lördag 14 augusti 2010

Shannaras Saturday Mix: "Old - Gammal"

När jag skriver det här bidraget till Shannaras Saturday Mix "Gammal" är det 26 grader ute, solen skiner och "hängmattan" på balkongen väntar. Men självklart prioriterar jag fototemat:-)

Vågad!?
Letade "gammmalt" ett tag. Hittade såklart hur mycket som helst i mina (osorterade) arkiv. Insåg att jag har visat det mesta: hus, båtar, motorcyklar, bilar, brunnslock med mera. Då min blogg är stolt över att vara konstig så vågar jag att lägga upp denna bild, som ni inte behöver titta på om ni är känsliga;-) Friskt vågad, eller hur!!!!? Undrar hur många av er som överger min blogg nu;-)

Ny-gammal
Fotot är inte gammalt utan nytt. Det är tagen klockan 7:43 igår morse då jag anlände till busshållplatsen. Ärligt talat fick jag fundera en stund över vad det var jag såg, mest för att jag inte förväntade mig en gammal tampong bredvid en gammal fimp på en busshållplats vid motorvägen. Ja fimpar finns det ju många där men...

Fler gamla bidrag hittar ni här.

PS: Jag lovar att jag hade besparat er bilden om tampongen hade varit använt. Hoppas att ni tror på mitt ord här;-)

26 kommentarer:

Jess sa...

Hahaha, såg först inte vad det vita var! Trodde det var en påse...
Det skall allt till mer äckliga bilder för att jag ska överge din blogg! ;)

Heidi sa...

Hahaha...urk urk..VEM tar kort på en använd tampong?? ;)

Olga T sa...

Ha, ha! Gammal och oanvänd!
Var det ngn som såg dej när du fotade?

Nina sa...

:-D tur att man inte är en "känslig tittare"... :-D hade varit kul o veta vad de tänkte som såg dig... ha, ha, ha...

Men en mycket bra och innovativ tolkning av temat!

Shannara sa...

Och BP rockar vidare! Faen vad du e skön bruden! ;)

Välkommen in i veckans Mix!

Petra sa...

Haha, inget förvånar mig när det gäller dig. Så jag passar i den frågan.

S o F sa...

Vilken underbart vacker dag! När vi promenerade i stan på en liten fotorunda idag på morgonen så sa vi att det nästan kändes som utomlands.

Strålande solsken, lagom varmt, en svag vind å så lite dofter från grekrestaurangen. ;)

Tack för tipset om Shannara´s - vem vill missa temat: Old?
INTE jag. :)

Soliga hälsningar!

egoinasmamma.nu sa...

Och tampongen anses kanske som äldre även om den kan vara nyare än fimpen? Jag hade inte tagit illa upp om tampongen var använt heller, så länge den är upphittad. :D

Monica sa...

Haha man ska inte ha några hämningar alls, var det en snabbis på G tro eftersom tampongen åkt ur på ett så udda ställe.
Ska köpa ett megaminneskort så får vi se om jag blir nöjdare när jag kan pixla mer;-)
Ha en skön lördagkväll;-)

Per-Anders sa...

Jag såg en skämtteckning en gång där Dracula var på väg att hugga sina tänder i halsen på en ung flicka. Men just som han skulle hugga till så hejdade han sig, och i stället satte han tänderna i hennes blodiga tampong.

Cherin sa...

Jag tycker det är märkligt att människor tar sig friheten att smutsa ner vår vackra natur. Oavsett om det är tamponger, godispapper eller fimpar. Sånt gör mig riktigt förbannad!

Hörni sa...

Det är en bra tolkning! En oanvänd bomullstuss med en snörstump är väl inte äckligt?
Och vore den använd skulle jag ändå inte äcklas. Det är ju bara blod, sånt som vi har i ådrorna allihopa..;)

Lennart sa...

Tror inte jag har sett någon tampong ligga och skräpa någonstans i naturen. Däremot har jag sett en kvinna lyfta på kjolen, kliva upp och sätta sig på en soptunna och kissa medan hon glatt visslade en sen lördagskväll vid en hållplats då jag stod där och väntade på bussen hem.

Camilla (Rantis) sa...

hahaha...
jadu, tur att jag inte heller är en av de känsliga bloggarna...
Man undrar ju just vad som försiggått på den busshållsplatsen?

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag är inte speciellt känslig (som du vet) tål till och med blod =) men vet inte hur jag skulle reagera på en använd gammal tampong.

Din bild är konstig och dina motiv är gamla. Jag såg inte heller vad det var först, men sedan när jag läste så fick jag konstiga tankar men förmodar att den ramlat ur någon gammal väska.

Cherin sa...

SV: Jo, fast skulle han vara arbetslös så är det ju bara för att "vi" snor deras jobb...

Joy sa...

Unique view of 'old/gammal, thankfully the only thing I ever see at bus stops is an odd shoe, but never two, do they limp home.

Selma sa...

Och där låg de i någon form av samspråk.

anemonen sa...

Jaha inte överger jag din blogg för detta. Det är ju verkligheten du speglar med denna bild. Ha en skön helg.

Ellis sa...

Vadå äcklig och överge din blogg?? Bara en tampong för sjutton de finns de överallt ju! Och den är oanvänd, hade varit en annan femma OM den var använd! :D:D

Idag fotade jag lite skumma saker jag med, vet dock inte varför haha... Kanske bloggar om dem en dag!
God morgon får jag säga då jag somnade direkt efter jobbet halv 6 och vaknade nu :O

Hörni sa...

Sv: Tack snälla gulliga du! :D

anne sa...

En får int' va' blöt int'!

Och sen finns det bloggare som fokuserar på använda mensskydd, så...

Hörni sa...

Sv: Nej, man slår egentligen inte ihjäl humlor. Bara om de råkar landa i dörrkarmen när man stänger dörren, eller om de surrar i öronen mitt i natten. ;)

anne sa...

Sv. Oumbärliga ting var ju rolig!!! den jag tänkte på och som jag hamnade på för att någon annan länkade är bara äcklig.

Pysselfarmor sa...

Ja jisses tänkte jag och blev nyfiken på vad du skulle skriva om detta. Och hur hamnade tampongen där? Näää det ska jag inte fantisera om här ;-)

Maria Berg sa...

Tänk först gången jag också såg en sådan var jag väl si så där 8 år och den låg också vid en bushållplats... nå då säga att det definitivt tog längre tid för mig att klura ut då vad det var.
Vad sysslar folk med vid busshållplatser, undra om det hade något att göra med att den låg vid en kyrka.. nygifta...

Härligt med några rader från dig på min blogg idag. Har haft fullt upp men tog mig i kragen idag och tittar runt.
Gillar att du fångat vattnet, ser nästan ut som näsor.
En annan trend jag finner idag när jag tittar runt är "lutande" horisont i bilder - undra om det är på väg tillbaka.
Jag den där gula bilen skall jag nog skaffa till min man men "rörliga klockor för nog vara dom kommer bort ändån!
/MB