onsdag 4 augusti 2010

Grusigt, blött och nytt

Grus i skor kan lätt undvikas genom att endast gå på gräs eller asfalt. Leråkrar går bra dom också. Vatten i dojor kan ha minst två orsaker: antingen har man helt plötsligt utvecklat en fruktansvärt fotsvett eller så hoppar man runt i pölar. Det sistnämnda är lätt gjord då det har regnat kopiöst i Stockholm de senaste veckorna.

Grusigt och blött
Fenomenet "Grusigt och blött" fick mig till slut att göra något som jag i vanliga fall bara gör en enda gång - direkt efter köpet: jag kollade hur skosulorna såg ut. Jag menar direkt efter man har köpt ett par nya dojor vänder man ju på dom för att pilla bort prislappen, eller hur!? Inspektionen av mina Adidas visade att de hade utvecklat två hål under hälen på båda skor. Hallå jag har bara haft dom i två somrar... Upptäckten gjordes i förrgår.

Nytt
Efter jobbet igår gjorde jag en raid på stan för att köpa nya dojor. Jag kom av mig på något konstigt sätt och kom hem med tre böcker och två par jeans istället. Hela för- och eftermiddagen satt jag på jobbet med skvalpande skor. Otroligt upphetsande - NOT. Nu har jag införskaffat två sportiga tuppar (Le Coq Sportif), en till varje fot. Japp, nu kan jag flyga fram om jag vill. Jag börjar imorgon - tror jag:-)

PS. Bilden visar den otroligt coola och funkiga takbelysningen på Hötorgets T-banastation som jag fotade igår. DS

20 kommentarer:

Susanne sa...

När man ska shoppa en speciell sak, så kommer man (iaf jag) alltid hemma med en massa annat jox. Önskar lite att det gick hål i något av mina par skor, för då får jag köpa nya. Hemma hos mig gäller nu: ett par in och ett par ut ;)

anne sa...

Det gäller att lyfta blicken som sagt, då kan man få se vad som helst! :)

Du som antagligen har litet insider information - om en tonårig tjej (eller två) vill bo och jobba i London efter gymnasiet, i vilkan områden ska de då definitivt INTE bo?

anne sa...

Eller jobba....

Dotter säger att hon ska söka jobb på Abercrombie & Fitch för där räcker det att vara snygg för att få jobb... ;)

Selma sa...

Ha sandaler i regnväder, då rinner vattnet ut-

S o F sa...

Den där takbelysningen var nästan för cool för mig. ;)
...men passar utmärkt på denna blogg!

Din shopping låter ungefär som när våra barn var små - man åkte till stan för att handla någonting till sig själv, och kom bara hem med kläder till barnen.

Om Livet vill så kanske vi träffas nån gång framöver IRL.
Du meddelar väl om du åker till sydligare och soligare nejder i Sverige. ;)
(rätt kaxigt att våga säga så och vara Boråsare - men någonting har hänt med vädret...riktig vinter med mycket sol och nu ovanligt solig sommar också)

Varma kvällshälsningar!

egoinasmamma.nu sa...

Helt klart speciell belysning. Tur att du köpte en sko till varje fot. :D :D
Sv: Men ETT ägg hade väl blivit för lite när man inte har bröd eller nåt sånt till? Du vet.., mitt LCHF-grejs. ;)

Hörni sa...

Det är jobbigt att handla när man är ute efter något speciellt tycker jag. Särskilt om man måste ha något också.
Himla cool belysning det var där då! Man ska tydligen titta uppåt när man har en kamera i handen.:)

Heidi sa...

Coolt tak..tänk att man nästan aldrig kollar upp i taket när man är i tunnelbanan. För en lantis som jag har fullt upp att försöka lokalisera vart jag ska ;)

Olga T sa...

Inget nöje att köpa skor (apropå gårdagens inlägg).
Belysningen var ju riktigt läcker!!

Unknown sa...

Häftig bild på den lika häftiga takbelysningen. Tur att du berättade vad du fotat, annars hade det blivit långdraget funderande... Ha det gott! /SA

Jess sa...

Roligt när de piffar upp i tunnelbanor och på andra ställen.
Bra att du fick köpt nya skor utan hål! :)

anne sa...

Sv. Jo, jag vet att "riktigt" folk som jobbar i London pendlar på det viset (jag var en vecka på ett lab där de fick dubbelt så hög lön som svenska motsvarigheter, lojalitetsbonus och ett slags storstadstillägg att täcka pendlingskostnader med), men alla dessa säsongsarbetare/ungdomar som klämmer in sig 14 stycken i en trerummare, de bor ju på något vis hyfsat resvänligt till (och betalar en förmögenhet för det också...).

East End såg väldigt... ethnic ut konstaterade jag när vi åkte igenom med flygbussen, men kanske är det inte farligare att bo där än någon annanstans. Eller?

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det blir billigt för dig i fortsättningen när du tar dig till och från arbetet - gratis flygande.

Det är skönt när inte planeringen och inköpen blir som man tänkt sig, tänk vad tråkigt livet skulle vara och sedan fick du ju chansen till ny shopping.

Håller med om belysningen både var cool och funkig.

Nu gäller det att lyfta blicken uppåt för då får vi se både häftig belysning och har vi tur även en flygande Beate.

LissenTo sa...

Otroligt cool bild.

Japp, jag tappar också fokus och kommer hem med något annat än tänkt :-)
Men nu blir det ju fart på dej med dom nya dojorna

anne sa...

Sv. Inte ett ord om prisvärd kom över mina läppar... Kvalituttan är allt på HM-nivå...

Aha.. Det är därför (OS 2012) som man ursäktar all taskig funktion med "our Quality process"! Allt som det fanns två är, där fungerade bara en.

Ellis sa...

Hahaha du gör som Gun, går men köper fel saker! :D:D

Jag har sällan fotsvett men lyckas gå på vattenpölar de är jag BRA på!

Monica o Jacob sa...

Ja du det har nog hänt att man kommit hem med helt andra saker än dom man skulle handla;-)Typiskt kvinnligt brukar Jacob säga, jag fattar nada vad han pratar om hihi
Visst är det läckert i taket vid Hötorget, kul när dom gör lite rave över stationerna.
Ha en skön torsdag;-)

cat sa...

Blev nästa lite yr av den belysningen :)

Grattis till inköp av böcker, jeans och tillslut skor.

Lennart sa...

Efter att ha gått i en leråker ser inte skorna så skojiga ut direkt. Jag undviker såna ställen. Det var inga större huttar jag smakade, ungefär en liten centiliter av varje. Sen körde jag inte iväg direkt utan tog det lugnt och strosade runt där. Jag har ju semester.

Petra sa...

Blöta och svettiga fötter är inte roligt.

Läckert tak. Jag hade nog inte lyft blicken och sett detta.