lördag 28 augusti 2010

Shannaras SaturdayMix: ”Hungrig” eller ”Hungry”

Shannara är hungrig, uppenbarligen då hon valt just detta tema idag. Undrar om hon skulle välja mina två rätter när hon blir hungrig;-)
Ja, jag "tänder" ju på det här: ”Bläckfisk vinaigrette” med vinäger, vitlök och bladpersilja. Blir rätt så hungrig och sugen kan jag ju säga. ”Tempura Rolls” till lunch med några trevliga arbetskompisar på restaurang East mitt i ”bratsens” revir på Stureplan i Stockholm är heller inte helt fel. Börjar ni nu också bli hungriga eller…


Om ni också vill bli hungriga kan ni kolla fler bidrag till temat här.

9 kommentarer:

Monica sa...

Tempura ja tack, bläckfisk nej tyvärr men gott ser det ut på tallriken;-)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Nu ger jag upp ... mat mat mat.

Tillråga på allt så är dina bilder så bra fotade och lockar verkligen till att besöka stället fotona kommer från.

Har inte ens gjort mig i ordning för promenaden till pizzerian, hur ska jag hinna innan magen gör uppror.

Olga T sa...

Slog mej ner vid datorn då maten behövde 10 min till i ugnen.......jag dreglar....underbara bilder!

Pysselfarmor sa...

Bläckfisk nääää det gillar jag inte...eller ska jag testa? Dina bilder gör mig nyfiken trots inställningen...bra!

Ellis sa...

Jag kan säga att hungern försvann när jag såg bilderna! :D

Bitten sa...

Nä, jag är supermätt efter att ha varit ätit sushi, men visst blir jag sugen av dina bilder. Mat är ju mat.

Hörni sa...

Vad gott och fint det ser ut! Tyvärr är jag proppmätt just nu, men annars skulle det vattnas i munnen! :)

Shannara sa...

Hungrig? Av det där? Hua... Fast maten gör sej bra på foto i alla fall! ;)

Välkommen in i veckans Mix!

Jess sa...

Det där ser riktigt gott ut!