lördag 22 maj 2021

Bokmärke och bok

För några veckor sedan berättade Åsa att hon hade köpt två likadana böcker på bokrean. Så hon undrade om jag hade läst ”Skuggan bakom dig” av Anna Jansson. Om inte föreslog hon att hon skulle skicka boken till mig. Hade inte läst den och blev jätteglad över erbjudandet. Så  igår hängde den i en Postnord-påse på dörrhandtaget. Snacka om perfekt tajming! För jag menar vad är en bok utan bokmärke, och på lördagar råkar det ju vara bokmärkesdagen. Tusen tack Åsa för världens snyggast inslagna bok med en såååå trevlig text på bokmärket:-)
Ett så fint inslaget paket har jag då aldrig fått.

Ett perfekt bokmärke med mycket trevlig text. Tusen tack tjejen:-)

Det blir faktiskt premiär för mig. Har hittills bara läst Anna Janssons deckarserie med Maria Wern. Så det ska bli riktigt spännande.


Jag har hittat temat bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat. 

Med lite tur hittar ni bokmärken även hos Hannele, Gerd, Emma och Åsa.

9 kommentarer:

nalta norrland sa...

Så kul att Du blev nöjd 😄
Nu hoppas jag Du får balkonghäng väder ☀️
Tack för länk 👍
🤗

Ditte sa...

Vilken fin och rolig överraskning! Tack för tipset. Har läst en del av Anna Jansson men inte i den här serien.
Och ett fint och personligt skrivet bokmärke piggade ju också upp.
Trevlig läsning!

Geddfish ♥ sa...

Vilka snälla bloggvänner som du har, som både skickar bokmärken, böcker och allt möjligt! Så jätteroligt för dig! Pwerfekt!
Önskar en fin pingstafton!

Hanneles bokparadis sa...

Jättefint!

femfemman sa...

Så schysst! Har inte läst den. Senaste boken var Sarebrinks Mytomanen. Läste den i går. Är ju en "gammal" bok, men eftersom jag bara läser egenköpta pockets, så är den rätt ny.
Sarebrink är ju populär. Hon är iaf lättläst, så hennes böcker borde passa de flesta. God kväll!

Ama de casa sa...

Vad gulligt av Åsa! Fullkomligt älskar omslagspapperet och vilket härligt meddelande på bokmärket också :-D

Guldkryckan sa...

Har känslan av att böcker ska läsas på en balkong och endast i nödfall bytas ut mot en bekväm fåtölj i vardagsrummet ;)
Snällt tycker jag av din bloggkamrat att tänka på dig där.
Dubbletter av böcker i bokhyllan tar ju bara plats.

SV: Snart dags för min första vaccindos, kommer hjula hela vägen dit och hela vägen hem ;)

ha en fin söndag Bp.

Klimakteriehäxan sa...

Då har du ytterligare några balkongstunder "hemma"! (men visst är det tråkigt att portot kostar nästan lika mycket som boken)

LillaSyster sa...

Hoppas att du haft bra väder, så att du har kunnat nyttja ditt nya bokmärke =)