lördag 8 maj 2021

Bokmärke och två svar





Det här bokmärket har jag fått av Paula. Tusen tack! Bortsett från att det gör reklam för Mun- ochfotmålarna är jag nästan säker på att påfågeln har varit med här förut. Vill minnas att Hannele som samlar på påfåglar undrade om jag inte kunde skicka märket till henne. Klart jag kunde. Då det var minst ett år sedan påfågeln var med så utgår jag iskallt ifrån att ni glömt dess existens;-)

Nu till Orsakullans frågor 

Har du bokat in någonting för sommaren 2022?
Vi har aldrig varit några ”långtidsplanerare” utan är utpräglade ”spontanbokare”. Så svaret på frågan är nej. 

I väntan på…
… sommarvärmen får jag väl vara nöjd med 12 grader, några stycken sol på förmiddagen och cirka två timmars sol efter klockan 16:30. Däremellan gjorde regnet att gräsmattorna på innergården är förvånansvärt gröna.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat. 

Med lite tur hittar ni bokmärken även hos Hannele, Gerd, Emma och Åsa. 

Det är Orsakullan som har uppfunnit ”Maj 31 dagar”.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fint väder ända tills för en timma sedan =) Känns som om det räcker med regn för ett tag nu.
Fint bokmärke.

Hanneles bokparadis sa...

tack för ett av vackraste bokmärken jag har 🦚

Ditte sa...

Påfågeln är fin och extra roligt att den kommer från Mun och fotmålare. Mitt minne är kort ibland så jag kan inte minnas om jag sett den. Och helt oavsett ser jag den gärna igen.
Roligt att läsa dina svar och konstaterar att på "ettan" skulle mitt svar bli likadant. Men regn har vi inte haft på hela dagen. Men vi såg att det regnade norrut på eftermiddagen och det var stundtals mörkt på himlen. Vi var på B&B på em och stundtals en del moln men sedan kom den blå himlen och en hel del sol. Dock inte direkt varmt, bara +12.
Stort tack för länken om mattorna. Många riktigt snygga. Här ska det beställas.

Geddfish ♥ sa...

Påfåglar är häftiga. Jag vet att Sarah och hennes make funderat på att skaffa ett påfågelpar, men än har de inte hittat några "villiga".

Lite en sådär-dag idag, men de behövs också. Hoppas ideligen på värmen!

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Du sommarvärmen väntar jag också på. Vi ska få 21 grader i veckan om nu vädergudarna vill oss saken ;D . Hoppas det är samma för dig, även om 21 inte är värme som sommaren 2018 (din och min sommar ;) ) men man får vara glad för det lilla så här i maj :D .

Paula sa...

Regn? Vad är väl ett regn mot rejäla hagelskurar som gör hela marken så vackert vit! Just det, så var det hos mig idag, say no more. Och när ni ska få gona er i sommartemperatur och sol nästa vecka, så ska vi få ...varmt men blött. Var är rättvisan i det? Jaja, jag får väl stå nerböjd över flyttkartongerna, dags att vika upp skjortärmarna...
Natti

Susjos sa...

Vilken tjusig påfågel, den har jag inte sett förut, tror jag?
Nu får vi verkligen hoppas att det blir lite varmare, för det behöver vi!
Ha en fin skyltsöndag!

Ama de casa sa...

Bokmärket är så fint så påfågeln är helt klart värd en repris :-)

Vi har inte heller nånting inbokat förutom nån dagsutflykt med vänner. Fast där avvaktar vi så att vädret är bra på den preliminärbokade dagen. Det är bra att kunna vara lite flexibel :-)

Ha en skön söndag!

Guldkryckan sa...

Fint bokmärke där, en del bokmärken tål ju att upprepas minst sagt. ;)
Jag och frugan är inte mycket för att planera alltför mycket när det gäller "vardagen", men resor planerar vi gärna långt i förväg så att man kan njuta av resan lite innan också.
Skönt att ha något att se fram emot.

Hoppas också på sommarvärme här, ska ju komma i veckan, hoppas verkligen det blir så.

Ha en fin söndag Bp.

femfemman sa...

Relaterar direkt till David Attenboroughs nya serie om färger i naturen, då jag ser påfågeln. I första programmet hade en stor präktig påfågel en del av programtiden. Ett fascinerande djur, med sina långa, färgsprakande stjärtfjädrar!
Spontant är bäst... men vi har bokat en vandringsresa till Funäsdalen i augusti. Känns alltid bra att ha något att se fram emot.
Igår var det fint vårväder, 10-11 grader och sol. Idag öser regnet ner. Men vi har ju blivit lovade värme under dagen. Få se hur det blir med det!

Klimakteriehäxan sa...

Boka för 2022 ... jag har alltid gillat korta startsträckor. Har köpt biljett på kvällen, åkt morgonen därpå. Så reste jag och Sonen till Venedig, jättekul grej! Fast oftare med lite längre framförhållning.