lördag 15 maj 2021

Bokmärke och två svar



Som jag berättade för er häromdagen så gjorde jag misstaget att klicka hem två t-shirts och en slags blus från nätet. Kollade väldigt noggrant att plaggen var tillverkade i bomull innan jag slog till. När jag äntligen fick varorna var dom tillverkade i alla möjliga material utom i bomull. Efter mottot ” Look on the bright side of life” (Monty Python) så fick jag i alla fall tre fejkade bokmärken på köpet. Här ser ni det första, som jag tycker är väldigt snyggt och i rätt färg. 

Nu till Orsakullans frågor: 

Igår var det uppenbarligen ”Rumpans dag”. Aldrig hört talas om. Orsakullan vill veta hur min rumpa mår. Jo, tackar som frågar! Den mår bra, men jag skulle inte ha något emot en större rumpa;-) 

Tur i oturen
När vi blev rånade i en hiss i Benidorm den 23 december 2014 var det verkligen tur i oturen att vi var så trögfattade att vi inte ens märkte att vi - eller rättare sagt jag - blev av med plånboken. För hade vi gjort motstånd hade vi garanterat blivit golvade av tjuvarna. Tur i oturen var också att vi fick tillbaka allt från VISA och försäkringsbolaget IF. Jag fick bara betala 1 500 i självrisk, vilket var peanuts i sammanhanget, då tjuvarna hade lyckats ta ut bra med pengar från kortet innan jag lyckades spärra det.

Jag har hittat temat bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat. 

Med lite tur hittar ni bokmärken även hos Hannele, Gerd, Emma och Åsa.

13 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Klart snyggt bokmärke! Hoppas du kan använda kläderna i alla fall. Missade helt rumpans dag. Gick bra ändå, tror jag.

LillaSyster sa...

Helt klart rätt färg!
Tråkigt när inte beskrivningen stämmer överens med verkligheten. Klaga!
Men varför en egen dag till rumpan.....Har alla kroppsdelar en egen dag?? Imorgon är det bröllopsdag....inte min för den är först i juli =) Men jag har styrt upp lite gofika till de som har bröllopsdagen. Ha det bäst!

Geddfish ♥ sa...

Jättesnyggt bokmärke! Bokmärkena blev väl till dyrgripar om du inte kunde använda kläderna?
Man kan undra över en del temadagar. Varför rumpans dag?
Ha nu en skön lördag.

nalta norrland sa...

Dessa dagar 🙄 om det är rumpans dag idag när kommer fotens dag?
Ditt bokmärke är snyggt 😍 men lär ju ha kostat en onödig slant 😜 trist Du inte kan använda kläderna... eller kunde Du skicka tillbaks dem?
Regn hos mig ☔️
Idag har jag blivit rejält förvånad 😲 Brisas pappa var till Umeå, 18 mil enkel väg, där köpte han hamburgare 🍔 strips och cola till Brisa & Elin från Burger King och tog hem det hit... ungarna värmde maten i micron... jag hade aldrig kommit på tanken att köpa hamburgare i Umeå å ta hem.
Igår räckte inte dagarna till för att jag skulle hinna blogga ⏰
🤗

Guldkryckan sa...

Surt när man inte får vad man beställt, ytterligare en anledning att försöka köpa på plats.
Men jag beställer också online, ofta man inte får det man verkligen ska ha.
Surt sa räven.

” Look on the bright side of life”, lite av ett motto för mig, speciellt yrkesmässigt ibland ;)

Ibland är det extra bra med försäkringar, vi kör ofta med både hängslen och livrem när vi reser, en försäkring extra är inte fel att ha.

Nu får du ha det fint Bp.

Hanneles bokparadis sa...

kanske var bambu eller gran eller annat bra... snygg färg på bokmärket, läskigt att blir rånad... jag hade fått kedja av barnen, två gånger har den lurat tjuvar :)

Ditte sa...

Verkligen trist när materialet inte är det som är utlovat. Vad gäller polyester kan jag inte ha det. Och varför ska man ha "plast" som inte andas. Men du fick ju bokmärken. Å andra sidan har du ju många.
Trist här att bli rånade i Benidorm men ändå tur i oturen. "Shit happens"

Susjos sa...

Snygga fejkbokmärken i alla fall, men trist med kläderna, kan du använda dem i alla fall, eller ska du skicka tillbaka dem?
Minns när du skrev om det där rånet i hissen i Benidorm, men var det så länge sedan som 2014?? Jösses va tiden går. Verkligen tur i oturen att du fick tillbaka allt!
Må så gott!

Anki sa...

Tråkigt med de efterskickade kläderna ... men snyggt bokmärke i alla fall!
Minns den där händelsen med rånet ... läskigt!

femfemman sa...

Falsk marknadsföring! Oschysst! Hoppas att du kan använda plaggen...eller skicka tillbaka den.
Rumpor ser väldigt olika ut. Och ändrar skepnad dessutom. Egen dag! Tokigt! Trodde att det var kardemummabullens dag.Lute skillnad,väl!
Otur att bli rånad! Otäckt! Besvärligt! Tur iaf att försäkringsbolag finns och är samarbetsvilliga. Ha en bra söndag!

Ama de casa sa...

Det är mycket därför jag inte köper kläder på nätet, vill gärna både prova (nåja, gärna och gärna...) och känna på plaggen, plus kolla in tvättråden så jag inte genast förstör ett plagg som ska handtvättas genom att chansa på att köra det i maskin ;-)
Snyggt bokmärke "fick" du i alla fall :-)

Verkligen en hemskeupplevelse med rånet, men skönt att det löste sig så pass bra som det gjorde ändå.
Som av en händelse slutar mitt skyltsöndagsinlägg idag med ett "Tur i oturen" ;-)

Carita Liljendahl sa...

Man kan ju använda nästan vad som helst som bokmärke, men det finns också många riktigt snygga som är ämnade för det. Ni har nog fler av dem i Sverige tror jag. Så småningom når väl trenden även hit :-)

Stefan Karlsson sa...

"Rumpans dag". Den var ny, men hur firas den :)