måndag 16 september 2013

Några måndagsfakta

Det är väldigt smart att läsa olika bloggares väderrapporter. Det är inte så dumt heller att kolla vädret på tv eller till och med hos SMHI. Då är man nämligen förberedd på att hösten försöker knuffa undan 2013 års härliga långa sommar, vilket den gjorde idag.

En vinare
Nu var det ju grått i Täby imorse, men det regnade inte. Vid busshållplatsen hade uppenbarligen någon dränkt sina sorger, men lämnat en skvätt om man nu skulle vilja trösta sig att inte solen sken.


Torrt?!
Förutseende som jag är tog jag med mig ett paraply. Behövde inte spänna upp det förrän vid Norrtull. Å då hjälpte det inte speciellt mycket längre. Jag menar ett torrt huvud är ju bra att ha, men efter allt hoppande mellan sjöarna förorsakade av översvämmade brunnar var jag blött upp till knäna. Först vid klockan 14:00 hade jag torkat upp…

Ball bag
Då jag envisas med att bära min jobb-laptop i en ball papperskasse (man väcker liksom en enorm uppmärksamhet på bussen/tåget med den) kan ni ungefär tänka er hur den halvlama grodan (= jag) hoppade och studsade mellan pölarna med bagen och dess värdefulla innehåll tryckt mot magen. Detta förklarar varför jag inte kan leverera några bildbevis på översvämningarna. Jag har faktiskt bara två händer...


En dränkt katt tas om hand
Den halvlama grodan alias den dränkta katten togs väl omhand av IT-bästisen Radde som visade upp dom här två bilderna av dottern Nika tillika min egen bloggprinsessa - sådant gör att man genast blir glad över fotona och det torra huvudet. Pappan Radde tog bilderna på ett jippo hos Citroën igår. Nu var Nika inte så värst impad av Markoolio, men det gick inte att få ut henne ur bilen. Synd att Radde inte sätter någon större tro till franska bilar, men det gör jag:-)


14 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Bloggprinsessan har god smak ;) Klart att bilen trumpar Markoolio!
Hellre ball än praktisk? Ja, man måste göra sina val ;) Men man kan säkert ha datorn i något skyddande i kassen? Smyg-tantigt och bra ;)Bjuder på det lilla tipset ;)
Hoppas verkligen inte att någon hällde i sig vinet - visserligen ska vin luftas, men det där var väl att ta i? ;)

Freja sa...

Hahaha, jag skulle oxå valt den coola bilen före Markoolio, och då gillar jag ändå Markoolio som människa (inte så mycket hans musik...)

LissenTo sa...

Härliga bilder på Nikita och så skeptisk hon såg ut när hon stod bredvid Markolio

Regnet har kommit hit också

KajsaLisa sa...

I morse var det faktiskt så dom sa åt bilisterna på skarpen att inte stänka ned fotgängarna i Radio Stockholm. Att springa runt med en lapptopp i kasse i det vädret, verkar kanske inte så smart. Men eftersom jag alltid skall vara värst har jag sprungit runt med något ännu mer korkat i en kasse i regn.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/10/09/kajsalisas-personliga-fototriss/

Anni sa...

Skulle välja Markoolio!

Här lyckades jag få Lilleman i stövlar och med paraply. Det låg två dm vatten i korsningen som han skulle över för att nå busshållplasten och sedan var bussen fem minuter sen. Grannpojken stod bredvid i gympaskor och utan paraply ...

Och jag är SÅ GLAD över att jag hann måla allt som skulle målas innan vädret slog om!

Rantamor sa...

Nu är jag på banan igen skulle bara förök stycka ren samtidigt förstå att jag har tre underbart busiga barnbarnskillar att slösa kärlek på och sen så påstår någon av barnen att jag fyller sextio. Onödigt , väldigt onödigt,
att påminna en kropps förfall,
det syns klart vi avkläöning på kvällen....

Tjingelingen mitt i natten i bobilen i fjällen...
jag är ju rätt lycklig ändå...

Stare Ström sa...

Jaså, nu har regnet nått dig! Men det blir bättre. Idag skiner solen igen i syd. Fast sommarvärmen har försvunnit- tillfälligt, hoppas jag! Vilken kärra tjejen har hittat! Slår klart Markoolio!

cat sa...

Hi hi vilken bild jag fick av dig när jag föreställde mig både en hoppande groda och en dränkt katt :)

Själv tycker jag precis likadant som Nika, bil (även fransk) framför Markolio.

Ama de casa sa...

Trist att regnet kom... Han ser så snäll ut Markoolio :-)

cat sa...

Tror att brons öppningsförmågor är borta och att man bara sparat kugghjulen som dekoration.

ansepanse sa...

jag hade nog hellre pratat med Markoolio :)
attans att du inte har mer än två händer :) hade gärna velat se bild på översvämningarna
kram

Monica sa...

Att glömma sitt vin så där det är ett riktigt spritmissbruk;-)
Jag tycker inte det var länge sedan hon var en baby hu vad tiden går, det är bara vi som blir yngre.
Klart det är roligare med bil än Markoolio
Ha en bra dag;-)

esterii sa...

Man ska inte imponeras av en karl så lätt:)

Linnéa sa...

Härlig dotter Radde ser ut att ha, har ju sett bilder för på din lilla "bloggprinsessa". Kul när ungar inte blir så där imponerade som de förväntas vara när de får möta idoler!