lördag 4 november 2023

Bokmärke



Fulhösten har verkligen kommit till Nollåttaland de senaste dagarna med nollstop regn och rusk, dag som natt. Depressionsframkallande helt enkelt:-( Som jag berättade här försökte jag dämpa ”höstångesten" med både klippning och inte minst inköp av en fräck vinterjacka. Det sistnämnda var jag då uppenbarligen inte ensam om.

Smart
Även Gerd shoppade. Och då vi är smarta båda två använder vi självklart medföljande ”lappar” som fejkbokmärken. Japp, och lika självklart är att vi lägger dom upp på bloggen idag:-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

12 kommentarer:

femfemman sa...

Äntligen har vi bättre väder än ni.. Fast det spelar ju inte så stor roll, nu när sommaren är slut. Fleecetröja funkar idag också. God allahelgonadag!

Åke sa...

Ditt eller ert regn och ruskväder drog sig hit uppöver också.

Hanneles bokparadis sa...

Helt rätt färg.

nalta norrland sa...

Snön lyser vit på taken 😜 nu har vintern börjat ta sig an Norrlands inland ⛄️
Det kom närmare 2 dm under natten till idag.
J har varit å plogat vår väg + gårdsplanen så oss hår det ingen nöd på.
Just nu tar jag hellre snö än regn om jag får välja.
Smart att använda ett fejkbokmärke nu när Du shoppat Dig lycklig 😜
Vi har varit på hantverksmässa, tänt ljus i minneslunden och käkat ”tidig” middag med kak-Jocke, klyftpotatis, stekt kyckling och svampsås. Nu har Arne anslutit sig och de ska basta, spela biljard och dricka öl i the manscave.
Ha en fin fortsättning på denna dag 🤗

nalta norrland sa...

GLÖMDE Vilket tak kände Du inte till?
Jag tyckte det var kul att min taxichaufför berättade om Världens tak 😄
👋

Klimakteriehäxan sa...

När jag bodde i USA köpte jag ofta Esprit. Gillade den sportiga stilen. Funkar självklart även som bokmärke!

nalta norrland sa...

Taket i Saxnäs fotade jag i somras innan folkvagnen kraschade när vi var på väg till Stekenjokk i augusti.
Det fanns bredvid hotellet& vandrarhem.

LillaSyster sa...

Perfekt att få ett bokmärke med på köpet=)
Instämmer om att vädret är deprimerande. Men jag som var uppe tidigt idag (det kan jag tacka Busan för),hann jag ta en 3km promenad i upphåll! Varmt var det också, faktiskt riktigt skönt. Ha en bra kväll. Kram

Geddfish ♥ sa...

Tack för länken! Ja, vi har båda köpt jackor och båda har använt lapparna som fejkbokmärken, väldigt smart. Medger att du har det snyggaste. Rött. Jag har köpt väldigt mycket från Esprit i mina dagar.

Än har jag ingen tråkig höst, här är färgerna ganska intakta. Ingen snö så långt ögat når. Men jag vet att både Dalsland och Värmland har fått.

Ditte sa...

Ja, vädret är trist men jag satsar på att göra roliga saker i den mån jag orkar. Och det ska mycket till innan jag avstår dessa.
Idag blev det även covid dos nr 6. Lika bra att få det gjort och sedan kul träff med vänner på stan.
Visst är det bra med bokmärken/märken från fina kläder som bokmärken. Och vad gäller Esprit har jag mycket därifrån. Gillar dem verkligen.
Nu hoppas vi på lite trevligare väder. Visst!

Guldkryckan sa...

Trist väder även här, dessutom är det ju röd dag och bolaget är stängt, märkte det när jag stod vid deras entré, jippi. ;)

Inte köpt kläder på ett tag, snart dags för lite fler jeans iallafall och kanske ett par sockar eller några till.
Kan hända det blir ett bokmärke då även här,

Ha en fin avslutning på kvällen.

Anni sa...

Sk*tväder, helt enkelt.