tisdag 5 maj 2009

Leo min Leo


Nu har jag slagit till igen. "Can't help it" liksom. Det är inte bara en frenetisk och sjukt galen stegtävling ("I love it!) som pågår på mitt jobb just nu utan också en separatutställning av min favo konstnär Simon Roderick, 24-åringen ni vet som är en otroligt duktig konstnär. Simon tog med sig 20 tavlor igår, hängde upp dom och jag gjorde prislistan idag på morgonen. Några timmar senare var sju (!!!) av hans tavlor sålda. Snacka om storsuccé!!!

När Simon visade upp sina verk igår föll jag pladask... igen. Tittade på tavlan ovan och var såld. För mig föreställer den en liten "she-devil" med två horn som växer till sig ibland, en bestämd, lite trotsig mun, gröna ögon och en näsa med skinn på. Med andra ord kunde jag ha tittat mig själv i spegeln. Tavlan är jag, ingen tvekan. Min man håller inte med; han tycker att hudfärgen och näsan skiljer sig en aning från originalet ;-)

Leo
Det är bara ett pyttelitet problem med tavlan. Simon hade nämligen döpt den till "Leo". Mmmmhhhhh, jodå, det går det också - Leo min Leo. Jag älskar d(m)ig!!!

PS. Det stegas och tävlas som sagt för fullt på jobbet. Så om ni ser några medelålders män och kvinnor gåendes i rask takt någonstans i stor-Stockholm så lovar jag nästan att det är mina härligt galna arbetskompisar, som har en Sverigeseger i sikte. DS

11 kommentarer:

Olga T sa...

Tur, att näsan och hudfärgen skiljer sej en aning:)

S o F sa...

Men...vilken helt underbar tavla!!

Och den liknar dig säger du - Grattis! (obs ingen ironi)

Hur härlig som helst.

Varma hälsningar från ett Västergötland i vårregn.

Lissen sa...

Har nyss fått rapport från supporterbussen. Dom var på väg till Oleraeys i gamla stan. Min vän hade köpt en guldtröja och nu skulle det firas!!!!!
För: we are the champions... ohohoooo
Men du, vilken gullig tavla. Faller också pladask,vill också ha.
Men ser inte riktigt hondjävjulen. Tycker hon ser lite ynklig ut med öronen sådär bakåt.
Prisläge och storlek?
Sov gott kompis!!!!

Ps Mår Totte bra,l?)

Mrs Bettan sa...

Det var ju en skittuff tavla. Förstår dej till fullo.
Kramis MrsBettan

Lissen sa...

Ett pris på Leo, som jag gillar! Man kan vara naturligt söt utan det kostar! Nu önskade jag att jag kunde kila ner på utställningen och hitta min egen Leo(inna)!
Blev ju riktigt frestad!

Vi har ett Olereys här i stan, Bishop Arms också. Tänk att det ska vara "kedjor" av alla slag över hela landet. Handlar man mer.
Vist är det konstigt

Förstår att Totte trippar mest hela tiden, hihi

Lena sa...

Vilken lycka för den unge konstnären...fast har han sålt så bra så måste det ju så klart betyda att han är duktig också!

Önskar dig en härlig dag!

Ulrica sa...

Jasså... inte samma hudfärg? Hmmm.

Men tavlan är underbar... Inte lik min Leo alls vilket är tur i det här sammanhanget... För då skulle jag ju nästan ha dig här hemma också. Jag menar hur skulle det se ut:)

Jag är glad att du visa mig lite konst... det är jag svältfödd på.

Visst är det märkligt... bilderna som jag ska fota liksom bara är dar. Och oftast inte så arga...

Ha en skön dag!

anne sa...

Den tavlan gillade jag verkligen! Men jag ser godhet, inte she-devil i den, litet av vår underfundiga och egen-väg-sökande dotter.

Malin B sa...

Hur många steg kommer de upp i per dag då? *Nyfiken i en strut.*
Jag propsar på att jag ingen behöver. ;) Blev helstressad av att ha en när den snurrade på - började inse att jag borde ta det lite lugnare...

anna sa...

Väldigt fina tavlor, det får jag säga!

Emma, Sol som sol? sa...

Liten och näpen men misstänker att ögonen kan blixtra till och hornen fällas framåt!

En arbetskollega kallade mig för "en ängel med horn". Så otroligt passande! Fråga din make om det passar in på dig med.