fredag 10 november 2023

Färgsprakande ”Fem en fredag”: Vecka 45 – Kopia

Alltid roligt med ett riktigt brev med färgglada frimärken:-) Fotot är dagsfärskt.

Dessa "kålhuvuden" låg på frukt-/grönsaksavdelningen hos min lokala ICA. Så de måste vara ätbara. Även det här fotot är dagsfärskt.


1. Vad var det senaste du kopierade (på kopiator)?
Ett ifyllt dokument som jag ville behålla en kopia av. Det rörde sig om min pension från England.

2. Vem har folk sagt att du liknar?
Ingen, jag verkar vara unik;-)

3. Vem har du försökt vara?
Mig själv.

4. När har du föredragit en kopia över ett original?
När kopian är av bättre kvalitet.

5. På vilket sätt var idag precis som igår?
Jag gjorde nåt helt annat idag än vad jag gjorde igår. Det enda som var sig likt var den gråa, tråkiga hösten som dock är väldigt mild som tur är.

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

LillaSyster är upphovskvinna till "Färgsprakande fredag".

16 kommentarer:

nalta norrland sa...

Det är märkligt att de flesta vill vara unika och ändå försöker så många, vanligtvis unga tjejer, se ut som kändisar som de beundrar.
Att klä sig så man sticker ut är inte vanligt.
Ibland är det bra att spara en kopia.
Har Du bott och jobbat i England eftersom Du får pension? Med vad arbetade Du då?
🤗

LillaSyster sa...

Perfekt sprak! Får vi se om kommentarern går igenom, stora problem på flera bloggar, men jag har bara tillgång till telefonen. Ha en bra kväll BP!

Hannele sa...

fyr, båt och penna, snyggt frimärke! Tar nästan aldrig kopior, äger inte ens skrivare.

femfemman sa...

Är väl en klar fördel att vara sig själv och att inte likna någon. Men när jsg var i tonåren, och grannen döpt sin sugga till Anna-Lena, då blev jag ledsen. För en gris vill jag inte riktigt likna...

Paula sa...

Nej BP du ska inte äta av det kålhuvudet även om det är släkt med de ätliga sorterna. Bara titta! Kul att få snigelpost, det var längesen.Hur vet man om kopian är av bättre kvalitet undrar hon som aldrig har råd med original i allafall...

Geddfish ♥ sa...

Kul att få snigelpost från Tyskland. Det var längesen här. Det kommer från Whats Up, Instagram och Messenger nuförtiden. Tyskarna ids inte ens skriva e-mail.

Så du har jobbat i England? Vad jobbade du med då? Fint att man kan ta med sig sin pension från olika länder.

Ha en fin fredagskväll BP.

Åke sa...

Riktiga brev får man inte så ofta... så alltid lika roligt då det ligger något i lådan :) Frimärket med fyr var riktigt snyggt md sina härliga färger.

Ditte sa...

Vad roligt med ett "riktigt" brev! Och sp läckra frimärken.
Prydnadskålen piggar också upp , men den gör sig nog bäst just som det.
Kul som alltid att läsa dina svar.
Just att vara sig själv är viktigt. Har nog också alltid varit det. Vad gäller att likna; så har en del sagt att jag liknat min pappa . Något som kan stämma både till utseende och egenskaper. Men envisheten har jag fått med mig från mina båda föräldrar.
Har aldrig heller försökt vara någon annan än den jag är.

Klimakteriehäxan sa...

Vilka snygga frimärken! Och kålhuvuden! Jag har alltid trott att de där bara är till prydnad men kanske är de ätbara också? Trevligt att du hittade på nytt att göra i dag jämfört med i går.

Mrs Calloway sa...

du är alldeles säkert helt unik! riktiga brev får en inte så ofta nuförtiden. inte skriver jag några heller, förresten. vet inte riktigt vd det är att vara sig själv. en är ju inte statisk

Susjos sa...

Härligt färgglatt! Kul att läsa dina svar i fem en fredag, jag hinner inte med det denna fredag av förklarliga skäl!
Så kul att Lillasyster och jag bor mitt emot varandra här i Puerto Rico! Få se om vi ses?

PS. min man blev så glad att du tycker han är cool, det får han inte hör ofta! Han tackar och tar emot!

Kram!

Kina sa...

Det där är väl prydnadskål, så dom får du sätta i lådan på balkongen! Är man unik som du och jag, då vill man ju bara vara sig själv! 😄 Här har det också regnat och skvalat i dagarna tre (ja faktiskt ännu längre)! Ha en fin fortsättning på helgen!

Stare Ström sa...

Tack för din kommentar! Det var observant av dig att se att jag har vaknat till liv!

christian sa...

Härligt att få vara unik, men det hänger nog starkt ihop med svaret på frågan efter....att du är dig själv....är man inte som ska ska får man vara som man är!!!

Trevlig helg

Carita Liljendahl sa...

Fina frimärken! Det enda som stör nuförtiden är den där koden, som är rätt ny och kanske inte så vacker.
Bra svar på frågorna, att inte försöka vara nån annan än sig själv osv.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Underbart fina färger hos dig denna Sprakande fredag (igår).. Kul att få post den vanliga vägen och frimärkena var mycket trevliga o glada färger.

Önskar dig en härlig helg!
Kram