måndag 2 september 2013

Helgbilder: Tre munnar och en bak

Ni som ville se några bilder från flyg- och motorshowen på Vallentuna flygfält igår kommer nog inte bli besvikna hoppas jag. Åtminstone antar jag att ni får fyra skratt. Grejen är nämligen den att jag alltid tittar på bilens framsida och grillen först. Då ser jag nämligen direkt om jag gillar en bil eller inte. Jag kollar om bilens ”mun” skrattar, om den har nerdragna mungipor eller en snörpt mun.
Titta på bilderna så förstår ni vad jag menar!

Mun 1
Denna mun tillhör en Ford Thunderbird från 1959 och den vill bara äta upp allt som kommer i dess väg. Den har ett förväntansfullt leende på läpparna.


Mun 2
Snobnoz heter denna Chevrolet. Om dess mun hade målats i rött i stället för i brunt hade den kunnat vara riktig sensuell – å självklart är läpparna förseglade.


Mun 3
En Desoto Diplomat Custom från 1955. Den munnen skulle kunna sitta på en haj å då hade den passat i filmen Jaws. Å dessa tänder ger mig stor ångest måste jag säga, men de är ju lätt att rengöra i alla fall;-)


Bak
Och så är vi där igen – ja inte vi utan jag då. En rosa Ford Crown Victoria från 1955 med Marylin Monroe där bak. Kolla hennes läppar och föreställ er att ni kör i bilen bakom. Ni pratar i mobilen, tappar koncentrationen för en bråkdel av en sekund och kör rakt in i hennes nylle. Eller så ville ni bara ha lite närkontakt med henne. Hursomhelst en mardröm om jag får säga så själv - att krocka med en rosa bil alltså;-)


Fler helgbilder hittar ni hos Marit.


PS. Säg till om ni vill se fler bilder från showen, där det ju fanns flygplan också, Bosse Bildoktor var med samt den där tjejen med apan Totte som kan skriva autografer också - Totte alltså. DS

19 kommentarer:

Eva Trillian sa...

*asg* Ja, man brukar ju säga att bilar har personligheter - och nu har du tagit det till en helt ny level! Najs!

Marit Johansson sa...

Hahaha... du är ju så härlig. Bil nr. 2 tycker jag ser speedad ut :)
Det där med att krocka med rosa bilen tror jag absolut vore en mardröm. Mest med tanke på hur förbannad ägaren skulle bli, hon/han har förmodligen lagt ner rätt mycket tid på sin fina bil :)

Susjos sa...

Så läckra bilar! Konstigt att inte min man var där, ja främst för flygplanens skull..men ,man kan ju inte hinna med allt!

Gillade verkligen den rosa bilen!

Husbilen-Ellen sa...

Du har ju också sett läckra bilar i helgen!!! Visst är det kul!

Freedomtravel sa...

Den där med tänderna var kul, och den rosa var fin! :)

Susanne sa...

När jag var liten gick jag runt och kollade ifall bilarna var glada eller inte ;)

Margareta sa...

Jag jag gillar och jag ler åt dina kommentarer. Ler också åt årtalen då två av dem är jag och min sambo. =) Har ju en gång i tiden åkt en hel del av dessa bilar och visst var det lite häftigt och kul hade vi. =) Trots min brist av motorer och bilar så gillar jag att se och fota alla läckerheter som finns. Flygplanen får du ta en annan dag, visst vill vi se allt.

Tjejen med apan Totte? Har jag aldrig hört talas om, tror jag eller så har minnet försvunnit.

Ja, bastun få nog fotas när det blir dags för premiärbadet - för det var väl mig i bastun du ville se och inte bastun. =)

I dag har fotoklubben startat om för säsongen och inser hur långt bort jag är för att kunna fota när det handlar om objektiv för 68 000 och stativ för 15 000 för att hålla upp det stora objektivet och sedan måste du ju köpa alla tillbehör ... inte konstigt att foton blir suddiga och konstiga. =) Nej, ine är det alla men det finns några riktiga materialister och det är kul att se och förundras över hur lite man förstår. Men, visst är de duktiga samtidigt som jag tror att det inte sitter i utrustningen alltid. Men, jag får se så mycket fina foton där och man blir så sugen på små fototurer.

Ha det gott.

KajsaLisa sa...

Uppkäftiga bilbilder, snyggt fångat.Håller med om att dom kunde valt en annan färg att bryta av med på chevan.

Rantamor sa...

Just gamla bilar är ju vackra men faktiskt inget jag går igång på, men jag skulle absolut fota lite häftiga detaljer.
Men just bilar säger mig inte mycket, finner inte mycket till själ hos dom.
Rantafar gillar gamla bilar, kan också vad dom heter, jag är dålig på alla bilmärken...
men så kan jag ju psalmverser... =) =)

Vi kompletterar varann, det hör du ju, ibland när vi ser frågesport på tv så kan vi alltid olika frågor.
Tillsammans är vi rätt duktiga brukar vi tycka, men man är ju alltid duktig i tv-soffan....

Nu har vi sett på två serier på ettan, och så kommer en till men den ska jag inte se, blir så mycket rörigt i huvudet att hålla reda på när man följer flera deckare.

Ska kolla lite bloggar innan jag traskar iväg upp och i säng.

Tack för komplimangen om mitt hår, trivs faktiskt med att ha min egen gråa färg...och kortklippt och lättsamt.

Tjingelingen från Rantamor.

ps. tänk va mycket kul vi skulle ha på hemmet, ingen skulle gå säker... =) =)

cat sa...

Tänk om dagens bilar hade lika uttrycksfulla munnar. Ska försöka ta en titt på min egen lilla bil sedan och bestämma mig för vilket humör den verkar vara på.

Ama de casa sa...

Vad läckra bilar dom gjorde förr! Nu ser alla precis likadana ut.

Min pappa hade först en Crown Victoria och sen en T-bird när jag var liten. Dom gjorde så att han fick vara med i hockeylaget, för det rymdes många i bilen :-D

Monica sa...

Jag blir helt lyrisk och nostalgisk pappa hade en Crown Victoria 55:a ett tag på 60 talet, lyckan var att åka i den och samtidigt lyssna på Elvis;-)
Helt underbara bilder säga vad man vill om jänkarna men bilar kunde dom bygga på 50talet.
Ha en bra dag;-)

cat sa...

Det är faktiskt inget annat än vatten i min bild idag :)

Anni sa...

Ha! Då är vi två! Fast jag tittar på ögonen också, framför allt ögonbrynen! Det finns bilar som är förskräckligt arga ...

esterii sa...

Det var bilar som heter duga det..

Benita sa...

Det vore verkligen en katastrof ifall du skulle krocka med en rosa bil ;)
Blev tvungen att gå ut och titta på min egen bil och min stjärna ser glad ut tycker jag :)
Vill gärna se flera bilder från showen.

Stare Ström sa...

Ha! Jodå, jag fick visst en massa goda skratt! Underbar text till dina bilder!

Guldkryckan sa...

Haha..jo jösses så det kan vara.

Redan på den tiden tänkte man ju på detta..idag har vi ju den beryktade arga looken på bilar som tillverkas..när man ser dem komma ser de riktigt arga ut de bilarna..konstigt vad man kan hitta på egentligen.

Själv åker jag bara spårvagn..lika bra det ;)

Ha de fint nu.

Linnéa sa...

Det var läckra bilden, urläckra helt i min smak. Marlyn fantastiskt, viken bil. Jag kollar också alltid fronten först, sen gillar jag insidor och baken.

Visst vill vi ser mer!!!!!!

PS mina 700 bilder återtagna, 1600:- kostade återställningen.