torsdag 2 november 2023

Tråktorsdag

Läcker Halloween-duk:-)

Ingen Halloween-dekoration utan en fräck taklampa.

En ridhjälm som huvud. Det kallar jag för kreativt:-)


Jamen, absolut. Det var så tråkigt och ruggigt idag den 2 november att det enda jag önskade var att återgå till min varma säng, vända vädret ryggen till och stiga upp ur idet i mars-april någon gång. 

Fika
Grannen var lika ”desperat” och föreslog en fika hos Startboxen, då favo caféets ägare Pål är på ”studiebesök” i Chicago. Det var visserligen halvmörkt klockan 15 i Startboxen på grund av fortsatt Halloweenfirande;-), men varmt och skönt.
 

Roligare än så här blir det tyvärr inte idag. Jag menar är det Tråktorsdag så är det;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

14 kommentarer:

femfemman sa...

Lite mildare väder idag. Täckkappan åkte in i klädkammaren igen. Varm fleece funkar bäst när det är närmare 10 grader i luften. Men jag saknar solen. Spindelduken var supersnygg. Och inte bara till halloween.

nalta norrland sa...

Än är det inte så värst mörkt vid 16tiden, jag kan gå längst vår väg och se vars jag sätter fötterna, däremot avstår jag från skogspromenad efter kl 15.
Vädret är inget att klaga på.
Gillar duken men jag skulle aldrig köpa nått liknande och ha här hemma.
Lampan var läcker 👍
Mysigt med lite café fika 😋
🤗

LillaSyster sa...

Lampan är så läcker. Tänkte på dig strax efter kl 15 idag, för då var det verkligen dystert ute med duggregn,dis och mörker. Kram

Ditte sa...

Låter som en trist torsdag. Men både duken, lampan och en trevlig fika gjorde sitt till för lite uppiggande.
Här var det piggare. Inte direkt vädermässigt, men på upplevelsesidan. Var i City med väninnan Agneta och hade bestämt oss för att besöka Stockholms Aeter och Essencefabrik på Wallingatan. Alltid trevligt. Här mötte dotter Helen upp. Sedan en sen lunch på café Ragazzi på Drottninggatan i korsningen Olof Palmes gata. Gott och trevligt.
I morgon blir det bowling i Uppsala med döttrar och barnbarn. Roligt!

Äventyret framtiden sa...

Men ...vad då tråkigt BP? Den där ridhjälmsfiguren är ju hur kul som helst och spindelduken är ju urläcker. Nej, här skulle den inte platsa som så, är alltför mörk men i vitt eller en ljusare färg skulle den sitta riktigt bra. Är ju kompis med spindlar.
Att gå på café är en utmärkt bra idé och så blev det också!

Geddfish ♥ sa...

Du hade väl en alldeles utmärkt torsdag? Samma tråkiga väder som här, men du hade ju ditt sällskap grannen att ut och fika med och fina saker att vila ögonen på.
Jag fortsatte att hålla mig inomhus och det var väl det bästa för mig idag.
Trevlig torsdagskväll!

KajsaLisa sa...

Jättecoola grejer gillar alltihop. Tyvärr hinner jag inte lägga upp någon tråktorsdag idag. Men du skall få ett tips av mig till helgen du frågat om tidigare. Tack för länken.
https://sparvagsmuseet.se/se-och-gora/aktuellt/modelljaernvaegsutstaellning/?fbclid=IwAR0iNjizhkd423eWOGtzjlGtnT98BfQa5cvBL3Usn9CZ_4lMgYSmdm2s9Mw

Susjos sa...

Färgglad var den sista bilden i alla fall! Men jag förstår att vädret hemma i Sverige inte är på topp så här i november.
Jag nyper mej i armen istället och undrar om jag drömmer, vi har det fantastiskt här på Gran Canaria !
Hoppas ni får lite bättre väder, tyvärr kan man inte göra mycket med mörkret….
Ha det så bra det går!
Ps. Spindelduken var läcker! Ds.
Kram!

Anki sa...

Ser ut som du trots vädret hade en trevlig torsdag. Gillar både duken och lampan. Kreativ skapelse där på sista bilden!
Nu på morgonen +10 grader ... det duger så här i november!

Guldkryckan sa...

Fint att ljusa upp tillvaron lite även under en "tråktorsdag".
Snygg duk var det dessutom också, bättre än blommor och annat som pryder vårt köksbords vaxduk.

Ha det fint Bp.

christian sa...

Idag kan jag faktiskt instämma i att det var en tråkig torsdag, grå å trist å regnig......å...förlåt min ärlighet, men även bilderna du la upp var synnerligen tråkiga, så ett klockrent inlägg kan man säga!

Hanneles bokparadis sa...

i USA vågar man ju inte fira Halloween, knackar man på fel dörr så kan man bli skjuten...

Klimakteriehäxan sa...

Om jag vore lagd åt Halloween-hållet skulle jag nog kunna tänka mig duken med spindelnäten.

Carita Liljendahl sa...

Jätteläcker duk, så långt från tråkig man kan komma, och du vet att jag gillar färgerna :-)