fredag 27 augusti 2010

Sumpans gatufest

Det var kallt igår kväll på gatufesten i Sundbyberg. Tretton grader visade termometern och det blev många pitstops innan vi bänkade oss i det fria för att dessekrera surströmminagarna. Pitstopen innehöll ingen flytande föda iform av öl eller vin (ifall att ni undrar) utan bestod istället av inköp av jackor, byxor, leggings och koftor med mera. Tur att alla butiker på den cirka 300 meter långa huvudgatan hade nattöppet och rea.

Tre "tjejer"
Det är ju lite tidskrävande att bena ut firrorna (åtminstone för en nollåtta) och man vill ju inte frysa ihjäl innan man har tagit den sisa tuggan. För er som gillar surströmming kan jag säga att årets ”skörd” var den bästa på flera år. Tre ”tjejer” med massvis med rom klämdes ihop med mandelpotatis och rödlök i två tunnbrödsklämmor. Mums!!!
Bilderna visar vad jag la märke till före och efter tuggandet samt pitstopen.

Vad är det ni ser på bilderna
Dessa coola handväskor (översta bilden) fanns i en asiatisk butik. Hade köpt dom direkt om dom hade varit större.
Trekvartsleggings som satt på upplåsbara ben. Så genialt. Vi köpte varken leggings eller benen.
Ogillar man strömming, varsågod, det går lika bra att äta kräftor, fast inte vid samma bord. En annorlunda skyltdocka med glasstrutar på huvudet maste jag ju fota. Ja och till sist mina tre "surströmmingstjejer". Hoppas ni gillar bilderna!

14 kommentarer:

Malla sa...

men väskorna var ju bara för coola!! :D

LissenTo sa...

Coola bilder och hela historien om er väg mot surströmmingen!

Glad att du som 08, tycke om dom åtminstone lite!

Hörni sa...

Vilka coola bilder, som vanligt. Snygga leggings, och jättefina väskor. Men jag hade nog ätit kräftor istället. Fast jag vet ju inte, surströmming kanske är gott..:)

Tigris Predikantan sa...

Potatis är det inget fel på ... och sitter gärna ensam och äter ... kräftor! *ler*

Nina sa...

Helcoola bilder! Bilden på surströmmingen kan du skicka till en mattidning! Häftiga väskor!

S o F sa...

Tack för ett varierat och intressant inlägg. Tänk vad vi får vara med om mycket via varandras bloggar.

Va kul att vädret blev bättre. Jag tar självklart åt mig hela äran. ;)

Däremot hoppas jag inte att du får det väder som jag har här just nu - fullkomligt ÖSregn.
Skulle inte förvåna mig om jag återigen måste ställa in morgondagens planerade fotoutflykt.

Ha en toppenhelg!

Jess sa...

Väskorna var riktigt coola!
Jag hade hellre tagit kräftorna!!!

Per-Anders sa...

Gatufest i 08-regionen med surströmming..? Inte dåligt!

Monica sa...

Vilka väskor funderade faktiskt ett tag på vad det var.Gillar den med fötter och BH bäst, undrar hur Hillbillysarna här ute skulle reagera på en sådan;-)
Ja jag skulle nog bli sittande ensam med mina kräftor men so what.
Du får mej att längta in till stan igen,26 år i Solna satte ju sina spår.
Ha det bra;-)

Olga T sa...

Gillar varken surströmming eller kräftor, men gillar både väskorna och benen!

Petra sa...

Jag bara älskade väskorna.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Både kräftor och surströmming på en och samma fest? Här hade jag haft stora problem och då menar jag stora samtidigt som jag inte tycker att de passar ihop vid samma evenemang.

Jag skrev att jag var hungrig och nu är jag ännu hungrigare. Här i Linköping ska vi gå på "grannpizzerian" i kväll och jag tror att jag kommer att smälla i mig en hel, men inte med surtrömming på. =) Kanske något skaldjur.

Jag håller med om att väskorna var roliga, men inte något för mig trots allt, i vissa lägen blir jag en aning för försiktig.

Leggingsbilden var läcker, skulle behöva något nytt i den vägen på tisdagkväll, till min nya tunika.

Ellis sa...

Då jag precis lärt mig äta kräftor skulle jag nog föredra kräftorna mera! Väskorna var inte i min smak.

Hon med glassarna i glassen.. Vad var de reklam för?

Jah Hollis sa...

Kräftor, ja tack.
Surströmming...ugh!