fredag 13 augusti 2010

Fredagen den trettonde - veckans resumé

Det var ju en helt fantastisk fredag den trettonde idag -tills nu i alla fall. Högsommarvärme, strålande solsken, en suverän lunch och "Touchy Pet" på Iphone. Ja dagen var en perfekt avslutning på en av det roligaste (arbets-)veckorna jag har haft. Här kommer en resumé - enjoy:-)

Fototriss
Mitt (av maken utvalt) bidrag slog kommentarrekord (46 kommentarer) i måndags. Det är mycket det!!! Är otroligt stolt och glad att ni tycker om mina bilder (och min blogg). 1 000 tack!!!

Klockrena kommentarer
Jätteroligt att ni också gillade mina "klockrena" inlägg. Gud vad IT-kompisen Totte och jag har skrattat åt inläggen och kommentarerna. Japp, klockrena inlägg förtjänar klockrena kommentarer, eller hur! De två klockrenaste står faktiskt Gun för:




Present
Den stora bilden visar något som ser ut som älgskit enligt arbetskompisen Yvonne (inte att jag vet hur den avföringen ser ut), men den doftar förvånansvärt gott och är en ekologiskt tillverkad kaffetvål från Ungern. Den fick jag i onsdags av Yvonne som tog med sig den från Budapest.

Nektarin
Är man VIP så är man. Ägarinnan av suveräna Phuket House tyckte att den stora vattenmelonskivan inte var tillräckligt som efterrätt. Alltså fick mitt sällskap även en nektarin till lunchen igår. Jag lekte bara lite "Toucht Pet" med den innan jag åt upp den;-)

PS. Vårt klockrena experiment kommer att redovisas på måndag. Å ni som gillar fototävlingar kolla hos Nina. DS

18 kommentarer:

Petra sa...

Vilken sötis till nektarin.

Din jobbvecka verkade verkligen på topp.
Ha en skön kväll.

Heidi sa...

Hahaha..men ska man leka med maten?? ;) Åhh jag vill oxå kunna lukta på din kaffetvål, synd att man inte kan förmedla lukt via datorn! Sen är ju Gun urkul (haha) i sina kommentarer!!

red sa...

Aha! Det är maken som läser kommentarerna. Och summerar för dig så du slipper läsa vissa av dom. Nåja, utefolket fattar fortfarande inte vad som ska bevisas med klockäggsperimentet. Men det kanske kommer.
Och jag förstår inte heller varför du fortfarande får lön. Det verkar ju inte pågå någon produktiv verksamhet där på S:t :r-ksg:t-n.

egoinasmamma.nu sa...

Hahaha! Jag åt grodlår till middag en gång och när jag sen hoppade runt med grodbenen på bordet blev Egoina arg. Det såg nog lite extremt ut. Din nektarin är betydligt mer trevlig och gullig.

Ellis sa...

Låter som en suverän och härlig dag! Hoppas du åt runt nålarnas hål då de samlas massa bakterier pga nålarna (HAHAHAHA hej mamma-ellis!)

Jag trodde faktiskt de var en skit du gått och tagit med dig (pga pappret runt om) och fotat! hahahaha.

Håller med Gunsan! Hoppa!

anne sa...

Tvål sa du? Ska man tro på det?

Sv. Så bra att du förberedder maken på snigelinvasionen! Var det salt eller mjölbädd de ska avslemmas på...?

Hörni sa...

Hahaha, kul att du gillade mina kommentarer. :D
Älgbajsen ser inte så trevlig ut, men det är klart luktar den kaffe så duger den nog att tvätta sig med.;)

Heidi sa...

Sv. Hahaha...jaså, det är det ni gör på fredagarna?! Fungerar det som förspel?? ;D

anne sa...

Jag tror jag avstår från snigelavslemning jag också.

Sen så tog jag bort c***s-inlägget men så snabb som du är, hann den inte försvinna! :o

Det som var med dem var att jag inte ville ha dem och hur någon skulle kunna gissa det blev bara för avigt. :)

S o F sa...

F y r t i o s e x!! kommentarer.

Så jäkla bra och det unnar jag dig verkligen - du bloggvärldens omtänksammaste kommentarlämnare. Då ska du belönas med massvis av kommentarer tillbax.

Tack för tipset till Ninas tävling, ska fundera...hittar just nu ingenting i fotomappen. Kan ju alltid hoppas att jag kan få till nån bra bild imorgon eller framöver, vi hade ju några dagar på oss.

Jag gläds med dig för att du har så kul på jobbet. Vilken ynnest att få ha det så.
Men återigen så tror jag det beror mycket på den person du är.

Och återigen...tusen tack för alla goa kommentarer hos mig.
Du FÅR gärna (också) fotografera något rostigt och överraska mig nån dag - SoF kan ju inte ha ensamrätt på rostbilder. :)

Ha nu en riktigt fin helg!

Susanne sa...

Åhhh nej, ska jag behöva vänta ända till måndag på resultatet ;)
Sv: det löste sig med säsongsbiljett till Rasmus

Ellis sa...

sv: Jag fick riktigt ont i huvudet av vinet under natten när jag kom hem och släppte inte förran 13.00 idag. Antar att det var då pga rosé vinet... Jag gillar inte vin alls.

Jag varken brände mig eller kakan! :D Den vart perfekt.

Men fredag den 13onde gick ut på ANNAT jag blev galen idag.

Jess sa...

Haha, jag tyckte att den översta bilden på älgskiten var lite skum. Varför har du lagt den i silkespapper? Hahaha, nu förstår! :)

Selma sa...

Det såg ut att varit en rejält sor älg det där.

Olga T sa...

Svart tvål? Blir man ren av den? ;)

Vet Phukets house ägarinna om all reklam du står för på din blogg? Du borde bli bjuden på mer!!

Bajsugglan sa...

fin nektarin!!

Nina sa...

Grattis till en toppenvecka... och 1000 TACK för länkningen!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag har missat några inlägg ser jag och måste bara kommentera din arbetskompis Yvonnes kommentar om att bilden såg ut som älgskit.

Jag vet inte från vilken planet hon kommer från =) men tanken på älgskit skulle inte föresväva mig ens. Om hon inte brukar leka och göra små kakor av dem, för färgen är densamma (färsk).

Att komma på att göra ett roligt ansikte av en nektarin? Det är bara Beate som kommer på idén (och kanske något kreativt barn)