onsdag 11 augusti 2010

Klockren uppföljning I


"Klockdjävelns" ring (”bezel drive”) hade inte rört sig en millimeter under kvällen igår och förmiddagen idag. Det segervissa flinet på Tottes ansikte växte sig större och större. Vid en inspektion av Ice watch vid klockan 14:10 hade ringen äntligen flyttat på sig (kolla bild 1). Visserligen åt fel håll (vilket jag inte visste att den kunde) – men ändå. Självklart hade detta faktum helt "naturliga" orsaker – enligt IT-kompisen, typ:

- det måste ha hänt när jag tog bestick i restaurangen!!!!!?????
- klockan måste ha fastnat i byxfickan när jag letade efter… !!!!!?????


Brandsäkert kassaskåp
Förstår ni vilken urusel förlorare min kompis är? Yesssss, jag hade rätt!!! Då hade till och med mage att ”tycka synd” om mig!!!!???? Men generös och trevlig;-) som jag är gick jag med på en fortsättning av experimentet - nu i ett brandsäkert(!!) kassaskåp (se bild 2). Tänk er, klockan kunde ha hamnat i en magnetiskt förslutbar låda på dataavdelningen om Totte hade fått som han ville. Men det gick jag inte med på - magnetiska fält och vad dom kan göra har man ju hört talas om;-)

Naturtrogen
På bild 2 ser ni att Totte skapade så naturtrogna förhållanden till klockan som möjligt. Det bruna pappret är "armen" som hon sitter på tills på fredag, inlåst i kassaskåpet. Nyckeln har lämnats över till kollegan Eva (Tottes krav, då skåpet står på min avdelning. Han litar lika mycket på mig som jag på honom...) som har fått klara instruktioner om att inte lämna ut den till någon tills det är dags att kolla om den "vita" pluppen på ringen har förflyttat sig. Ärligt talat så struntar jag fullkomligt i åt vilket håll den rör sig, bara den gör det. Det enda jag inte tänkte på är att det är fredag den 13:e i övermorgon. Den får nog ligga kvar tills på måndag istället.

PS. Å nej jag ska inte följa makens (briljanta) idé att muta Eva och be henne att vrida ringen. Jag är ärlig och jag har ju redan "vunnit" det hela. Bildbeviset säger ju allt, precis allt:-), eller hur. DS.

24 kommentarer:

Petra sa...

Absolut, ärlighet varar längst. Man kan hjälpa den på traven ibland.

Kram

S o F sa...

Det var ju det jag visste...att du hade rätt alltså.

Men det är himla kul att läsa om er samvaro där på er arbetsplats.

Keep up the good work!

Varma åskregnshälsningar.

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Detta tar visst av riktigt ordentligt.

Hörni sa...

Yes, den har rört sig!!! Du vann, Grattis!:D (ställ dig och hoppa utanför kassaskåpet, det kan hjälpa..)

Jess sa...

Vissa är verkligen svårövertygade! ;)
Nåja, både du och jag vet att du har segern på din sida!

Hörni sa...

Sv: Tur att han skrattade, jag försökte trots allt lura honom..:D

(Hej Totte, jag är snäll, innerst inne.;))

anne sa...

Vaddå muta!?!

Du behöver ju inte, du har ju fotobevis!

Stå på dig Beate!

Jess sa...

De "fantastiska" fåglar finns på City Gross, stor mataffär med allt möjligt!

Olga T sa...

Jag litar fortfarande på dej BP!

Susanne sa...

Hahaha, Det stora" Klockkriget" har brutit ut på jobbet, men jag vet att du har rätt eftersom min också rör sig..... Go girl go =)

Anonym sa...

Watch out!

Inte visste jag att dom kan röra på sig...
Måste testa:-)

LissenTo sa...

Du kommer att vinna Beate. Behöver inte vänta till måndag. Fredag den 13 är inte otur. för Totte då, isåfall! :-)

Cherin sa...

SV: Haha nä jag skippade fotbollen idag men såg både en och två rutiga kjolar när jag gick til jobbet idag. Tack söta du. Du ska veta att det värmer.

Kram!

Ellis sa...

Hahahaha så härligt att barnasinnet sitter kvar! :D Du och Totte måste ha det sjukt kul på jobbet tsm! :D:D

Hoppas nu den rör sig och att det inte var att han faktiskt kom åt något :O de vore illa.

sv: Nej itne antenn. utan min skärm är touch.. pinnen man kan trycka på skärmen ist för händerna om man vill. Hahahaha.

Monica o Jacob sa...

Shit jag som trodde du lätt skulle ro hem segern;-)
Ja det är väl bara att hålla tummar och tassar, ha en bra torsdag;-)

Ellis sa...

sv: jo men ändå fel att packa ned fel sak.. Hahaha de hade verkligen varit humor om den köptes via mcdrive. Snopen min man fått haha.

God morgon Beate! :D

Tigris Predikantan sa...

Ja, tänk om Totte lyckas muta?
:)

Monica sa...

Ja visst är dom bra Sony, det blev ju en sådan en riktig amatörmodell för säkerhets skull gillar inte lång näsa.
Ha det bra;-)

Monica sa...

Haha tack för den passningen;-)

Daniel sa...

Lita oxå fortfarande på dej! ;)

Nina sa...

Ha, ha, ha... hoppas nu han blir överbevisad!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

=) Nu inser jag verkligen vilka helgalna arbetskamrater du har. Nu när jag slutar på mitt jobb i september kommer jag nog över och börjar arbeta hos er. =) Ställ bara in en stol, ett skrivbord och prio 1 - en bra dator så kan jag göra det mesta =)Bara jag får vara med och ha lika roligt och tokigt som ni har det. =)

Du har redan vunnit och jag vet inte vad "vinsten" är men något riktigt bra borde du få -båda klockorna och Totte får köpa en ny.

red sa...

Och vad skulle det bevisa att ringen rör sig???? Att tomten finns? Näpp. Läs mina kommande inlägg i "Tips&trix" så förstår du att allt bygger på mekanik. Utom det som är digitalt förstås. Vad det nu skulle göra för skillnad.
Fast du kanske int hinner läsa kommentarer efter nr 20?

Heidi sa...

Hahaha..vilken tur att det går att testa så att alla blir nöjda. ;)