onsdag 26 maj 2021

Onsdagsblandning

Får jag presentera Valter. Han har ersatt Tiger som jag visat många gånger här på bloggen. Valter är favo kollegan Carolas "nya" familjemedlem som håller på att bli klippt på bilden. Tusen tack för fotot Carola:-)

Det lönar sig att besöka Rusta då och då. Där finns alltid bloggfoder...

Det var igår det. Den självutnämnda trädgårdsgruppen hann med en fika efter arbetet som de egentligen hade kunna bespara sig om de läst väderprognosen;-)


Ligger lite efter med Orsakullans frågor. Så jag passar på att svara på några stycken. Detta medan det ösregnar ute och är åtta grader kallt. Suck och dubbelsuck:-( 

Jag förstår mig inte på människor som… är religiösa fanatiker som inte gör något annat än att starta krig som nyligen återigen mellan Palestina och Israel. 

Jag är så gammal att jag minns… gamla bussar med motorn "upphöjd" inne i bussen. Ja, och gamla Volkswagen bubbla med delad bakruta. 

Tro det eller ej, men… jag har hittills klarat mig från Covid-19 trots att jag levt i stort sett som vanligt sedan juli 2020. 

Jag tänker nästan alltid på… just nu Euro 2020 som flyttats fram ett år och börjar den 11 juni 2021. Nu pratar jag fotboll alltså. 

Mig hör du sjunga… Nej, det gör du inte. Minns att jag sjöng hellre än bra men definitivt högt i bilen när jag hade radion på. Men då var jag i 20- eller 30-årsåldern. 

Det är Orsakullan som har uppfunnit ”Maj 31 dagar”. 

PS. Kan inte påstå att bilderna har något med inlägget att göra, men de är gårdagsfärska. DS.

16 kommentarer:

LillaSyster sa...

En hel grodsamling=) man kan ju bara le när man ser dem, fulsnygga eller vad ska man säga....originella =)
Jag vill också ha värme nu så att det torkar upp, har varit ute och "skakat" vissa växter och bundit upp mera och flyttat växter och satt under bord och stolar. Tur att trädgårdagruppen hann att fika. Verkar som om det ska fortsätta regna ett dygn till.....suck

christian sa...

Vilken söt vovve....även grodorna är söta .... kanske inte så söta är de där i trädgårdsgruppen...men hängivna desto mer...
Minns också de gamla bussarna, det var stil på dem.....en VW bubbla ägde jag en gång, men bara några dagar, pedalerna satt så tätt så jag sålde den igen...

Geddfish ♥ sa...

Min första bubbla var en högerstyrd brevbärarbil begagnad inköpt av mig 1968. Gav 1500 kr den gick fint som snus tills stormen september 1969 knäckte den, men jag fick 1500 kr för motorn!
Dagens höjdare, eller?

Guldkryckan sa...

Rusta är bra att besöka ibland, är ju på gångavstånd för mig om jag bara tar bussen ett par hållplatser, perfekt och kul att besöka även utan för att skaffa bloggfoder ;)


Religiösa fanatiker klarar vi oss utan, tyvärr finns de överallt tycks det.
Tvi vale!!!

Sjunga är inte min grej heller, har en gång sjungit på kneget då jag hade en klass "specialelever" och jag visste att ingen annan skulle sjunga för eleven som fyllde år, jag tog ansvaret och efteråt fick jag beröm av eleverna trots att de tyckte det lät helt fruktansvärt.
Ordagrant sa den ena eleven "Det lät för jävligt men fint på samma gång"...det var väl diplomatiskt sagt?

Ha nu en fin kväll och tack för fina bilden av vovven, vilken sötis :)

Ditte sa...

Så fin Valter är. Och han verkar nöjd med att bli klippt.
Grodorna var ju läckra- Kanske kan ett gäng av dessa hålla trutarna från er balkong.
Fikagänget/trädgårdsgruooen hade säkert trevligt . Kanske är inte alltid jobbet det primära.
Ja, 100% regn gör ingen glad. Inte ens bönderna tror jag.

Läser dina svar med nöje och känner igen mig i 1-3. Men jag har träffat betydligt färre vänner detta år, inga middagar hemma hos varandra och inga direkta resor.

Stefan Karlsson sa...

Nyfikna och härliga figurer. Ja, inte de på sista bilden...som i.o.f.s. säkert är härliga.

nalta norrland sa...

Ååå jag är kär 🥰 nu tänker Du säkert att det är den lille pälsklingen 🐶 men nog för att han är söt 😍 men jag älskar grodor 🐸
Länge sen jag var till Rusta- typ nån gång innan jul - det åker ju inte direkt till Umeå eller Örnsköldsvik numera bara för att 🙄
Vädret idag klagar jag icke
Däremot så har covid19 spridit sig i skolan igen... i början av veckan gick 9an hem å har fjärrundervisning och från å med i morgon blir det även så för 8an, rektorn ringde mig för typ en timme sen å förklarade läget.
Jag börjar känna mig lite orolig... men jag har ju klarat mig hittills så jag hoppas på god fortsättning 😜
🤗

Freedomtravel sa...

Men så söt Valter är så!!! Kriget mellan Palestina och Israel, så sorgligt och meningslöst! Vi reagerar också på att Israel jobbat sååå hårt på att vaccinera alla och få turister så fort som bara möjligt efter pandemin. Vi har (innan kriget då) haft flera möten med deras turistorganisation. Men nu? Hur ska de få turister nu? Detta är förstås en mindre sak i jämförelse med alla människor som fått sätta livet till, men man undrar ju ibland. Sorgligt är det.

Paula sa...

Det var mig en söt och hårig rackare på bild! Valter verkar vara samma ras som Tiger, och lika söt i mina ögon. Daniel har också en sele som jag kan lyfta upp honom i, händer ibland när han ska få stå på altanbordet och bli borstad. Himla praktiskt. Rusta brukar jag ha så bråttom i när jag väl kommer dit så det blir löpning 100 meter genom affären fram till djurmaten som är prisvärd där.
Gamla bussar med motorn som en bulle framtill, jo det minns jag också. Nog ska du klara dig från coronan alltid, snart är så många vaccinerade att vi går in i en flockimmunitet! Läste idag att mycket kritik höjs om kommande OS som man inte vill ska gå av stapeln i år heller. Få se hur det blir med den saken...fotboll, gäsp...fast, jag får väl kasta ett getöga när finland spelar, ända tills de gör bort sig så jag får skämmas...fniss

Ama de casa sa...

Vilken söt liten Valter :-)
Åh... Rusta... Undrar när dom ska öppna här i Spanien? Snart, hoppas jag.

Jag trodde jag sjöng bra ända tills jag kom trea i en talangjakt som bara hade två deltagare i min kategori. Fast jag sjunger ändå, men inte offentligt (vilket är tur för alla ;-) ).

Annika sa...

Valter är jättesöt.
Grodor, kul.
Lite som mina ugglor kanske för den som samlar på dem. Jag skulle vilja ha en groda utomhus, på framsidan. Letar lite just nu.

Jamen ja, jag håller med dig om konflikten och detta med de eländiga religionerna som ständigt skapar krig och osämja. Tror aldrig det blir fredligt där, så sorgligt.
Fotbolls EM, ja.
Läste att VM är i december. SÅ märkligt det kommer att kännas!!!!

Klimakteriehäxan sa...

Fin vovve!
De där grodorna är roliga - lampor eller vad?
Orsakullans frågor har helt trillat bort hos mig, inser jag.

femfemman sa...

Sitter dom ute och fikar i regn och åtta grader...om än plusgrader??? Måste vara tokiga nollåttor....😊🌧
Snart blir det goda tider för alla fotbollsälskare! Jag brukar faktiskt också titta på mästerskapsmatcher.
Sjunga, ja, det vore kul att kunna då där jättebra. Men ibland fastnar låtar I huvudet och då blir det både nynnat och skrålat. Ha det gott!

Anki sa...

Så himla söt liten hund!
En hel armé med grodor ... riktigt kul! Rusta har grejer de!

KulTur i Natur - Tony sa...

Det där kriget fanns när vi var barn verkar det som.
Jag är så gammal att jag har kört den typen av bussar i linjetrafik.
Du har haft tur eller kanske skicklighet att stå emot C-19.
Misstänker att du bänkar dig framför TV'n under EM.
Sjunga i bilen när man åker ensam är ett måste. :-)

Carita Liljendahl sa...

Håller med om att Rusta verkar bjuda på mycket bloggfoder :-)
Vi har precis fått Rusta till Finland - eller det kanske var så att affärerna med samma varor fanns, men att kedjan hette nåt annat förr.

Hunden ser bestämd ut :-) Hahaa!