tisdag 7 november 2023

En varierad tisdag


Visste ni att det var kladdkakans dag idag? Ja, nu vet ni det, då jag lägger upp ett bildbevis;-) Kladdkakan verkar inte ha haft någon större åtgång, åtminstone inte hos Balders Bröd i Täby Centrum.

Duggregn hela dagen, vilket bidrog till en extrem kladdig tillvaro;-)

Man kan inte lyckas jämt. Nej, det kan man inte. Frågan är bara om dekorationen på min cortado var ett hjärta, ett löv eller ett äpple.

Covid på frammarsch igen. Läste att Covid var på frammarsch igen i Sverige. VaccinDirect har funnits även under pandemin utanför Täby Centrum, men jag har då aldrig sett en kö där. Men idag så. Observera att det är förvånansvärt många yngre personer i kön.

VM i Barbershop i Louisville, Kentucky, USA. Det var alltid roligt att följa bästisen Yvonne när hon tävlade i VM för sin Rönninge Show Chorus (RSC) i olika städer i USA. Hon och RSC var regerande världsmästare till i lördags, efter tre VM-segrar i följd. På grund av Covid-19 arrangerades inget VM. Tyvärr lämnade hon och flera andra medlemmar kören helt under och efter pandemin. Man ska ju sluta på topp sägs det. I år vann Lions Gate Chorus från Vancouver, Kanada (här). RSC kom fyra (här). I klassen "Lilla kören" (cirka 50 sångerskor) tog Malmö Limelight Chorus silver (här). Stort GRATTIS!!!

10 kommentarer:

nalta norrland sa...

Hände ju tydligen saker idag på Täbys skolor.
Jag visste att det var kladdkakans dag då Ica annonserade om det 🤪 men jag har inte varit hemifrån idag så det blev inte ens en klot kladdkaka 😜
Din Yvonne verkar ha ett omväxlande liv.
🤗

Ditte sa...

Noterade också att det var denna dag. Har sett dem på flera ställen idag men har inte smakat själv.
Ja, duggregnet var ingen hit. Var på en jättebra föreställning på Sopptetatern, en hyllning till Allan Edwall och sen blev det en sväng i city. Men så tröttsamt med "jul" i november.
Mönstret på din cortado ger fantasin fria tyglar. Absolut.
Vi vaccinerade oss i lördags och helt ok att ha det gjort. Är ju ute så mycket bland folk.
Kul med ett svenskt deltagande och framgångar i Barbershop.
Nu hoppas vi på bättre väder. Promenadklubben fyller sex år i morgon och det är fest. Ska bli jätteroligt. Och en del av festen blir på Taverna Brillo och Sturehof. Ser fram emot detta.

Geddfish ♥ sa...

Såg att det var kladdkakans dag idag när jag var på COOP. Jättelängesen jag var där. Fick åka 2 bussar dit och 2 hem. Men kul med lite annat även om bara en affär.

På torsdag vaccinerar jag mig med två sprutor hos doktor 24. Det var start med det nya idag, så jag tänkte medvetet att det skulle bli lång kö.

Din duktiga bästis sjunger hon barbershop i Sverige numera och uppträder? 🤩

LillaSyster sa...

Det kanske var dagens 5:e kladdkaka??=)
Hade noll koll på att det är kladdkakansdag. Såg i måndags att det var kö även här till vaccination.

femfemman sa...

Ingen direkt kladdkakefan.Men visst går det ner.Tyvärr. Hade ingrn aning om att det var just den dagen idag.
Karl-Petter och jag brukar baka på tisdagar. Idag testade vi faktiskt kladdkakemuffins. Klarar aldrig att få till kladdigheten... men det funkade ändå.Men det är inte speciellt gott...

Dödstrött väder... trots att jag både sett solglimt, Venus och ett antal stjärnor. Nu regnar det på takfönstret. Igen!

Dags att kolla upp vaccinationstillfällena. Vet att det är "öppet hus" i morgon...men har inte tillfälle då.
Ha en bra kväll!

Marita sa...

Jo jag hade noterat att det var kladdkakans dag. Hade jag vetat att Balders hade det så då kanske jag hade tagit en sväng till TäbyC. Stå i kö gillar jag inte av flera anledningar. Helst vill jag ha en bokad tid.

Anki sa...

Att det var kladdkakans dag har jag totalt missat ... tur de kan ätas vilken dag som helst om man vill :)
Kul att det gick bra för andra svenska lag ... heja dem!

Annika sa...

Antar att den godaste kladdkakan gör man själv.
Det är kanske därför den står där så orörd.
Vad kul att Yvonne är i US och tävlar i Show chorus och jag et ju att RSC är superduktiga. Roligt!
Ja, Coviden är på frammarsch indeed. Ska själv vaxxa mig nästa onsdag. Tar flunsavaxxet samtidigt.

Ja just det, mina vandringsstavar (HAHA, you know that I looooove them), de är inga vanliga gåstavar utan de är gjorda för just vandringar på vandringsleder med oländigt underlag, man kan fälla ihop dem och lägga dem i ryggan om så behövs, men jag går med dem hela tiden då jag är ute på steniga, hala, branta leder.
Jo, går du på en led i Sverige där det är oländigt att gå så ser du många med vandringsstavar även där, alla åldrar. De är alltså mkt kraftigare än vanliga gåstavar som en del har när de är ute och går på stadsgator eller i förorten. En mkt bra uppfinning oavsett. Jag skulle inte klara de leder vi går utan mina älskade stavar, hihi!!!
:-)

christian sa...

Jag älskar choklad, men kladdkaka gillar jag inte av nån anledning......kanske för mycket av det goda.....
Hjärta, löv, äpple eller nåt helt annat, fantasin sätter inga gränser!

Carita Liljendahl sa...

Kladdkakans dag missade jag också... av nån anledning har jag skrivit upp att 16 november är Raggmunkens dag 😄