lördag 14 september 2013

Vem är jag?







Hittade den här roliga utmaningen hos Freja igår. Den knycker jag direkt, men har kortat ner den en aning. Så nu vet ni vem jag är... och inte är;-)

Vita fjäll å skidåkning i perfekt snö eller lat solsemester?
Helt klart solsemester, men absolut inte en lat sådan

Kaffe på termos i skogen eller café latte i stan?
Gissa! Latte eller heller en cappuccino i stan.

Djur (med allt hår å smuts det innebär) eller ett välstädat hem?
Aldrig djur, men hemmet är inte städat ändå.

Lägenhet i stan eller hus på landet?
Lägenhet såklart.

Sjötunga på fin restaurang eller grillad korv med bröd på stranden?
Sjötunga utan tvekan, men hellre på en liten hamnkrog i Spanien.

Läsa romaner eller se på film?
Romaner, bara de är deckare;-)

Lady Dahmers blogg eller Blondinbellas blogg?
Vem är Lade Dahmer? Blondinbellas blogg har jag aldrig varit inne på.

Högklackat eller Converse?
Converse, fast gärna Adidas;-)

Gym eller powerwalks?
Varken eller, men gärna långpromenader.


Skaldjur eller sushi?
Både och, med glädje. Undantag räkor som jag är allergisk emot tyvärr.

Pizza eller thaimat?
Utan tvekan thai

Rösta rött eller rösta blått?
Visserligen bor jag i en mörkblå kommun, men jag röstar varken blått eller rött.

Backpackersemester eller alla bekvämligheter?
Varför tälta om man kan ta in på Sheraton;-) Jag tar alla bekvämligheter som jag kan få.

Mammas flicka eller pappas flicka (eller pojke om du nu är man)?
Absolut pappas flicka, därav fotbollsintresset.

Rött eller vitt vin?
Vitt, då jag får migrän av rött.

Skriva brev eller skriva mail?
Mail.

Ringa eller skicka sms?
Är inte bra på nå’t här, men om jag får välja så ringer jag.

Gå naturell eller oftast sminkad?
Naturell förutom Mascara.

Bonde söker fru eller Big Brothers?
Har aldrig sett bonden, men tittat på den allra första gången av Big Brother.

Brodera eller tapetsera?
Herregud, ingetdera. Ger mig en pensel. Målning gillar jag.

Gå på krogen eller hemma hos någon på privat fest?
Krogen.

Vår eller höst?
Vår, vår, vår!

Största “big no”: Äkta päls eller glansiga cykelbyxor?
Båda.

Valår eller OS-år?
OS såklart!

Fotboll eller hockey?
Fotboll utan minsta tvekan.

Klänning eller byxor?
Äger varken klänning eller kjol.

Guld eller silver?
Helst silver, men jag har en guldfotboll runt halsen som hänger på en silverkedja. Tycker det är snyggt.

PS. Å bilderna då – som inte har ett dugg med inlägget att göra – förutom att jag kanske är ute och cyklar igen;-) De visar grannens nya coola cykel. Absolut älskar den. Den finns att köpa hos Länna Sport om ni blir sugna. DS.

23 kommentarer:

Olga T sa...

Kul! Jag gissade rätt på de flesta frågor om dig vilket måste betyda att jag känner dig ganska bra :)
Sådana cyklar har jag sett för uthyrning och fotade den genast! Mycket läckra och glada cyklar :)

Olga T sa...

Ett tillägg angående din dator: Visst har din make lyckats förr med att vara envis med att laga dator...? Eller har jag fel? Jag tror han kan det!!

Monica sa...

Förstår inte hur du klarar dej utan djur;-)
Finns inget som slår en macka med skinka och ägg och en kopp kaffe i skogen.
Ha en skön lördagkväll

Marit Johansson sa...

Superfrän cykel, trodde först att den var din :) ser ut som ett hemmabygge vid första anblicken!

Pumita sa...

Jag roade mig med att gissa vad du svarar och det gick riktigt bra men visste faktiskt inte att du är såååå bekväm av dig... inte rätt ord kanske men vet inte hur jag ska säga, mindre lyxig, du vet. Inte för att jag gillar att tälta men 5-stjärnigt lockar mig inte ett dugg.

Cykeln är helt underbar! Fint fotad av dig. :)

Susjos sa...

Jättekul att läsa, och jag kunde en hel del om dej :-). Roligt är att vi tycker lika på många saker! Bekväma hotell å deckare...lägenhet å sushi...;-)

Freedomtravel sa...

Cykeln är ju underbar! Älskar! Kul att få veta lite mer om dig också! :) Jag hade nog svarat liknande på många frågor. Jag kan iofs gilla backpacking ibland för äventyrets skull, vilket för mig inte är en motsättning till att vilja bo bekvämt ibland ;)

Anna sa...

Alltid kul och få veta lite mer, man bygger upp en bild :)
Cykeln var cool men trodde de var ett hemmabygge :)
Godmorgon förresten!

Kicki sa...

Något nytt och något gammalt och jag skulle svar tvärtom på de flesta!:)

Stare Ström sa...

Kul att läsa dina svar! Och vilken cykel! Vill ha!
Regnet på dahlian var alldeles äkta och hela morgonen har det regnat.

Margareta sa...

Cykeln - vilket underbart skönt transportmedel, hoppas att grannen får behålla den. Måste googla Länna sport då jag inte vet vad det är, något lokalt. Behöver några fler cyklar att ha i stugan. =) Men där sätter priset en stor gräns och denna kommer inte på tal skulle jag tro - eller vet.

När jag läser Frejas utmaning och dina svar så tror jag att jag till 99% kunna svara åt dig. =) Mina svar skulle nog bli lika tvetydiga som dina, fast kanske i fler fall.

Nu fortsätter jag min läsning - ha en bra söndag och tänk inte på mig som ska jobba eftermiddag och kväll.

Benita sa...

Jättefin cykel en sån skulle jag vilja ha. Roligt att läsa dina svar.

LissenTo sa...

Lite överraskar du som alltid, fast att svaren är så KUL överraskar inte.



Gillar verkligen cykeln, cool

Ha en skön söndagskväll, vad du än gör

, sa...

Underbar cykel och vilken kul "utmaning". Själv skulle jag ha svarat tvärtom på det mesta :)

Mias Mix sa...

Där for kommentaren iväg för snabbt....
Underbar cykel och vilken kul "utmaning". Själv skulle jag ha svarat tvärtom på det mesta :)

esterii sa...

Jag vet inte ens hur man knycker sådana:)

KajsaLisa sa...

Ett kul sätt att lära känna folk, cykeln var ju grym även om den inte har med saken att göra.
Länkar till Lady Dahmers blogg som både är rätt kaxig och kul. Dessutom Blondinbellas motsats.
http://ladydahmer.nu/

Susanne sa...

Sååå cool cykel. Jag känner nog dig rätt bra för inget svar förvånade mig ;)

Freja sa...

Jag älskar oxå cykeln! Påminner lite om dotterns nya cykel, som har tatueringstema... Tack för länk och såååå olika är vi ju ändå inte? Promenader istället för gym, deckare före film och lägenhet hellre än hus...

Kerstins foto sa...

Kul att lära känna dig lite mer, ser att vi är lika på en del punkter men inte när det kommer till sport. Det är så ointressant det kan bli för mig. ;)

Hörni sa...

Åh vilken rolig utmaning! Vi är både lika och olika. Jag är mer djur- och skogsmulle än du. :)

Ama de casa sa...

Kul utmaning! :-)

llh sa...

Ja jag hugger in här för någonstans ska jag börja efter den långa frånvaron. Skyller på cykeln att jag fastnar här. Himmelskt härligt kul i mina ögon och ett strålande exempel på hur fyrkantiga vi är i färg- och formsättning och hur lite det behövs för väcka livsandarna.
Och förstås den roliga utmaningen med dina finurliga svar. Blir du förvånad om jag säger att mina svar skulle haft samma andemening utom på två absolut avgörande punkter: ett streck på ögat tillsammans med mascaran för min flärdfullhet och rött vin för att det är godare ;)
Tack tjejen för alla attans fyndiga roliga kommentarer hos mig under min långa frånvaro hos dig. Du ska veta att de alltid är mycket uppskattade och uppiggande!!!