tisdag 3 augusti 2010

Tisdagstema: "Nöje"

Tisdagstemat idag är nöje, som enligt synonymer.se betyder allt detta: glädje, njutning, förnöjelse, fröjd, tillfredsställelse, vällust; underhållning, förströelse, tidsfördriv, rekreation, muntration, festlighet.

1. Morgonnöje
Då jag på sistone har lagt upp många bilder på god mat, vilket verkligen är ett nöje - både att äta och fota, tänkte jag byta inriktning lite. Här visar jag istället mitt första nöje idag på morgonen. Speglingen av den gamla tegelbyggnaden - Norra Station - klockan 8:15 plåtade jag med ett stort leende på läpparna. Vattenpölen efter ihärdigt regn var inte helt fel placerad om man säger så. Och reflexen i fönstret är faktiskt solen som visade sig då och då över huvudstaden idag. Är ganska så nöjd med fotot:-)

2. Utsiktsnöje
Då jag jobbar på 9:e våningen i en byggnad i Vasastan kan jag njuta av en superb usikt - varje dag, året om - åt alla håll. Inte helt fel, eller hur;-)


Fler nöjesbilder hittar ni här.

17 kommentarer:

Susanne sa...

Bild 1 är sååå himla läcker.
Damen i bild 2 är (ifall jag minns rätt) Läkemedels gudinnan. Det var Svenne som satt inne med den kunskapen. Hoppas nu bara att jag kom ihåg rätt.

Susanne sa...

Sv: IC är min hjälte och jag kommer nog att bli likadan ;)
Bubblorna är inköpta på en trädgårdsmässa för 3,5 år sedan. Butik heter Flower & Coffe Garden i Hammarby Sjöstad, tyvärr hittar jag ingen hemsida.
Yes, det var en av bröderna Ants, du såg skymta i bakgrunden ;)

Mona sa...

Underbar vattenspegling. Läcker bild!

Shannara sa...

Jag blev kär i din översta bild! Den är alldeles underbar!!!

SV: Jag skriver för fulla muggar på dagens inlägg, men då barnen utövat kaostortyr på sin kära mor idag så går det lite segt... Och så krånglar bilduppladdniongen! =( Men snart så ska det publiceras! =)

S o F sa...

Norra station i vattnet = Superbild BP!

Skulle velat ta den själv. ;)

Vet inte om jag rört ihop det när det gäller etiketter, taggar och sökord.
(skyller på åldern - det funkar alltid)

Etiketten: Någonstans i Sverige är alltså min egen katalogisering över olika ämnen, typ:
Någonstans i Sverige,
Tacksamhet,
Medveten närvaro,
Musik o.s.v.
De finns sammanställda allra längst ner på bloggen.

Sedan var det då det här med att locka besökare med olika ord som anspelar på vissa saker.
Och då menade jag alla de där orden som har med varje inlägg att göra och som står under:
Läs även andra bloggares åsikter om.
t.ex: Borås Textilmuseum, bh, underkläder...:) m.m.

Men sen spelar det väl ingen roll egentligen för om någon söker på ordet BH så kanske det söks på själva texten i inlägget.

Ja ja du förstår - det är inte lätt.
Orkar inte fråga supporten just nu hur det funkar.

Tack för tipset om det där programmet. Ska kolla upp det senare i veckan.

Natti natti!

PS. Jag sa väl att det var en väldigt bra bild!! DS.

PS2. Tack för allt! DS.

Pialotta sa...

Härligt.. nöje är ju faktiskt att fotografera.. det tar över mer och mer, tycker jag för så många:)
Din etta suverän liksom din utsiktsbild:) Ha de.. kul med kameran.

Marita sa...

Säger som övriga här 1:an är helt fantastisk. 2:an har också sin charm. Kul att hitta annorlunda motiv. "Gilla"

Ellis sa...

Vattenpölen var helt underbar!!!

Hej Beate! Jag är hemma sen igår natt vid 01. Hemkomsten var inte rolig jag vill så gärna tillbaks, trivdes så bra!!!

Hoppas du haft det bra och vad roligt att du följde mig trots att jag inte kunde kommentera tillbaka eller läsa din blogg. Men blev glad över att du följde mig, skall gå igenom missade inlägg så fort jag vaknat, har gått igenom över 300 idag och är riktigt trött... Vet inte ens varför jag kollar allt, känns som om jag inte vill missa...

Hoppas det är bra med dig.

STOR KRAM!!! <3<3<3<3<3

Monica sa...

Wow vilken läcker vattenbild, nästan så man vill ställa sej på huvudet vilket av förståeliga anledningar är bäst att låta bli hihi
Nä det var folktandvården, min har semester hade nog blivit billigare om hon jobbat.
Ha en skön onsdag;-)

Daniel sa...

Helt underbaaart! Vilken utsikt! Du är såå duktig med din kamera!!

designofluna sa...

Snygga bilder!!

Hörni sa...

Gud vad läcker den översta bilden är! Och trevligt att ha fin utsikt får jobbet där man ändå tillbringar många timmar varje dag.

Camilla (Rantis) sa...

wow, vilken otrolig underbar vattenspegel bild...
Helt underbart!
Ja, visst är det ett stort nöje att fota....
=)

cat sa...

Oh så vackert reflekterat :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Ja, du kan verkligen vara nöjd med den bilden och då gör det inte så mycket att det regnat en hel del.

Olika är våra nöjen. =) Ditt nöje på morgonen delar jag till 100 %, att få ha kameran med mig.

Härligt med utsikt trots att jag inte tycker att utsikten ur den vinkeln är den ultimata. Men byggnader som utsikt är kanske det bästa för dig. =)

Jag vet inte vilken byggnad det är och inte heller vad som händer där dagligdags så kanske den perfekta utsikten. =)

Är på hemmaplan och vad tror du jag gjorde det första? Just det, slog på datorn och kikade runt här lite bland bloggarna. Nu blir det en liten vila.

egoinasmamma.nu sa...

Jättehärlig bild, jag ville nästan inte scrolla ner, jag ville sitta där och undra på om jag blev lurad eller om det verkligen var en spegelbild med SÅN skärpa. Kul!

Jess sa...

Jag gillar verkligen den översta bilden! Vilket foto!!