måndag 6 november 2023

Glad måndag



När mörkret blir allt mer påtagligt behövs det något som livar upp, eller hur!? Därför kan jag inte låta bli att lägga upp denna söta ledsna boll som bästisen Yvonne hittade vid sin återvinningsstation. Tusen tack tjejen:-)

>>Denna lilla ledsna boll låg vid våra återvinningscontainrar. Ser ut som jag känner mig i gråvädret…<<

Jag med;-)

Vet att ”ledsen” och ”glad” är motsatser, men i det här fallet tycker jag att dessa två adjektiv kompletterar varandra:-) För visst är bollen gullig och är ett perfekt bidrag till "Glad måndag"!?

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Så söt liten ledsen boll, tro om någon saknar hen 😜 jag vet faktiskt inte om en boll är hon, han, den eller det?
Ett bolligt inlägg ☺️
🤗

LillaSyster sa...

En blank och fin boll!
Kanske är den glad på andra sidan?
Grått, grått, grått och duggregn när jag cyklade hem från jobbet.

Guldkryckan sa...

Fin boll där trots allt, lite som höstvädret genererar ju.

Tillönskar dig en fin kväll Bp.

Geddfish ♥ sa...

Glad måndag, trots ledsen boll, men den är säkert glad och gul på andra sidan.

Ditte sa...

Bollen är jättegullig. Och fast den är ledsen piggar den upp. Pch visst kompletterar glad och ledsen varandra här. En fin bild dessutom.

KajsaLisa sa...

Jättesöt boll jag blev nästan berörd av den.

Anki sa...

En jättesöt boll! Jag gläder mig åt att solen skiner över Finspång just nu :)

Äventyret framtiden sa...

Om man säger så så tänker du utanför boxen och det är ju bara det en orsak till att fira en glad måndag.

Annika sa...

Den lilla ledsna bollen vill inte bli slängd vid en återvinningsstation.
Den ser ju så fin ut dessutom. Hoppas ngn hittar den och tar hem den :-)

Paula sa...

Visst var den gullig, den söta bollen! Jag är urless på blötan, vissna hala löv på marken, under det tjockt med grus som lades ut när det låg snö, regn och lera där emellan. Tänk dig, ut med hund fyra gånger/dag, Varje gång avtorkning i badrum med handduk, blötläggning av lerig hundsele i handfatet, sen tvätt och hänga på tork. Och så gör vi om proceduren några gånger. Ja jag vet, jag har själv valt att ha hund. Det påminner jag mig om flera gånger per dag, och kramar prinsen med lite dåligt samvete....

christian sa...

klart man blir glad av bilden trots att ballongen ser lite ledsen ut....

Carita Liljendahl sa...

En sådan söt ledsen boll!
Men glad färg och fint att du får så många foton och andra användbara grejer via din bloggkompisar!
Tack för alla måndagsbidrag du lagt ut genom åren!