söndag 26 november 2023

Skyltsöndag #446







Idag består min Skyltsöndag av bilder som bästisen Yvonne har tagit av NK:s julskyltning. Tusen tack! Definitivt en röd tråd:-) Mera om hela storyn uppdelad i kapitel och om hur utsmyckningen kom till kan ni läsa här. 

NK:s julsaga
NK:s julsaga handlar i år om …”den kavata flickan Julia som gick in på det stora varuhuset NK tillsammans med sina stressade föräldrar för att handla julklappar. Alla visste nämligen att det var här de bästa julklapparna fanns. Plötsligt, när de gick förbi en ställning med herrkläder, såg hon en underligt fashionabel räv kika ut mellan två hoodies och sedan snabbt försvinna igen. Underligt, tänkte Julia. Vart tog han vägen?...” 

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

14 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Julskyltning som heter duga ju, snyggt verkligen.
Julsaga på NK...ja...det fungerar ju. ;)

Ha nu en underbar afton Bp.

LillaSyster sa...

Bra med bästa kompis =)
Snyggt skyltat! Ha en bra kväll. Kram

Åke sa...

WOW!!! Bara så vackert :) Det verkar hända saker i storstan.

nalta norrland sa...

Fin. Men kanske inte magisk. 3+. Var omdömet min 08a syster med familj gav NKs julskyltning.
Jag tycker det är svårt att bedöma av ett par bilder.
Men hade jag bott i närheten av Stockholm/Gamla stan skulle jag varit på julmarknad där idag.
🤗

Ditte sa...

Jättefina bilder från NK:s skyltsöndag. Jag var på plats och såg det hela i fredags och jag tyckte skyltningen var riktigt fin och med ett bra tema i år. Många tittade och barnen verkade förtjusta. Och det hela var en saga. Många fina och personliga karaktärer.
Jag har sett julskyltningen här i princip varje år från 1959 (om vi varit hemma i stan) och årets var verkligen inspirerande. Så har det inte alltid varit. Att barn är nöjda är ju ett gott tecken.

Äventyret framtiden sa...

Härlig skyltning, färggrann och spännande när man får läsa lite mer om Julia som såg en räv...etc.

KajsaLisa sa...

Täby, nej jag förstod att det var NK. Otroligt snygga bilder, reflexerna i fönstret stör inte.
Länkar upp nu.

Susjos sa...

Så fina bilder från NK:s julskyltning, härligt att Yvonne delar med sig!
Tusen tack!
Kram

Anki sa...

WOW ... riktigt häftig skyltning!
Bra att du har Yvonne som sponsrar dig med bilder!

Tony sa...

Fina bilder.
Det var så här jag en gång i tiden trodde att Skyltsöndag var tänkt att vara. Alltså att vi skulle fota skyltfönster. Men så var det ju inte tänkt.
Hur som helst riktigt bra bilder.

christian sa...

Det är ju ändå lite kul att du som inte är nån stor julvän å firare skyltar med allehanda julskyltning....bra jobbat! :)

Ha en fin vecka!

Paula sa...

Årets upplaga av NKs julskyltning ser mycket trevlig ut, inte alltid det går hem lika bra. Men det är nog svårt, de måste ju variera sig också och förnya sig. Men nog är det förmodligen det mer traditionella som går hem bäst.
Tack för skyltningen, oj så många år sedan jag gick förbi där varje dag...

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Men äntligen får man se en skyltning från NK... Minns från när man var liten att få komma till stor staden och se denna fantastiska julskyltning på NK, det var något utöver det vanliga - Något som många drömde om att få se.. För egen del längtade jag varje år att få se denna, men det svåra när man är liten är att verkligen få se detta..

Då man är liten så är man ofta för kort och man ser bara det som är längst ned, men såg sällan hela fönstret om man inte blev upplyft på axlarna på en vuxen person.

Men ju äldre man blev så såg man mera utav detta fantastiskt fina jobb de la ner i fönstren! En fröjd för ögat och det spred sig en jul känsla som idag inte finns på samma sätt längre, tyvärr! :-(

Men tack för dessa fina bilder och en påminnelse vad vackert det är! 😍

Önskar dig en fin vecka!
kram 🌹

Carita Liljendahl sa...

Wau! Helt magiskt ❤ Påkostat och fint men ändå inte för mycket - i alla fall inte då man ser bilderna här.