torsdag 20 maj 2021

Tråktorsdag

Nästan ett bidrag till Skyltsöndag. Tyckte att det blev en riktigt rolig bild med den svarta "rullstolstaxin" med registreringsnummer NKS (Nya Karolinska Sjukhuset) och Samtrans vita taxi med lite RAJtan tajtan.

En vild bautastor tulpan i "skogsbacken" vid parkeringsplatsen.

Det är visserligen min fot som håller shoppinglistan på plats, men det är inte min lapp. Gillar illustrationerna för hushålls- och toapapper. Förvillande lika om ni frågar mig;-)

 

Tro mig, jag har verkligen försökt att få till ett bidrag till KajsaLisas tema ”Tråktorsdag” idag. Tyvärr har jag inte lyckats den här torsdagen heller. Har varit på vift halva dagen och spenderat den andra halvan på balkongen med en deckare. Inte ett dugg tråkigt. Måste nog skärpa mig ser jag. Det är betydligt lättare att uppleva tråktorsdagar när det är kallt ute och det är mörkt senast vid klockan 15;-) 

Ordspråk
Orsakullan vill veta om det finns ett ordspråk jag ofta använder. Vet inte om de är ordspråk direkt, men jag brukar ofta säga ”det ordnar sig alltid”, vilket det nästan alltid gör. ”Det var (inte) bättre förr” konstaterar jag också ibland och ”oskuret är bäst” är ett citat jag lärt mig av min (snygga) husläkare.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag. 

Det är Orsakullan som har uppfunnit ”maj 31 dagar”. 

PS. Även idag har bilderna ingenting med  inlägget att göra, men de är som vanligt dagsfärska.DS.

11 kommentarer:

Ditte sa...

Jag har ju inte riktigt förstått varför torsdagar skulle vara tråkiga. Har sällan varken tråkiga torsdagar eller andra tråkiga dagar. Livet är för kort för det-
Din torsdag verkar riktigt rolig. Log när jag såg bilarna med skyltar. Humor utan att de visste om det.
Även handlingslappen var uppiggande. Ja, en större rulle och en mindre. Kanske var det en "junior" som skulle handla.
Har haft en riktigt bra dag med utelunch med vänner, balkonghäng och sedan också en jättegod middag på balkongen. Dock med en tjock tröja på.
Och visst brukar det mesta ordna sig. Jag brukar säga att jag inte oroar mig om jag inte vet vad jag ska oroa mig för.
Gillar också "oskuret är bäst" . Dock är jag ganska välsnittad.

femfemman sa...

Torsdagar är arbetsdag. Det är kul. Annars hade jag ju inte gått på övertid!
Tråkigt väder dock, regn och kallt.
Får googla på vad dom menas med det oskurna. Fattar nada!

Geddfish ♥ sa...

Oskuret är bäst, nåt liknande har jag hört. Det beror helt på vad som ska opereras i kroppen.

Du har haft en riktigt bra torsdag, läser jag. Bilarna var fulla av humor för bloggare ;) Bra väder även om det bästa kom till kvällen då balkongen är i skugga och kylig. I morgon blir det tvärsom.
Jag gick en solo blomstervandring på två timmar, en lisa för själen.

nalta norrland sa...

Jo men Du torsdagar kan vara bra dagar 🤪
Vet inte ifall jag gjort något men då jag nu skriver min kommentar blir texten pytteliten 🤷🏻‍♀️
Just nu är J och Elin ute å kör moped nånstans...
J känner inte av vaccinationen än så länge.
🤗

Paula sa...

Jag tycker det är lite tråktorsdagsvarning här idag. Ömsom regn, ömsom hagel, åska mest hela tiden, konstant rädd jycke....
Inköpslistan var lite rolig, varför illustrera toa- o hushållspapper? kexCHOKOLADen var också lite kul. Nej inte platsar du på tråktorsdagens topplista !

KajsaLisa sa...

Häller med, det är svårt nu, men jag lyckades med den här och räddade även nästa. Hoppa in i en rullstolstaxi märkt NKS låter rätt farligt. Måste man både skriva upp och rita av för att komma ihåg :)
Tack för länken.

Ama de casa sa...

Jag skulle hellre åka med RAJtantajtan-taxin än NKS-varianten. Det låter betydligt trevligare :-)
Hoppas den som skulle handla tappade lappen efter shoppingen, annars lever dom kanske i ett papperslöst hushåll nu :-)

Oskuret är bäst, ja det har ju Anders klarat både med armbrottet och diskbråcken. För mig har det gått betydligt sämre att leva efter det talesättet.
När vi var unga retade jag upp mig på att Anders ofta sa "Det ordnar sig på vägen", jag ville planera mer. Nu har jag anammat det ordspråket och slutat hetsa upp mig i onödan. Utom kanske när vi ska passa nåt flyg/buss/tåg ;-)

Anki sa...

Bra fångat med bilarna ... passande reg-skyltar.
Tråktorsdag eller inte, så ser den ganska trevlig ut på din beskrivning - och den där inköpslistan var riktigt kul :)

Susjos sa...

Haha, vilka coola reg-skyltar på bilarna! Skulle också välja rajtan tajtan bilen, är så mycket på NKS i alla fall! ;-D
"Det ordnar sig alltid" är ett bra citat, det gör ju det!!
Ha det fint!

LillaSyster sa...

Så sant det mesta ordnar sig förr eller senare =) Jo oskuret är bäst, men ibland så måste kniven användas. Trevlig pingsthelg!

byblixtra sa...

Roliga skyltbidrag på en Tråktorsdag med taxibilarna och shoppinglistan. :-)