onsdag 1 november 2023

"Novent" med onsdagsmix

Dagens inlägg är inspirerat av Annika i Reston, USA. Ordet "novent" hade jag aldrig hört förut, men det är så otroligt klockrent (tyvärr) – november + advent = novent. 

En tripp till frisören Leo i Täby Centrum idag bekräftade till hundra procent att man börjar med advent/jul redan den första november. Bildbeviset ser ni ovan. Måste dock säga att Halloweenutsmyckningar fanns kvar hos Runy’s frisörer och inte minst hos Kalaskompaniet – utmärkt bloggfoder till kommande Skyltsöndag:-)

Onsdagsmix
1,5 grader och det var dags att "inviga" vinterjackan för åttonde gången. Den är alltså åtta år gammal. Och jag tyckte att jag absolut förtjänade en förnyelse. Och så blev det. Tackar Esprit som hade massvis med färgglada höst/vinterplagg. Jackan nedan fick följa med hem:-) "I deserve it because I'm worth it:-)
 

Fria händer
Tyckte att jag var värt nåt nytt även i frisyrväg. Leo blev överlycklig när han fick fria händer att göra vad han ville med mitt hår. ”Moppen” blev väldigt kort kan jag väl säga, men håret växer ju ut fort…

Röd japansk lönn på innergården. Läckert:-)

Parkeringsbot?! Nejdå, bara ett kvitto från Rusta:-)

15 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Måste ju säga att när jag startar med julgranen första december i vårt hem så ÄR det ju lite tidigt, jag erkänner men jag gillar det.
Men i november?
Nja, för tidigt även för mig.
Såg lite på stan igår när jag hämtade upp hustrun, jomen, det märks att det snart är jul...redan nu.

Cool vinterjacka Bp....ha det bäst.

femfemman sa...

20 november. Lagom start för jul. Men det delar ju ingen roll vad jag tycker...förstås.
Vinterjackor får hänga med länge. Åtta år är riktigt bra. På landet så har man ju jackor för olika ändamål. Så trädgård/skogsjackan, den är rätt gammal.
Ha det gott!

LillaSyster sa...

Snygg jacka!
Modigt att ge frisören fria händer =)
Lönnen lyser upp.
Förr hade vi i stan något som hette novemberljus, en promenad slinga med massa olika ljusinstallstioner som INTE var julbetonade. Men det har de sparat in på, nu är det julbelysning som gäller. Och den kommer väl snart upp, även om den förhoppningsvis inte tänds än. Själv hade jag föredraget fortsatt novemberljus. Ha en bra kväll!

Anki sa...

Jättesnygg jacka!
Trevligt med ny frisyr ... även om du verkar tycka den blev lite kort.
Absolut för tidig med alla julprylar ... men jag bryr mig inte - struntar i det jag inte kan påverka.
Muffin hälsar och tackar för hälsningen! :)

Geddfish ♥ sa...

Ursnygg jacka! Sökte på Esprit men hittade inte nån sån. Nu har jag redan precis köpt ny jacka för vintern.
Synd du aldrig visar nya frissen. Hade varit kul.

Äventyret framtiden sa...

Jackan är läcker och även här är det novente på gång. November, halloween och julen i ett nötskal. Full fart..måste nog ta kameran med mig en dag när jag går ut på stan, någon gång nästa vecka.
Frissan behöver jag också besöka men först tentan, sen så..

Tony sa...

Novent ligger ju i tiden då julpynt och annat plockas fram i affärerna alldeles för tidigt numera.
Snyggt jacka!

nalta norrland sa...

Bild på den nya frisyren?
Snygg jacka 🤩
Novent läste jag för första gången idag, aldrig hört ordet tidigare.
Ingen julskyltning här… än.
🤗

Ditte sa...

Ja, att ha advent och jul nu...Pust och stön. Ogillas verkligen- Däremot blev jag störtförthust i din jacka. Esprit har verkligen mycket snyggt. Roligt med lite färg.
Kul med ny frisyr. Och visst växer håret ut ganska snabbt. Men kul med omväxling.
Visst är den japanska lönnen läcker. Lyser upp så fint.

Susjos sa...

Vilken snygg jacka du har hittat! Nu blev jag också sugen på en ny vinterjacka, men kanske inte just nu….Gran Canaria har välkomnat oss med värme och blå himmel, så här behövs ingen jacka!
Härligt med ny frisyr, fast ibland är man inte helt bekvämt med nåt nytt , men håret växer som sagt ut!
Fina höstfärger på gården ,absolut!
Men nu ska jag njuta av lite sommarvärme!
Ha det gott!
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Fin jacka! Synd att man inte fick se frisyren.
Visst är julen på väg bakom varje hörn!

Annika sa...

Tack för länken, BP! Kul att jag kunde vara inspo för dig.
OCH sen märkte du ju av det "på stan" också.
Som jag brukar säga, det fina i kråksången är att alla gör exakt som de vill vad gäller julen. Somliga tidigt, andra den 23 december.
Inget fel, inget rätt.
Blir lika nyfiken på din frisyr som alla andra härinne, hihi!!
JA! Snygg jacka köpte du också. GILLAR!!!
en finfin BRA torsdag önskar jag dig!

christian sa...

Vilken fantastiskt fin jacka.... synd att vi inte fick se den nya frisyren också...

Paula sa...

Vilken häftig och snygg jacka! Jag tror du klär fantastiskt bra i den, jag föredrar lång kappa på vintern, har både kort och lång men märker att det är mycket varmare och skönare på hundpromenaderna när kappan går ner till knäna. Och med åren har jag blivit en fryslort jag också. Kul med ny frilla! Jag behöver också ansa min korta frisyr men tänker anlita dottern med trimmer!

Carita Liljendahl sa...

Vackert skyltfönster tycker jag :-)