt antar jag;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

9 kommentarer:

nalta norrland sa...

Hunden är ju jättesöt 🤩
Maten… Nej tack, aldrig. Jag väljer Gerds mat alla dagar i veckan. Ärligt så förstår jag inte varför Du klagar på hennes mat.
Vädret är ju inget att klaga på.
Du är ju inomhus.
🤗

LillaSyster sa...

Det var en taskig hyreshöjning.
Jag tycker inte att din mat ser oaptitlig ut.
Håller tummarna för att slippa läsa rubriken, men bra att du förvarnar. Märkligt att man inte vill fostra sin hund till att inte skälla på allt och alla. För det går ju faktiskt. När Muffin var här så "skällde" han ett hej och sedan var det bra. (Men jag vet när grannens föräldrar varit på besök med sin tax om sommaren - ett evigt bjäbbande och jag har tänkt att vi är lyckligt lottade som slipper det där 360 dagar om året)

Paula sa...

https://www.purina.se/hitta-ett-husdjur/hundraser/pomeranian Läs! Rasen är skällig, en vakthund som helst vill sitta i knäet, haha
Jag hörde på nyheterna att allmännyttan vill höja hyran med 8% o de privata med 12%, oavsett vilket det blir är det sorgligt, iaf för mig. mitt livsutrymme krymper, jag kan inte flytta till mindre och jag får inget bostadsbidrag om de inte ändrar på inkomstgränsen, hoppas det blir så. Konsekvenserna blir kännbara för många. Maten mums, alla maträtter kan ju inte vara så vackra, det är smaken som avgör! Levergrytan jag intog idag såg verkligen inte vacker ut, men smakade jättegott!

Guldkryckan sa...

Hoppsan… 12-% var ju lite mycket, jösses va surt. 🙁
Hunden var ju söt trotts allt men jag förstår dig.

Tur det finns smaklökar iallafall. ;)

Ha det bäst Bp.

Äventyret framtiden sa...

Att vara hundrädd är förstås inte särskilt roligt alls men utseendemässigt så ser hunden inte ut som en tråktorsdag precis.
Maten ser ut som thaimat brukar se ut tycker jag. Färger har den också...
Måste in och titta på Gerds mat nu, blev ju nyfiken.
God fortsättning på tråktorsdagen! Ja, hyran usch, ja.

Ditte sa...

Tråktorsdag? Nja...
Jag tycker du gjorde tappra försök att pigga upp den. Absolut.
Vad gäller hundrasen är den är den inte direkt min favorit. Och jag vet att den har "skälliga" tendenser. Här i innerstan är hundar välkomna på många ställen men de får vara på plats hos sina ägare och dessutom inte skälla.
Tja, vad gäller mat är den ju svår att fota och få till på ett rättvist sätt.
Men visst är pad thai gott.En favorit och varianten med räkor gillas extra.
Verkligen extra trist med en så rejäl hyreshöjning. Hos oss blir det ingen. Vi har några hyreslägenheter kvar och en del lokaler i föreningen och det "lönar" sig. I alla fall de närmaste åren...

femfemman sa...

Det var det jäkligaste! Hyreshöjning alltså!
Mat som ser god ut kan vara rätt smaklös, men en sådan gegga som visar, brukar smaka mycket och gott.
Jättefin hund. Att se på.
Ska kolla efter den rubriken!
Och vädret... samma skitväder i stora delar av södra Sverige. God kväll!

KajsaLisa sa...

Ha ha man skall inte strypa bjäbbande småhundar även om det är frestande.
Tycker thaimaten ser god ut. Tack för länken.

christian sa...

Fick dåliga hundvibbar så snart jag fick se första fotot, den jycken känner man igen vid det här laget... :( lika irriterande som ouppfostrade ungar!
Men, du fick en mumsig baguette å en härlig asiatisk lunch, inte illa det!
Då blev det ju lite ljus i tråktorsdagstunneln....