söndag 22 augusti 2010

Fototriss: "R som i ... vaddå?

Fototriss temat den här veckan är "R som i... vaddå?"

R som i "Rund"
Med dessa färgglada bollar hälsades besökarna välkomna till Formexmässan förra veckan.

R som i "Roligt"
Bag-in-box viner vet alla vad det är. Box-in-Bag heter dessa snygga och roliga behållare för "vindunkarna" som jag såg på Formex mässan förra helgen.

R som i "Rostig"
Då jag älskar rost lägger jag upp dessa "inte-vet-jag-vad-det-är-för-någonting", Men jag såg dom längst ner på en byggnad i Vasastan i Stockholm;-)

Fler bidrag till temat "R som i... vaddå" hittar ni här.

33 kommentarer:

S o F sa...

:D Ja du förstår ju att jag känner igen din kommentar: "inte-vet-jag-vad-det-är-för-någonting"...

Så där är det ofta för mig, rostigt - men jag har ingen aning om vad det är jag fotograferar.

Hoppas att du har en fin söndag med skönt senSOMMARväder!
Här är det uppehåll men ganska mycket höstkänsla i luften.

Fotosessionen till hamnområdet i Göteborg blev inte av denna helgen, men "den som spar han har".

Hörni sa...

Vilka roliga bag in box-boxar! Och bilden på bollarna är jätteläcker. De där rostiga sakerna vill jag gärna veta vad det är, men bilden är fin.

Selma sa...

Märkliga de där rostiga sakerna.

Svorskan sa...

Bag in box-boxarna är jättefina!
Sv: Åh, jag tror nog du hade gillat tatueringen också i och med att hela paketet är så underbart! ;)

Maria G sa...

Vilka läckra bag-in-boxbehållare, och bilden på de färgglada bollarna super. Håller med om att de rostiga sakerna är konstiga men snygga.
Fin triss!
Ha en bra dag!

Axart sa...

Vilka coola grejer du hittat, älskar baginboxarna.

AX

Jah Hollis sa...

Fina varianter på färger och former. Behållarna i mitten kan ju skänka lite behövlig glans till den/de numera vid fester (som grillfesten jag var på i går) obligatoriska bibarna.

Monica sa...

Härlig triss, för mej som ju är bonnläpp blir det lite Dallasvarning över b-b boxarna;-)
Att man en gång i tiden tyckte rost var fult är nästan ofattbart, dom runda sakerna ser ju riktigt mjuka och mysiga ut.
Ha det bra;-)

cat sa...

Gillar din runda och roliga triss. Eftersom jag är svag för rostiga saker så blir den bilden min favorit :)

Mia sa...

Fin triss!!!

Ellis sa...

Jag har ett till bidrag åt dig - MIN PANNA ! " R SOM I RYNKOR " fråga min syster vettja...

Hans af Ekenstam sa...

Behållarna för "vuxen-festis" var ju kul, fint trissat.

Jess sa...

De roliga bag-in-box-hållarna gillade jag verkligen. Skulle kunna tänka mig en sådan här hemma. Får väl hålla utkik!

Susanne sa...

Jag som ogillar BiB-hållare intensivt, måste säga: VILL HA!!! Vilka Coola BiB-hållare. Den röda eller svarta skulle passa utmärkt i mitt kök.....

Pialotta sa...

Box in bag.. så himla läckra .. hade varit något förstklassigt att duka fram med en sådan när gästerna kom:)
Riktigt fint med Rostiga prylar.. gillar:)

Malla sa...

oo jag såg de där bag-in-boxarna för ett tag sen - riktigt snygga men jag köpte ingen..har så lite bänkyta i köket :P

Tigris Predikantan sa...

S:N:Y:G:T:T !!! Jag skulle välja en vinröd ( 'ler*) box in bag!
:)

Camilla (Rantis) sa...

De där bag-in-box bollarna har jag aldrig sett förut....coola!
Snygg triss du har i dag med bra R: tema!

Olga T sa...

Gillar din triss! Mest gillar jag boxinbag-makapärerna. Riktigt tuffa!
Undrar också vad det rostiga är.

ViDu sa...

Verkligen en rolig triss. Vilka färgglada behållare till baginbox.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

De runda bollarna och färgerna älskar jag.

Roliga men även läckra är box in bagprodukterna. SKulle gärna ha en sådan, men nu köper vi aldrig den typen av förpackning. Kanske går de att använda till annat flytande om det inte är så att helg boxen ska stoppas in.

Rostigt var ett helt naturligt val av dig och jag vet inte heller vad det är för någonting, mycket jag inte förstår och fattar nuförtiden, däremot skulle jag gissa att det är som förstärkning till något det handlar om.

Ha en fortsatt bra söndagkväll och nästa gång jag skriver befinner jag mig bara 25 mil från Stockholm. Några timmar i Stockholmsområdet blir det imorgon.

Ann sa...

Oj, bollarna är verkligen iögonfallande. Bra bilder och en kul triss.

Hörni sa...

Sv: Tack! Synd bara att det blev förstört under natten. :D
No poo är för alla, men ploppning behöver man ju ganska långt hår med självfall för att det ska vara någon idé.

anne sa...

ÅH!

Jag ÄLSKAR dagens bilder!!!! Vet inte vilken som var bäst! Jag tror ALLA TRE!!!!!

Sv. Om sonen valt något annat än medicin så hade det blivit musik-alla gånger!!! Konsten står nog den yngre sonen närmare, mycket närmare. :)

Cherin sa...

Läckert!

Älskar prylar..

Mona sa...

Stilig triss! Bollarna är så färgglada och fina. Bag-in-box hållarna är otroligt läckra. Skulle faktiskt kunna tänka mig en sån. Och rostiga saker blir snygga foton,

Susanne sa...

Sv: Man får hålla för näsan när man sköljer ner proteindrinken med kaffe. ;)

Petra sa...

Åhhh, Box-in-Bag vill jag gärna ha. Så fräcka.

Shannara sa...

Gillar dina bilder... Som oftast! =)

Sv: Den där fotosessionen, modell för ett kort slag, var bara en kul grej då Model Lab från Göteborg var i stora staden... Gratis smink och fotografering, men sen kostar ju bilderna en del... Once in a lifetime måste man hitta på något och eftersom semstern uteblev =( så lade vi pengar på detta istället...

Får hitta på något mer i höst som pojkarna är mer intresserade av. Kanske besök till en fyr eller några gamla hällristningar med lite historier i bakfickan. Sånt gillar mina grabbs! =)

Ha de gott!

LissenTo sa...

Vilken rolig triss.
Är det sant att det var baginbox behållare, vojne vojne.

Ballongbilden, härlig och rost det gillar jag också!

Nina sa...

Snygg tolkning!!!

Lena Rollmar sa...

Vilka härliga bilder. Gillar mest den roliga!

Lena Rollmar sa...

Vilka härliga bilder. Gillar mest den roliga!