söndag 12 november 2023

Skyltsöndag #444


444 – smaka på den ni:-) Gillar ett tal med tre likadana siffror:-) Och ännu mera tycker jag om gårdagens match med stort M – Norrköping-Hammarby, där det grönvita laget tog sitt andra SM-guld efter 38 års väntan. Självklart skyltar jag med det och har mina ”Söder-systrar” Ditte och Klimakteriehäxan samt "Söder-brodern" Stefan i åtanke:-)

Nu till min ”vanliga” Skyltsöndag, som jag är rätt nöjd med. Enjoy!

Att det är Fars dag idag har nog inte undgått någon. Detsamma gäller Mustaschkampen som pågår under november. Hade man för avsikt att slå två flugor i en smäll?

Den här skylten är gräslig, både vad gäller utseendet och texten. Sorry Balders Bröd. Ni borde kunna bättre.

En rosa Tesla är två för mycket om ni förstår vad jag menar;-) Hade inte kunnat gissa mig till vad Flowbird är för företag. Kolla här!

Veckans höjdare: Våra tvättstugor renoverades för fem år sedan (tror jag). Då fick vi även nya tvättmaskiner. På den tiden verkar det inte ha funnits bh:ar med bygel, för skylten kom upp först förra veckan. Fick mig ett väldigt gott skratt kan jag säga.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

19 kommentarer:

Stare Ström sa...

Bättre sent än aldrig, sägs det ju. Det är väl det din hyresvärd har tänkt på!

svar: Nejdå, ugglan var i högsta grad levande! Oftast såg jag den sitta längre in i hålet, sovandes. Men den gången kände jag verkligen blickarna när den stirrade på mig. Hoppas den hittar en annan bostad i dalen.

Klimakteriehäxan sa...

Gillar Sportbladets löp lite extra!!! själv är jag helt utan skyltar i dag. Ytterst ovanligt. Och oväntat.

nalta norrland sa...

En rosa bil skulle jag aldrig tacka nej till utan jag skulle jubla och vara glad 🥳
Mustaschkampen rör väl alla fäder ☺️ vare sig de har barn eller inte… 🤪
Bra skyltat 👍
🤗

nalta norrland sa...

Kolla gårdagens blogginlägg jag råkade kommentera där

Geddfish ♥ sa...

Faktiskt blev jag sittande vid TVn igår och tittade på Sporten och de jublande damlaget, alltså det bara blev så. Kul.
Balders bröd, nog hade de kunnat hitta på något roligare, urtråkigt! Men andemeningen räknas.
Ja, mustaschen berör alla män. Och jag har inte haft någon man i sikte. Vet bara att Lilla My bakade en tårta alldeles själv till denna dag och Papi. SÅ gulligt.
Jodå, nog har jag tvättat BHar i tvåttpåse, men inte numera, bygel används inte, allergisk.
Ha en god kväll!

LillaSyster sa...

Men det vet väl alla att bh ska tvättas i tvättpåse =) Den där parkeringsappen lät ju intressant, men verkar mest funka i Stockholm. Grattis än en gång till vinsten! Ha en bra kväll, här syns ännu solen =)

byblixtra sa...

En häftig inledning på Skyltsöndagen med SM-Guld!
Första farsdagsskylten är fin medan den andra var en aning rörig.
Alltså, jag gillar rosa Teslan. :-) Hellre det än de övriga tråkiga färgerna som brukar vara på Teslorna.
Bra med tydlig information i tvättstugan, gissar att det en bygel kan ha fastnat i tvättmaskinen.

Hannas krypin sa...

Så kul att de vann guld. Idag var Malmö FF klara för guld i allsvenskan med. Att bH med bygel ska tvättas i tvättpåse tjatade min mamma om redan när jag var barn. Hur kan man ha missat det?

Ditte sa...

Snyggt skyltat även denna vecka.
Visst gläds vi åt att Hammarbys damlag vann. Hurra!!!
Och här på Söder firades det igår kväll och i natt. Häftigt! Sportbladets löp gillas.(Tack för länken)
Vad gäller "fars dag" så är det inget för oss numer. Men har varit. Däremot Mustachkampen är värd att uppmärksammas i alla lägen.
Ja, Balders bröds skylt är ingen hit för dem.
Rosa Tesla? Pust.
Önskar en fin kväll

KajsaLisa sa...

Hade du inte hittat den första skylten hade du nog gjort en egen misstänker jag :)
Farsdagsskylten är lika gräslig som dagen i sig. Visste du att det hela startades av en grupp herrklädesaffärer på som låg på Kungsgatan på 40-talet för att kunna sälja fler slipsar.
Härligt rosa bil, kollar länken senare.
BH byglar är alltså värre än kvarglömt ludd i torktumlaren.
Länkar upp dig nu.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Läckra skyltar du bjuder på.. Grattis efter så många års väntan att vinna och gå upp i SM!

Farsdag är nog ingen som missat och detta med Mustaschkampen är säkert en rolig tävling, här i Norr kör dom men skägg mästerskap, den kampen är min son med och tävlar om titeln. Han vann den för nått år sedan - Då var han stolt minsann! :)

Ha en fin star på veckan! :)

Susjos sa...

Hejar inte på Bajen, men gillar att ett lag som inte vunnit SM på 38 år äntligenvinner, så visst, stort Grattis till tjejerna i Hammarby!
Härliga skyltar som du skyltar med, jag gillar den rosa bilen, flowbird, en parkerings-app?
Mustaschkampen är fint, men Balders bröds reklam…nja!
Ja, det var lite sent att sätta upp skylten om tvättpåse för bh med byglar, haha, då har väl tvättmaskinen varit sönder tack vare att nån missat det kan jag tänka!
Idag fick jag till en finskägd av skyltar från Winter Pride här på GC!
Ha det gott!
Kram!

Åke sa...

Ja det är bara att lyfta på hatten för Bajen :) Grattis :) Farsdag ja... sämsta fourever, nedbäddad med två klädesplagg som hoodtröja och fleece vantar. Men jag kommer igen sålart.

Anki sa...

Stort Grattis till Bajens guld! Bra jobbat och välförtjänt.
Snyggt skyltat som alltid!
Farsdag har jag nog aldrig firat ... men Mustaschkampen ställer jag gärna upp och stöttar!

femfemman sa...

Grattis till Hammarby!
Svarar på din kommentar här... gisasr att du inte går tillbaka ocjh läser... det gör jag sällan..
Även om det varit kul om Elfsborg fixat guldet, så tror hjag inte att de har så stora chanser internationellt. Så det är bättre att AMlmö får ta hand om de stora lagen i Europa... pch Elfsborg kanske kan vinna någon av de matcher som de kommer att få i sina Europamatcher. Kommer inte ihåg vad "andraplatscupen" heter. Bara synd att det är så stor skillnad på pengar vad det göer guld och silver. Malmö har ju så det räcker... Men inte ens det gör dem så jättebra. De har ju dock förlorat ett antal matcher mot ganska mediokra lag under denna säsong. God eftermiddag

Anni sa...

En stor eloge till Bajens tjejer och till deras fantastiska publik som verkligen gett tjejerna den uppskattning de ska ha! Som jag önskar att fler gick på damfotboll!

Ä det bara jag som tycker att Teslas logga ser ut som det kvinnliga reproduktionsorganet - och dessutom då på en rosa bil. Suck.

christian sa...

Även jag tycker det är kul att Hammarby vann, kul med omväxling...tyvärr blev det ju skåningar som tog hem herr-sm på en mkt tvivelaktig straff :(
Håller med, den blåa skylten var inte bra nånstans....en rosa bil däremot gillar jag fast inte märket då....å det där är ett parkeringsautomatbolag av nåt slag, hatar dem....alla dessa parkeringsappar å de ska vara så invecklade att alla ska begå misstag...bu!
Ja du...bäst att skratta åt eländet...bättre sent än aldrig .... hahaha

Ha en bra vecka!

Carita Liljendahl sa...

Pappis! Det var rart och roligt 💕
Sedan kan ju nån tänka att han är ett papphuvud 😄
Och Hammarby - härligt!

Paula sa...

Flowbird, så häftigt företagsnamn! Liiiten aning svårdefinierad till det dom sysslar med dock, men om företaget blir välkänt för gemene man så är ju namnet jättesnyggt! Bilen hade dock hellre fått vara orangea eller hur? Tvättstugelappen tolkar jag som att det kanske flyttat in nya i huset o de använder bygelbehåar, något som kanske ni andra inte gjort? Själv har jag väl ägt några genom åren, men lidit varje gång jag burit dem. Jag som aldrig haft en närvarande far har aldrig firat den dagen, jag reagerar alls inte på reklamen..