måndag 31 maj 2021

Glad måndag

Blir alltid glad när jag lyckas leka mammarazzi;-)

Det är flyttgubbar och fotbollsspelare som utmärker sig mest (negativt) med tatueringsblaffor på armar och andra synliga ställen på kroppen.

Så jag skrattade när jag så den lilla killen leka runt med sin hund. Jycken var ungefär lika stor som pojken. Å visst fanns hans mamma i närheten.

Det var väl varken en glad eller en trist måndag idag - 19,5 grader varmt och absolut "balkonghängläge" trots att solen lyste med sin frånvaro. Så helt okej.

Livat på innergården
Sedan var det rätt så livat på innergården, bland annat med en flytt av en eller fler personer i vårt hus. Har dock inte den blekaste vem det var som flyttade ut. Å även om jag visste det har ni ju ingen nytta av den informationen;-)

Skräppost
Orsakullan vill veta vad jag inte kan sluta skratta åt. All skräppost som gallras bort av Gmail varje dag. Kan inte låta bli att läsa ämnesrubrikerna och måste säga att det är suverän och helt kostnadsfri underhållning.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”. 

Det är Orsakullan som har uppfunnit ”maj 31 dagar”.

PS. Idag har alla bilder någonting med inlägget att göra;-) DS.

16 kommentarer:

Guldkryckan sa...

En och annan tatuering finns här också, för 30 år sedan hade det nog betytt att jag rånat 15 banker ;)
Folk som flyttar in och ut här också med jämna mellanrum, känner nästan inte någon så det spelar ingen roll ;)

Ha nu en fin kväll Bp.

Geddfish ♥ sa...

Ja, du är en riktig mammarazzi, så sant ;)
Tatueringarna ökar, men jag har aldrig drömt om eller velat haft någon, nix pix.
Älskar däremot äkta smycken!

Jag har verkligen haft en Glad måndag. Solsken i alla väderstreck och balkonghäng hela dagen. Fjärde dagen i rad, kan tänka!
Önskar dig en fin kväll!

LillaSyster sa...

Vi hade sol på förmiddagen, men det har varit en tryckande värme inte alls så där skönt som det var i helgen. Nu ikväll har det slagit om och blivit betydligt svalare. Pojken ser ut att dansa runt hunden =)

Mias Mix sa...

Roligt när det händer lite på gården. Gratis underhållning. Här är det inflytt i nybygget bredvid oss så full fart. Många som inte hittar infarten och åker in på vår parkering och snurrar runt.. Skräppost gillar jag däremot inte.
Tack för grattis! Kram

Ditte sa...

Skönt väder blev det och hos oss till stora delar sol. visserligen en del moln på em men vid 18-tiden återvände solen så det blev balkongmiddag-
Visst är det roligt att leka mammarazzi och jag tycker du lyckas bra.
Och en del på gång i din närhet är det.
Killen med hunden var riktigt gullig- Men säkert bra att mamman fanns med om hunden fått för sig att dra iväg.
Sitter kvar på balkongen men med en långärmad tröja på. Lika bra att passa på.
Jodå. noterade att alla bilder hade med inlägget att göra. Men jag brukar hitta samband.

Klimakteriehäxan sa...

Herre gud jag tycker folk är tatuerade ända upp på halsen, ner i skorna och ut på händerna. Stackars människor! Min måndag har varit rätt bra, har varit hos tandkirurgen igen och fått stygnen borttagna.

Emma, Sol som sol? sa...

Gillar bilden på lillkillen och hunden, de såg lite oense om åt vilket håll de skulle.

Var det inte park det skulle heta, förresten? Inte innergård.

KajsaLisa sa...

Du är en fantastisk Mammarazzi skrattade ordentligt åt första bilden. Häller med dig om andra bilden, tatueringar kan vara snyggt, men inte när det bara blir hopsmetade blåsvarta blaffor av det. Tredje bilden var också en typisk BP-bild, kul och fångad i rätta ögonblicket.

femfemman sa...

Härliga bilder! Rena Tunbjörks-stuket på dem. ( Fotograf som växte upp i Borås)
Stora tatueringar tycker jag är fult. Men tydligen poppis. En liten blomma på axeln eller fotleden är helt ok. Vad man nu ska ha den till egentligen...
Fint och varmt väder på västkusten igår. Premiärbadade i Halmstad/Kattegatt. Idag är det nog ni som är vinnare i väderlotteriet. Trevlig tisdag B-P !

nalta norrland sa...

Ett par av Js systrar, två av fyra, har tatueringar fullt på armarna, den ena ser ut att ha långärmad tröja på ena armen... det är alltså en fulltecknad arm. Hon jobbar som socialsekreterare Umeå Kommun.
Vädret är ju helt suveränt.

Gunnel sa...

Tatueringar är inget som lockar mig. Jag tänker på alla söta tjejer som fördärvar sin hud så. Tänker de nån gång på hur det kommer att se ut när de blir äldre och huden inte är så elastisk längre......fast det går klart att dölja med kläder.

Ama de casa sa...

En okej-glad måndag är inte det sämsta :-)

Hoppas solen skiner på dig nu när den första sommarmånaden har inletts!

Anki sa...

Kul att se dina mammarazibilder ... det med pojken och hunden var bäst!
Nu är det tisdag och jag hoppas den också blir bra!

christian sa...

Mammarazzi...sannwerligen bra namn på dig, frågan är dock om gubben i fönstret är kändis? Inte härikring i alla fall!
Tatueringar? Nej tack...en liten diskret är okej, allt annat trams & fult.
Apropå skräppost...de värsta jag fått genom åren är sådana med rubriken "Är du kåt?"..... !!!

Paula sa...

Jag får sällan chansen att leka mamarazzi men nu har jag gjort det i dagarna två! Vilken fin hatt lillkillen har!

Stefan Karlsson sa...

"I don't like mondays". Minns du vilka som spelade in den?