lördag 25 november 2023

Bokmärke med Lego®


Alltså när man vaknar till 6,8 minusgrader, en insnöad bil och en timmes sol som ”bonus” på det, då måste jag bara plocka fram ett uppmuntrande fejkbokmärke som bland annat visar påskliljor och ett hopp om att det även 2024 kommer en påsk och en sommar. Det hoppingivande bokmärket har jag fått av Susjos. Tusen tack:-)

Lego® hos NK
Häromdagen fick ni ju en aptitretare av mig vad gäller NK:s världskända julskyltning. Tänker bjuda på en" sneak peek "till inför morgondagens Skyltsöndag. I år har NK nämligen också satsat på två Lego®-fönster. En mycket, mycket läcker och väldigt påkostad skyltning måste jag säga. Bara släden med renarna går löst på 500 kronor... Tusen tack Yvonne för bilderna:-)

>>Stockholm i mitt hjärta. Låt mig besjunga dig nu. Åldrad i ungdomlig grönska. Öarnas stad, det är du!<<

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

11 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Verkligen underbar julskyltning med lego, man kan stå och titta på detaljerna hur länge som helst.
Och ja, vi har minus elva grader... jag tog en uppfriskande promenad till affären. Behöver alltid ett mål. Köpa köttfärs för att kunna göra nachos, vin från Alko.
Men någon bil behöver jag inte putsa, det gläder jag mig för!

nalta norrland sa...

Minus 9 men det snår och känns kallare.
NKs skyltfönster skulle jag gärna vilja se ”på riktigt”.
Fint bokmärke 👍
svar J fick ett par nya tjocksockor när vi var till min mor och åt palt i onsdags.
🤗

Hanneles bokparadis sa...

Så mycket fin Lego, påskliljor på länge.

LillaSyster sa...

Tack för påskliljorna =) Snart vänder det och går mot vår igen =)
Lego är inte billigt - men kreativt. Ha en bra kväll! Kram

Susjos sa...

Vilket fint fejkbokmärke, har jag skickat det, wow, det kommer jag inte ihåg, tack för länken!
Så fina legofönster, tänkte just att det är ju en julklapp till Samuel, men så var det det där med priset! Å han är nog lite för liten för Lego, det finns ju Duplo..som säkert kostar en del också!
Ha en fin kväll!
Kram

femfemman sa...

De där grejerna vore något för Konrad och Karl-Petter. Killarna har massor av Lego, men kan inte få nog. Dyrt som attan, men suveränt bra. Och håller i generationer. God kväll!

Ditte sa...

Ett ljuvligt bokmärke. Och visst kommer det en påsk, vår och sommar år 2024.
Fina bilder från NK:s skyltning. Var där i går och gillad deras julskyltning och visst fastnade jag också för detta fönster med mängder av Lego. Lego är ju verkligen bestående.
Och visst är Stockholm helt fantastiskt. Absolut i mitt hjärta-
Eftersom jag inte bloggar la jag ut mina bilder från NK:s julskyltning på Instagram .

Guldkryckan sa...

Det kommer väl en ny påsk och en sommar efter det så småningom, hoppas hoppas hoppas att det inte dröjer för länge.

Lego är ju populärt både hos barn och vuxna, så fantastiska saker de kan sätta ihop.

Ha nu en fin Söndag Bp.

Anki sa...

Ett ljuvligt bokmärke! Bara 6 månader kvar ... sen blommar de igen :)
Riktigt häftigt skyltade fönster!
Lego är verkligen suveränt - dyrt, men bra!

Klimakteriehäxan sa...

Oj! Äldsta barnbarnet just på väg in i Lego-åldern. Det här måste han få se.

christian sa...

Mycket fin vårbild så här på höstkanten.....
NK:s julskyltning är verkligen sevärd!