söndag 19 november 2023

Skyltsöndag #445



Kan väl börja med gårdagens cliffhanger. ”Kändisen” jag träffade var Björn Hellberg. Gissar att alla mina bloggläsare vet vem han är, har läst åtminstone några av hans böcker och/eller sett honom i sportsammanhang samt i ”På spåret”. Lägger upp två bilder av honom, då jag tycker att han var mera ”naturlig” i första fotot.

Den ultimata stölden
När det var lugnt vid bordet, där han signerade sin senaste bok ”Den ultimata stölden” gick jag fram och frågade om jag fick ta kort på honom. Såklart jag fick:-) Självklart köpte jag en signerad bok också. En perfekt julklapp ju:-)

Totalt såld
Vi pratade en bra stund och jag var totalt såld, vilket jag sällan är när jag träffar 79-åriga killar/män. Jag till och med stod ut med Dressman byxor och skor från 1990-talet. Hellberg verkar vara en underbar kille med stor pondus. Dessutom har han världens charmigaste Borås/Laholm dialekt. Det mötet kan jag leva på ett bra tag;-) 

En Twizy Renault ”Fake Taxi”. Jo, den elbilen liknar nog mera en riksha i Indien;-)Norrland levererar hos Åsa. Lidl levererar hos mig;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

20 kommentarer:

nalta norrland sa...

Jag väljer Norrland alla dagar i veckan ❣️
Kul med ett författarmöte, var det planerat?
Han verkar vara en gemytlig herre, Ni är väl hyfsat jämngamla 🤔💭
Okey Hallberg är väl fyra år äldre… men verkar pigg 😃
Bra skyltat 👍
🤗

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Nämen wow! Han är ju en kändis! Kul för dig, Björn följer på spåret. Nu är det ju andra, men för mig är han liksom på spåret 😅. Men så är jag väl sådan som tycker par borde hålla ihop för de dejtade som tonåringar också. Förstår fortfarande inte kompisar som har andra män idag än när vi var 15 🤣🤣🤣.

Carita Liljendahl sa...

Ett sådant trevligt möte, klart att du lever länge på det.
Finns bokhandeln kvar på samma plats i TC:s första våning?
Många fina skyltar blev det ju också här :-)

LillaSyster sa...

Håller med dig, första bilden är mest naturlig.Jag var säker på att du sprungit på en fotbollsspelare =)
Snyggt skyltat!

christian sa...

Tänk...även du fick träffa den charmante å hjärtvärmande gentleman....han är ju bara såååå god, å böckerna håller ......

Ha en trevlig vecka!

Geddfish ♥ sa...

Det var en riktig goding som du "sprang på"! Snygg, trevlig, ja gillas!
Perfekt julklappsinköp också.
Håller med dig om första bilden, som är mer naturlig. I det andra har du fått ta del av "glimten i ögat", inte heller dumt.
Trevlig kväll!

Jossu sa...

Hellberg har jag inte sett så mycket av tyvärr. Jag minns bara att jag sett ett program med honom och Ingvar Oldsberg och att båda verkade väldigt charmiga.

femfemman sa...

Kul att träffa en "kändis" som beter sig som "folk". Nu kanske de flesta gör det...alla är vi ju bara människor. God kväll!

Guldkryckan sa...

Gillar verkligen den gubben, finns mycket på youtube man kan roa sig med, han och Oldsberg.

Referat av denna bok kommer väl hoppas jag?🙏

Ha en fin kväll.

Ditte sa...

Snyggt skyltat.
Kul med Björn Hellberg. Vilket fint möte.
Han sitter då och då här i Ringen/Skanstull och signerar böcker. Även stannat och pratat med honom. Väldigt trevlig.
Och visst har jag sett honom i "På Spåret". Kan mycket och inte minst om tennis och annan sport. Men har kunskaper om mycket av det mesta. Kul med en signerad bok av honom.
Kul bil! Kanske är det en sån jag ska ha i fortsättningen för att ta mig fram. Tror inte el- scooter är det bästa i sammanhanget-

Susjos sa...

Men så roligt att träffa Björn Hellberg, han verkar vara en trevlig prick!
Visst minns jag honom från "På spåret", och för inte så länge sedan var hen med i ett annat program som handlade om sömnen om jag inte missminner mej?
Tyvärr har jag inte läst något av hans böcker...ännu! Kan tro att ni hade ett trevligt samtal!
Vilken söt liten elbil du fick med på bild.
Lidl levererar ja, grekiska breadsticks som klänning och leggings, haha!
Vilken superskyltsöndag!!!!
KRAM
PS. Och äntligen en vinst för Sverige mot Estland, Jannes sista match som tränare!

Åke sa...

Vilket trevligt möte du fick... jag har inte läst någon bok med honom, men å andra sidan har jag inte sista så många dom 25 sista åren... däremot hade jag koll på honom från På Såret och naturligtvis tennisen. Den där Pokémon bilen fungerar inte här uppe. Såg en kväll när det snöade hur en lämnade en på en bensinstation. Det där är en sommarbil md de små hjulen. Så trevligt att Lidl alltid levererar.

Äventyret framtiden sa...

Härligt att du fick till det med Björn Hellberg, en fin kille!
Fin skyltsöndag blev det förstås som alltid här hos dig!

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Vilket fint möte du fick! 😀

Den där lilla moped bilen.. Min granne har en sådan o mycket problem med den då han hela tiden får ta bärgning, men vem vet.. Han blev av med körkort pga sjukdom så kan väl ha sina orsaker kanske? Inget ont om honom. Men köra ska han inte!

Men visst dom fungerar uppe hos oss lika bra som andra elbilar gör.. kul skyltning på den iaf.

Ha nu en fin början på veckan!
Kram 🌹

KajsaLisa sa...

Ops räkade kommentera ett inlägg nedanför.

Anki sa...

Vilket trevligt möte! Han verkar vara en härlig "gubbe" med charm!
Härlig skyltning som alltid!

Svar: Postlådan fanns på samma plankvägg, men skymdes av ett par samtalande kvinnor :)
Testade inte smashburgarna ... och har aldrig gjort det, men de är populära :)

Paula sa...

Men så coolt att träffa Björn, han är en riktig nalleBjörn! Det var några år sedan jag såg honom på teve, har nog inte läst hans böcker för de är ju deckare. Faketaxin kanske jag med riktigt mycket tur skulle kunna klämmma in mig i, eller så skulle jag behöva nån som sköt på i rumpan...

byblixtra sa...

Kul att du har träffat Björn Hellberg.
Det är första gången som jag ser en Twizy Renault som helt klart är en stadsbil.
Dina Lidl-skyltar är som mina tomma gatupratare, ständigt återkommande. ;-)

Klimakteriehäxan sa...

Jag känner Björn lite grand, men inte jättebra: ändå tror jag mig våga påstå att han är en genomsnäll människa! Brukar signera i Ringen, så då pratar vi en liten stund (om jag inte står i vägen för nån köpsugen förstås). Hjälpsam, vänlig, på gott humör och det har varit en fröjd att se kön med äldre damer som brukar köpa hans böcker på bokmässan - du är uppenbarligen ett av fansen (jag gillar författaren mer än hans verk).

Anni sa...

Björn Hellberg, jo minsann! Vilket kul möte!

Tänk om man var smal som en grekisk pinne, då hade man kanske kunnat köpa sig en klänning i småbarnsstorlek :-D :-D