lördag 7 september 2013

Uppvaket



Uppvaket är något man hamnar på om man har blivit nedsövt,genomgått en operation och väntar på att bli väckt. Nu har jag varken fått narkos eller har hamnat under kniven. Men jag har märkt att ni därute behöver väckas idag. Har full förståelse för att 23 grader med blå himmel och sol inte direkt främjar bloggandet. Men den här bilden gör kanske att ni vaknar på uppvaket här på bloggen. Det gjorde i alla fall jag när jag såg affischen. Fick läsa den tre gånger innan jag brast ut i skratt.
Njut av det fina vädret nu. Det tänker jag göra:-) Dessutom satt 2-1 segern igår kväll finfint kan jag säga!

15 kommentarer:

Ama de casa sa...

Här har det regnat hela dan idag. Det är synd om oss... ;-)

Guldkryckan sa...

Ja du..kollade ju inte matchen..men slutresultatet var ju glädjande.
Jo..varit fint väder ett par dagar nu..svettigt om inte annat..värst tycker jag det är när det är kasst på morgonen så man klär sig för det..väl på jobbet skiner solen som en sollampa och man undrar vad man gjort för att förtjäna detta ;)

Bäst att passa på och njuta..snart är det höst på riktigt.


SV: De rustar som vanligt på varsin sida om krigszonen..så det är som vanligt mellan dem.

Freja sa...

Jag är piggare än på länge, men håller mig borta från solen så pass det nu går...

Monica sa...

Dött på fb också när solen skiner, själva har vi fullt upp med att städa och tömma lägenheten, inte roligt;-(
Haha ja skylten var ju läcker bara det inte är för varmt:-)
Ha en skön kväll

Kicki sa...

Va har det varit match!?
Skylten ja, var verkligen tvungen att koncentrera mig!

Freedomtravel sa...

Haha, var tvungen att läsa flera gånger! Bättre sortens krig kanske ;)

Marit Johansson sa...

Hahaha... jätterolig reklam!
Tror vi hade sista sommardagen igår, vädret var helt fantastiskt även här uppe i norr. Kan tyvärr inte säga desamma om idag, svinkallt... jämfört med igår alltså!

Benita sa...

Vaknade upp ordentligt då du förför oss med en stor rosa skylt i din blogg. :)

Jah Hollis sa...

Ja, vinsten i Dublin var ju en glad överraskning (får man väl ändå kalla det, överraskning alltså).
Bilprovningen jag anlitar ligger i Ystad och de få gånger jag varit där, förutom då i onsdags, har det bara varit karlar som testat bilarna. Hur det är i Malmö vet jag inte, jag har aldrig testat bilen i Malmö.
Innan dess får vi gå tillbaka till 80-talet då jag också hade bil och då var det idel karlar i laboratorierockar på besiktningen. Så tjejen i Ystad var också en glad överraskning för mig.
Tvättat bilen i automathallar har jag givetvis gjort många gånger också, och ofta suttit inne i bilen. Men på ”min” OK-mack kunde man till för inte så länge sedan lämna bilen och sedan gå in i en liten box, starta hela proceduren där och sedan se bilen tvättas därifrån.
Det kan man inte längre och det kändes väl inte som någon glad överraskning.

Eva Trillian sa...

Det tog ett tag - men så, plötsligt, klickade det! :D

Pumita sa...

Och blir invaderad av... vem? ;)
Får en känsla av att jag inte riktigt hänger med... lite för rosa för att locka mig hur som helst. ;)

Olga T sa...

Fattar ingenting och då har jag ändå väntat med att kommentera i tron om att pengen skulle trilla ner......

Susjos sa...

JA, Sverige vann igår,det var ju bra! Och lustigt nog så gjorde inte Zlatan målen..men har var inblandad i det andra i alla fall hann jag se :)..
Jag fick oxå läsa skylten tre ggr, och fråga min man,,som förstod direkt ;).
Underbart väder även idag, så jag har BADAT ute...i Sverige i september!!!

Pumita sa...

SV: Jo, så pass fattar jag att jag ser skillnad på förstörelse och förförelse men lyckades inte få in Björn Borg i sammanhanget... nånstans där ramlade jag av tåget. Men jag kanske krånglade till det bara. ;)

Margareta sa...

Fortsätter här och kommenterar det jag missat.

Det ser nästan ut som sommar i dina bilder, nästan då det på gräsmattan finns saker som inte finns på sommaren och nu menar jag inte människorna. Jag som inte ens tagit ut min cykel i år. =(

Jag förstår inte hur människor hinner läsa på toa, eller vill. Själv är jag nog snabbast i världen. =) Ett rekord jag skulle kunna ta.

Där fick du till det och vis skrattar och ler jag en del med dina fyndiga slutsatser.
Motionssugen borde jag vara men är inte det just nu, däremot är yoga något som jag gärna skulle testa.

Obama har jag i princip missat, sant. Jag vet att han varit i Sthlm men inte mycket annat och nu fick jag ju hela besöket på bild och berättat på ett enklare sätt.

Tycker frisyren såg mycket välklippt och snygg ut - bakifrån.

Nu har jag läst allt jag missat och både skrattat, lett och lärt mig lite nytt om både motion och vad som händer i Sthlm när jag inte är där. =)