söndag 15 september 2013

Helgbilder på en skyltsöndag

Det har varit en helt underbar helg igen – en av många varma och soliga den här sommaren som vägrar släppa sitt grepp om oss nollåttor. Det tackar jag ödmjukast för. Mina helgbilder kunde alltså ha bestått av foton som visar min frukost på balkongen, mina fötter på balkongräcket eller en öl från samma plats - ja inte sittandes på räcket utan vid bordet på balkongen;-) Men för det första har ni redan sett sådana bilder förut, för det andra hittar man inga skyltar där heller.

Täby Centrum
Mina helgbilder kunde också ha visat den gigantiska arbetsplatsen vid Täby Centrum med ytterligare ett antal höga byggkranar. Men även dessa motiv har ni ju fått se ett antal av den senaste tiden. Alltså tänker jag visa er några – i mina ögon – ganska balla bilder från centrumets nygamla interiör.

Den första bilden kan ni aldrig gissa vad den föreställer, eller kan ni det? Bilden visar en ny röd glashiss. Läckert tycker jag.


Här ser ni samma hiss med hänvisningsskyltar till de kostnadsfria toaletterna i centrum. Frågan här är bara om en frisk och en funktionshindrad person båda är kissnödiga och befinner sig i samma hiss, åker dom då upp eller ner först?!


Utsikten uppåt genom glastaket på den nyare av de två gamla centrumdelarna. Jag står framför hissen och om ni kollar in bild 1 så ser ni speglingarna av det fina LEDade trädet i det röda glaset.


Fler helgbilder hittar ni hos Marit, som dessutom har hittat en sponsor till den här helgbildstävlingen - Photowall.
Å vid det här laget vet ni att Pumita är mamma till Skyltsöndag.







20 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Du är verkligen bra på att hitta intressanta fotomotiv i ganska ointressanta (?) miljöer! Gillar bilderna i det här inlägget!

Freja sa...

Läckra bilder! Gillar både hissen och trädet. Men den där skylten hade jag aldrig fattat att den var för toa. Jag hade tänkt att funktionsnedsatta skulle åka nedåt och andra uppåt och sen gått och undrat varför vi inte fick åka åt samma håll...

Anders W sa...

Det känns som det är längesedan jag var i Täby centrum. Fotograferade för Täby kommuns räkning för många år sedan. Men efter dina läckra bilder för jag nog ta mig i kragen och ...

Olga T sa...

Läckert! Speciellt 1:an!

Husbilen-Ellen sa...

En varm och fin hiss du hittat! En hel del annat i bilden också! Elisabeth

Eva Trillian sa...

Bara du kan få mig att tycka att en köpcentrum har sin skönhet! Jag tror att det är din sköna entusiasm som smittar :)

Susjos sa...

Dags att åka till Täby C, fast just ja...Desigual finns inte längre där sa du ju :( fast kanske lite andra butiker?!

Anna sa...

Snygg hiss!
Ja nu är de fina vädret borta, regnet öser ner nu :(
Men lite mysigt med en märk morgon så man kan ha tända ljus!
Ha en bra dag!

Anna sa...

Snygg hiss!
Ja nu är de fina vädret borta, regnet öser ner nu :(
Men lite mysigt med en märk morgon så man kan ha tända ljus!
Ha en bra dag!

Stare Ström sa...

Funderar över din skylt till toaletterna. Vart ska damerna ta vägen? Rullstolar ner och män upp, men...
Jo, det regnar i söder. Allt slog om igår. Från badväder och strålande sol i lördags till inneväder och mörker kombinerat med regn och blåst.

Anki sa...

Läckra bilder! Speciellt den första... snyggt!

Hörni sa...

Vilken hiss, så läcker bild!

ansepanse sa...

vilka härliga bilder
jag tror att den handikapade får komma till sin toalett först :) man ska ju vara snäll, liksom
kramar

Della sa...

Jag erkänner villigt - en röd glashiss hade jag aldrig gissat på.

Benita sa...

Vilken fin röd hiss, dina bilder är för urtjusiga. :)

Anita - Malta sa...

Väldans vilka läckra bilder !! Nästan så jag längtar till Täby centrum ;-)
Hissen är ju underbar och likaså trädet. Din första bild krävde sin förklaring.

Anni sa...

Men jag tycker ännu mer synd om de som ska åka i den röda hissen och måste stå på högra väggen,som du gör i speglingen!

Ama de casa sa...

RÖD glashiss? Kan det BLI bättre? Tror inte det... ;-)

Laila sa...

Vad läckert att di "såg" den där röda hissen. Ibland går man ju bara förbi fotoobjekt utan "fotoögona" på sig.
Det var ett tag sedan jag var i Täby nu. Kanske dags att titta in dit igen och kolla vad som hänt i Centrum.

Beppan sa...

Du hittar alltid så läckra fotoobjekt och kluriga vinklar! Härliga bilder!
Toaskylt - hmmm. Herrar åker upp och funktionshindrade ner. Men damerna då?