tisdag 12 maj 2009

Två smakförbistringar


Smakförbistring 1
Om man pluggade konst på 1970-talet predikade varenda lärare/professor att "red and green should never been seen". Tyckte alltid att det var otroligt dumt. Jag menar färgerna rött och grönt - gärna blandet med lite gult - går alldeles perfekt ihop. Det tyckte jag i över 30 år. Inte nu längre. Har ändrat mig.

Årets vårmode
Om professorerna fortfarande lever för att kolla in årets vår- och sommarmode, så säger dom säkert:

- Vad var det vi sa.

Modet för killar i år verkar gå ut på att ha röda byxor, parat ihop med gröna skor, alternativt en grön T-shirt. Absolut horribelt, gräsligt, grymt fult. Köper färgkombinationen för bebisar, ungdomar upp till max. 18 år. Men kan inte förlika mig med åsynen av en 1,75 m kort 40-åring med begynnande kagge och denna kombo på kroppen. Yuck!!!

Smakförbistring 2
Dagens smakförbistring nummer 2 är IT-kompisen Tottes nya (redan hatade) dojor. Ni vet dom som var på rea och bara kostade 450 kronor. Så här ser dom ut. Ja, de har till och med inbyggda "nålar" för fotmassage. Killen är väl ingen fakir heller.

Alla går för Rikard
Stegtävlingens elitlag får fortfarande klara sig utan magsjuka Rikard. Men två av tjejerna i laget - Inger S och Susanne - "går för honom". Ja dom gick nära 40 000 var igår, vilket betyder att Susanne nu bara är 500 steg bakom ledande Radde. Det vore ju riktigt kul med en tjejvinst, eller hur?!

PS. Om man cyklar i stället för att gå får man tillgodoräkna sig 2 700 steg per timme (tror jag det var). Detta gäller även för cyklar med punktering eller halva cyklar... sådana som visas på bilderna ovan ;-) DS

8 kommentarer:

Malin B sa...

Anar att det finns tabell för ridning, simning och det ena med det fjärde - förvandlat till steg?
Magsjuka borde få ge massor med steg för hujedamej så matt man brukar bli av det!

Jag behövde bara köpa t r e stora flaskor Coca Cola för den där väskan. Det är ju nästan ingenting. ;)

I ärlighetens namn småhandlar jag varje dag. Det är bara storhandling en gång i veckan. ;)
Inte det minsta konstigt.(Mjöl, toapapper, tvättmedel och sådant som inte är så skoj att gå och bära på varje dag...)

anne sa...

Det är något poitiskt över den röda outfiten...;)

Nää du, inget jobb hemma, däremot var jag ensam på jobbet. Gurglet orsakades mycket riktigt av linser och bönor men också rödkål och groddar! :)

Mrs Bettan sa...

Jag tycker att det är skönt att jag slipper se feta gubbar gå omkring i stora mysbrallor med en t-shirt som slutar en bit ovanför magen. Det har försvunnit här ute hos oss tack och lov.
Kramis MrsBettan

Artlover sa...

Hejsan! Tack för din kommentar, sådant ger mig styrka.
Rött och grönt blir väl bara en sörja eller som inom politiken en rödgrön smörja:-) Nej, röra menade jag:-)
Kontakta mig via kontaktlänken som finns under min profil på min sida om du vill, så kan vi diskutera om middagen och fotograferingen av dig:-)
Hade med dig.
Vi ses!

Olga T sa...

Fanns en isglass en gång fr längesedan som var röd och grön. Annars blir det som Artlover skrev, en röra!

Ulrica sa...

Hahaha... läste halva delen av ditt inlägg och fick så mycket konstiga syner i huvudet att jag fick ta en paus:)

Lena sa...

Hahaha...ja modet är kanske inte alltid anpassat för alla :D

Så hur mycket får man tillgodoräkna sig om man rullar rullstol då? ..hahaha

Kram

Lissen sa...

Härligt att alla går för Richard, stackarn. Men lite girlpower och tjerna i täten hejar jag på!!!!
Totte var det inte röda skor han köpte???? en liten rosa väst och röda brallor till det, hihi!!!
Håller med om modet.... det finns gränser!!!

Har läst pdf filen, intressant. Som en liten bok, med bilder.

Lärde känna dej lite också Beate.
Den platsen måste stå ditt hjärta nära, om din man är därifrån. Då vet du alla dom lokala gobitarna.
Ja, så fick jag träna min engelska lite. Tack för att du delade med dej!
Ha det så gott!