lördag 9 maj 2009

"Gästbloggare" Rikard

Det verkar finnas ett otal "ingådda" dojor därute i bloggsfären. Kollegan Olle mejlade ytterligare ett par trotjänare som jag låter er beskåda. Dom köptes i mitten av 1980-talet men skrotades 2002 enligt Olle. Obs. Olle är inte med i stegtävlingen varken med de ingådda dojorna eller andra skor ;-).

Rikard - gästbloggaren
Nu vet Rikard inte om att han är gästbloggare här på "Konst eller konstigt". Men då jag anser att han är en otroligt rolig och duktig skribent (sällsynt med tanke på att han är datamänniska dygnet runt), har all "inside" information om stegtävlingen och tar till olika (tillåtna?!) knep, så publicerar jag Rikards fredagsinlägg från den interna bloggen på mitt jobb. Fyndig kille med rapp penna, eller hur!!!!? "Me like"!

.......................................................................
Det ser nära ut på bra håll...
Idag har jag varit hos optikern och fått ett packe endagslinser. Jag är lite osäker på hur detta kommer påverka mitt stegande. Tidigare har jag irrat runt lite på känn då jag med åren blivit väldigt närsynt av alla timmar framför skärmen. Under de fyra timmar jag bar linser idag så kunde jag läsa skyltarna redan på avstånd, så lite oroad blir jag.
En positiv sak kan ju vara att nu kan man få syn på intressanta saker på avstånd och lockas att gå en omväg. Tiden får utvisa huruvida detta är gynsamt eller ej. Dagen blir förmodligen något av en besvikelse, sitter med 24 840 steg men ska röra mig hemmåt, får se vilken väg jag tar. Har i alla fall laddat upp med en pizza så energi finns det i benen, hjärnan är dock rätt mossig. Dagens fråga: Är blinda fläcken motsatsen till en synpunkt?
........................................................................

PS. Nu är det Robinson som väntar och deckaren och ett glas vin eller två och... DS.

6 kommentarer:

Malin B sa...

Marley är helt underbar, nu finns den ju på film också.
http://malinbayard.blogg.se/2009/january/inte-vill-jag-fralsa-nagon.html#trackback

Malin B sa...

Er interna blogg måste vara helt underbar! =)

Här har jag kollat Robinson med barnen och nu ser vi "Se upp för dårarna" för hundrafemtioelfte gången. ;) När det är Nyheter/reklam så kan man passa på att kolla bloggen.
(Hann ju inte skriva klart i förra reklampausen så därför blev det två inlägg...)

Mrs Bettan sa...

Hoppas att du har kommit hem eftersom du har nya linser på dej.
Kramis MrsBettan

Artlover sa...

Ja, när synen börjar avta börjar man också få åldersnoja. Så är det med mig i alla fall.
Hur funkar en intern blogg? Hur har helgen varit då? Nä, det var ju kommentar jag skulle lämna. Du får ursäkta mig, jag är konstig jag med:-)Det är så konstigt med allt nu för tiden:-(
Tack för din kommentar förresten. Jag har dig på min liste med länk nu (efter jag har skrivit detta). Tack för tipset om restaurangen på söder. Jo, om du inte kan ro hem din header, då kan jag göra en åt dig om du vill. Jag har nödvändiga program för uppgiften. Väl mött!

anne sa...

24 840 steg!?!?!? Är inte det mer än nog för en dag???

Lissen sa...

Va är du med i stegtävlingen????
Eller måste du kolla alla skyltarna, hihi.
Jag är närsynt och har linser. funkar perfekt (oftast)
Såg Robinson, tvingade ungdomarna också,L!