tisdag 3 september 2013

En fluga, skybirds, Bosse, Zillah och Totte

Kul att ni gillade mina ”bilmunnar” igår. Blir alltid så glad över era härliga reaktioner;-) 1 000 tack!
Som ni ser skippar jag den utlovade rundturen i det 60 nya butikerna i Täby Centrum från i lördags. Den är faktiskt inte är värd att visa. Förresten var det bara cirka 25 nya butiker som hade tillkommit, 35 av butikerna hade bara flyttat till nya lokaler. Falsk marknadsföring i mina ögon. Men det är ju klart att det inte låter lika snofsigt med 60 nya butikslokaler…
I stället får ni titta på några fler (extremt lyckade;-)) bilder från Vallentuna showen.

En fluga
Javisst ser den där girokoptern ut som en fluga!? I övriga världen heter detta ”flygdon” förresten Auto Girocopter, men det gick inte så bra i Sverige. Jag menar ”flugan” håller ju inte på med betalningar via autogiro eller hur!?


Skybirds
Ja inte var det Red Arrows direkt, men väl Skybirds som jag turligt nog – utan att se ett dugg på displayen – fick med alltihopa på bild. Fem kvinnliga(!!!) piloter flög dessa Pipers PA-28:or. Stor eloge att de höll formationen trots att det blåste iskalla vindar. Ja, temperaturen på vindarna bryr sig ju flygplanen inte så mycket om, men kastvindar är ju inte så roliga.


Bosse Bildoktorn
Här ser ni beviset att det var kallt i Vallentuna i söndags. Bosse Bildoktorn hade ju värsta vinterjackan på sig. Temperaturen låg nog vid 14 grader. Ja och han tackade för att bli fotad också, för jag frågade faktiskt om lov för en gångs skull.


Zillah och Totte
Sist men inte minst lägger jag upp ett bevis på att apor faktiskt kan skriva – åtminstone autografer. Kön till Zillah och Tottes autografskrivning var låååååång. Medelåldern av de köande var väl ungefär 10 år så jag drog upp genomsnittet en aning;-) Då jag kände mig lite fel placerad bland skrikande, rosaklädda tjejer tog jag bilden så fort jag bara kunde och stack därifrån.




17 kommentarer:

Stare Ström sa...

Tycker det verkar lite tidigt med vinterjackan. Jag har inte bytt ut sandalerna än. Och så har jag fått en ny bekantskap, Zillah och Totte, vars existens jag inte har vetat om. Tack för att du allmänbildar mig! :-D

Margareta sa...

Gillar dina flygbilder och jag har missat varje år då det varit stora flyguppvisningar på F21 i Luleå, men har ju fått fota stillastående i Malmslätt =)

Jag har sett den tjejen på apan på TV någon gång men vet inte i vilket sammanhang.

Programmet "Bosse bildoktorn" som jag vet finns har jag aldrig sett, mitt bilintresse av den arten är inte riktigt prioriterat men han verkar mysig.

Sv. Apropå din kommentar så är det nog jag som ska välja mobilvänligt och har nog gjort det. Däremot så gillar jag det inte i min padda då jag vill att den ska se ut som i datorn - men bilderna är det inte något fel på hos mig och paddan och Iphonen har ju samma leverantör. Inte heller något fel i min android. Men vad vet jag som är från landet och inte fattar så mycket.

Idag har jag varit på en utbildning som du kommer att sätta i halsen när du får veta, tur att du jobbar hemifrån imorgon visst var det denna vacka? =)

Ha det gott.

Eva Trillian sa...

Himla snygga himla-bilder! Och så lite kändisar ... för andra stjärnor är ju svårt att se dagtid ;)
Stort tack för att du hoppade över butiksrundan - man å andra sida, är det någon som skulle kunna göra den rolig och intressant så det ju du :)

Ama de casa sa...

Haha! Kul med en gorilla som skriver autografer. Och att ställa sig i den kön? Ja, vad gör man inte för bloggen ;-)

Margareta sa...

Sv. Eftersom jag jobbar med med lön- och personalfrågor där jag jobbar så kanske jag inte ser allt men däremot så har mitt seende blivit mer positivt än det var tidigare och ett flertal av mina vänner på FB jobbar där och det är är därifrån jag får mina roliga historier och bilder. =) Då kanske du förstår att jag även fått mer humor inom den organisationen. =) Nej, jag är inte helt såld. =) men roligt har jag haft med dem. En mycket bra, rolig och bra erfarenhet.

KajsaLisa sa...

Auto girokopter, att ingen tänkt på det när Obama dyker upp i morgon.

Monica sa...

Täby centrum har alltid varit överreklamerat och dyrt.
Verkar ha varit en givande dag om än lite kylig, Bosse är sej lik har ju inte åldrats ett dugg sedan tv tiden.
Ha det;-)

oumberligating sa...

Är igång med bloggandet och självfallet är jag även tillbaka på din alltid fina blogg.

Blir det några presidentbilder idag?
Ha det Bäst!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

cat sa...

Wow läckra bilder på flygdonen! Speciellt den med formationen.

Kan fortfarande inte riktigt tolka uttrycket på min bils mun, men fortsätter att klura på det.

Måste erkänna att jag helt saknar kunskap om vilka Zillah och Totte är, men det kanske har med min eh något höga medelålder att göra.

Visst är det någon form av alger blandat med pollen skulle jag tro i min bild ett.

Rantamor sa...

Tänk att Bosse var så frössen av sig att han hade värsta vinterjackan på???
Men sådana flyguppvisningar brukar vara kyliga, inte mycket vindskydd att ställa sig bakom.

Kul att det var tjejer som körde flygdonen...häftigt, men det är klart året är 2013 och då är det inte stor skillnad på vad tjejer och killar jobbar med...
ja det ska vara vården dådå och därför är väl lönena därefter också.

Den där apan har jag sett på tv i något barnprogram tror jag allt, hon är en duktig buktalare.
Min buk brukar det bara knorra i när jag är hungrig....
och en å annan luftbubbla som håller på å söka sig ut...

Förstod att du skulle gilla huset jag lade upp på bloggen igårkväll.
Rantafar sa när vi var i Ö-vik och kollade på huset att detta skulle Beate se för hon skulle nog gilla huset...och så rätt han hade.

Läste hos Trillian att du fotat Obama...jösses nu väntar jag med spänning på en kvällsblogg från dig.
Men se nu till att inte säpo tar dig !!!!

Vi var ut å lade några nätsvep tidigt i morse, men inte en fisk (förutom en gäddjävel) så vi drog slutsatsen att inte ens fiskarna får simma i havet när Barac Obama är i Sverige !!!!!
Har boken om Obam,a liggande på nattduksbordet, blir nog att ta tag i den i höst, kan vara intressant skulle jag tro.
Har du läst den????

Tjingelingen från Rantamor.

Rantamor sa...

Obama ska det stå utan kommatecken...

cat sa...

Nu har jag kommit på vilket uttryck min bil har:

http://www.synonymer.se/?query=spjuveraktig

Lissen sa...

Fräcka flygbilder och vilka kändisar du träffar.

Vinterjacka dock lite överdrivet

Susanne sa...

Det var modigt att stå i apkön, tycker den där Totte är riktigt läskig.

Susjos sa...

Min man har certifikat för PA-28, men han måste uppdatera det om han ska flyga nu, för nu var det länge sedan han var upp i luften själv.
Man måste ju hålla sig lite a jour med dessa certifikat. Själv tycker jag det är lite läskigt att flyga med i såna små flygplan,fast det är en häftig känsla!

Husbilen-Ellen sa...

Härliga foton!

Linnéa sa...

Herre min tid så många affärer!!! Kul bild på Bosse Bildoktor. Helikopterbilderna var häftiga!