onsdag 11 september 2013

Fotbollstårta


Ni som har följt min blogg under sommaren minns kanske att vi var ett gäng på mitt jobb som tippade utgången av Euro 2013 för damer. Den solklara vinnaren var fotbollstränaren Per (han tränar Brottbys P02 lag), med andra ord en bättre vinnare (förutom jag då;-)) får man leta efter.
Han blev 1 200 kronor rikare, men med vinsten följde uppgiften att bjuda de 12 tipsdeltagarna på en tårta i Euro 2013 vinnarens färger. 
Med andra ord blev det en Tysklandstårta som han hade tillverkat själv. Han hade kvittot från Stinas Bageri med sig som bevis;-)
På bilden ser ni den kvarvarande tårtan efter första halvlek;-)

PS. Fortsätter blogga från iPhonen som ni ser. Till er som lovordade maken min igår för sitt intresse och miljötänk vill jag bara säga att ni får gärna byta med mig. Då kommer ni säkert på helt andra tankar. Dessutom lovar jag att ni kommer att utöka ert förråd av svordomar rejält;-) DS

10 kommentarer:

Eva Trillian sa...

*S* Du vill inte alls byta! Men passa dig ;) Någon kanske nappar på idén!
Jag bor med en man med liknande idéer sörru - så jag byter inte! Det är så bra som det är SÅ!

Susanne sa...

P var en riktigt duktig "bagare".

Eva Trillian sa...

Sv: Njut av sommaren :)
Jag ska ta mig genom dimmorna till jobbet - ja, inte de i mitt huvud, de är jag van vid ;) men det är dimmigt ute också!

Rantamor sa...

Men Beate inte kan du byta bort din långe man heller nu tror jag att du är lite skojslig av dig.
Men jag blev intresserad, ja inte av mannen utan av svordomsförrådet...finns det flera än jag kan...intressant.

Tårtan ser god ut, jag brukar gilla prinsesstårta och ta för mig, bara för att i nästa sekund tycka att det var nog inte SÅ gott som det såg ut.
Men jag gör om det igen nästa gång jag ser tårtan, jag lär mig aldrig, för den ser ju så god ut.

Tjingelingen från Västertoppen å Rantamor.

Ama de casa sa...

Jag tyckte nog att tårtan såg lite liten ut... Eller är det en bautatårtspade? ;-)

Anni sa...

Håller med sista talare - vilken ynklig tårta ;-)

KajsaLisa sa...

Sådär blir det när man firarsaker på jobbet, det går jämnt upp. Man byter blommor pengar eller en flaska vin mot en tårta. Men man får ju ett trevligt avbrott i rutinerna i alla fall.

Hörni sa...

Hahaha, jag tror jag behåller min egen karl ett tag till. ;)

Åhhh vad tårtsugen jag blev nu! :)

Della sa...

Den må vara ynklig, men den ser himla god ut.

Linnéa sa...

Tänk ändå att mobilen, iphonen kan funka så bra som du får till det. Vad ska du göra med din dator??? Vad är som pajat?