torsdag 19 augusti 2010

Det är inte lätt att vara "jag"

Efter era helt suveräna (;-) :-):-() kommentarer till gårdagens inlägg kan jag försäkra er att den här bloggen nog aldrig kommer att lida av bloggtorka. Det är ni därute i cyberrymden och mina bästisar på jobbet som förser mig ju med hur mycket "delicious" bloggfoder som helst: Monica & Jacob. Mums!!!Kolla bara:

En trigger
Monica och Jacobs kommentar fungerade som trigger för IT-kompisen Totte. Här kommer hans bidrag:

Intelligens (av latin intellego, att förstå, begripa, inse, avgöra), mental förmåga. Till intelligensen räknas vanligen förmågorna att resonera, planera, lösa problem, associera, tänka abstrakt, förstå idéer och språk, komplicerade orsakssammanhang samt förmågan till inlärning.
Inom psykologin skiljer man på intelligens och kreativitet, personlighet och visdom men i vardagsspråk får ordet intelligens ofta en mycket bred betydelse. Tycker du passar in här. ?????!!!!!!
Du kan tänka abstrakt – konstnär, du kan resonera och är pratglad, du förstår ideer och språk. Det är bara din förmåga till inlärning som behöver trimmas lite… och vi är på god väg! Du har ju lärt dig att ringen inte snurrar av sig själv!

PS. Ni som inte ser kopplingen mellan kollegan Helenas USA-importerade gummistövlar (tillika utmärkta mordvapen) och innehållet i inlägget: läs inlägget en gång till, lite mera noggrant den här gången;-) DS

13 kommentarer:

Jess sa...

Hahaha! Givetvis är det ju män som sagt de sakerna!
En kvinna skulle nog inte sjunka så lågt! ;)
Jodå, de där stövlarna skulle väl komma vl tillpass...

cat sa...

Så himla bra att du inte kommer lida av bloggtorka :)

Hörni sa...

Hahaha! Män kan nog ha lite svårt att se kopplingen mellan stövlarna och ditt inlägg, men för mig var det solklart. ;D

Olga T sa...

Själv hade jag behövt trimma inlärningen av att gå på höga klackar så att jag kunde gå med de där snygga stövlarna, sedan kunde jag lite försynt sätta klacken på den tå som förtjände det :)

Susanne sa...

Sv: Tror att jag är upptagen nästa torsdag ;)

Tigris Predikantan sa...

Vass replik!
:)

S o F sa...

N u
k a n
j a g
i n t e
l ä s a
l å n g s a m m a r e.

Men det hjälper inte...förklaring please. :)

...å tack för alla snällord!

La märke till själv att det var lätt att läsa fel på ordet bildetaljer.
Får nog ha ett inlägg med överskriften bilddetaljer framöver.

Natti natti!

Svorskan sa...

Jag hänger inte med, men så är jag inte vaken än heller. Jag kanske hänger med i eftermiddag, så jag återkommer då. :D
Sv: Vi tittar inte på lägenhet till OSS och "Kråkan" har han kallat sig när han kommenterar i blogg-världen. Jag har ett annat lite mer privat namn på han också, men det är som sagt ..privat. :D

Monica sa...

OJOJOJ dom där skulle jag vobbla omkring riktigt i;-)eller varför inte få svindel.
Ja dessa fantastiska män, som tur är är dom lättlurade så man låter dom tro att dom har rätt innan man slår till med full kraft haha
Ha en skön fredag;-)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Tyvärr, men det funkar inte och jag orkar inte att läsa en gång till och en gång till och en gång till ...

Stövlarna, jag tänker på finskor (nationaliteten) på 70-talet när jag ser dem. Är de moderna igen? Gud bevare mig att trampa omkring i sådana i skogen, för det är väl där man använder gummistövlar?

LissenTo sa...

Underbart, underbart!

Monica och Jacobs kommentar suverän.
Reaktionen av Totte, typiskt manlig, ska vinna argumentationen.

Fast jag betvivlar inte att han har glimten i ögat. Hör du det Totte!

Ellis sa...

Hur vågar hon citera något så dumt sagt ? :O :O Det är en skam o förmedla sådana dumma ord skrivna av män! :O

Nina sa...

Jag fattar inte heller... :-( men har nog för den skull inte lika låg intelligens som dessa män tänker... :-)