onsdag 22 november 2023

Sneak peek

Den 19 november avtäcktes NK:s julskyltning på Hamngatan i huvudstaden. Min bästis och underbara bildhovleverantör Yvonne tog sig dit tidigt på måndagsmorgon på väg till jobbet och ytterligare en gång idag. Så dagens inlägg är en ”sneak peek” av vad som komma skall i min nästa Skyltsöndag. Tusen tack Yvonne! Enjoy! 

AI – Artificiell Intelligens
Med hjälp av AI (Artificiell Intelligens) har NK för första gången i historien skapat en egen julsaga vid namn ”Jakten på julmagin”. I skyltfönstren kan besökarna följa sport-isbjörnen Isak, matgrodan Gizal, inredningskaninen Klara, moderäven Rickard och beauty-pingvinen Zsa Zsas resa i hopp om att finna julmagin på varuhuset.




PS. Om Yvonne inte hade ”räddat” mig idag hade dagens inlägg handlat om den pågående snöstormen utanför mitt fönster. Så ni kan tacka Yvonne för att ni slapp eländet;-) DS. 

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Tack Yvonne för fina bilder =)
Här regnar på tvären och blåser storm.

femfemman sa...

Oj, snö hos er! Här regnar det ! Och blåser. Lär väl bli snö här också innan kvällen är slut!

nalta norrland sa...

Snöstorm? Bildbevis… passar ju bra i morgon 😜
Förr åkte jag till min 08a syster den här tiden och kollade in julskyltning på NKs.
Ser spännande ut… intressant upplägg.
🤗

Anki sa...

Spännande skyltfönster!
Ingen snöstorm här... mer en regnstorm! Blött är det i alla fall.

Jossu sa...

Så fint dom gjort. Igelkottarna tycker jag är helt underbara.
Snön har inte hittat hit än men regnet vräker ner och det är kraftig blåst.

Ditte sa...

Så fint! Roligt att du visar. Ska ta mig en titt här i morgon. Igelkottarna blev en favorit.
Har ju varit här varje år i princip sedan 1959. Men då fanns även PUB och lite annat med fin julskyltning. Snart kommer också Nobel Light Week, börjar den 2/12 och där brukar jag ju vara flitig.
Ja, rejäl blåst här i em och nu i kväll. Inget som lockar till utevistelse i längre period.

Susjos sa...

Tack till dej och Yvonne som numera ger mej lite julskyltning via blogglandia!
Jadu, vilket väder det blev under eftermiddagen och kvällen, det var nära att jag tog en taxi hem från S:t Eriksplan ikväll istället för t-bana och pendeltåg, fy vilket väder, blåst och snöblandat regn...och det blåste på tvären! Tur att jag hade min långa täckjacka med huva! Å visst tänkte jag på att jag alldeles nyss gick i flip-flop på helt andra breddgrader!
Ha en fin kväll!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Tack Yvonne! Ingen snöstorm här heller men fin julkalender har NK.
Ha det bra BP!

christian sa...

Vad är det för fel på snöstorm......?!?...det är ju mysigt ju... :)
Mycket mysiga bilder, tyvärr hyser jag största misstänksamhet och avsky mot allt vad AI heter.....

Guldkryckan sa...

Det där med AI är intressant, kanske till och med lite skrämmande.
Ingen snöstorm här, den kan ni behålla. ;)

Ha en fin kväll Bp.

Carita Liljendahl sa...

Påkostat men oj så fint!
Läser som vanligt din blogg baklänges.