fredag 15 maj 2009

Raggningsfaktorer i Vasastan


Mycket hög
Ta din lapdog på en morgon-, lunch- eller kvällspromenad. En söt liten Malteser duger alldeles utmärkt.

Bär ett halsband med en legosten samt några fotbollsrelaterade berlocker och konversationen är igång. Fungerar bra på Söder också.

Delta i Stegtävlingen och se till att du har blåsor och skavsår lite varstans på dina fötter. Eller ännu bättre – vricka/stuka foten som Totte gjorde. Men som ni kan se på bilden löste ett besök på Apoteket problemet – en stödstrumpaliknande sak med kardborrband pryder nu Tottes storlek-41-fot.
Ja, Ouzon som han fick i present av en arbetskompis hjälpte ju också till förstås.

Stå vid Roslagstull och vänta på 73:an – som inte kommer. Under 30 minuter har du ett ypperligt tillfälle att konversera med minst 20 personer i alla åldrar och bilda en klagomur. Busskur finns inte.

Hög





Ställ dig på cykelbanan
och fota symbolen. Cyklister som kommer i hög fart bakifrån bromsar in, stiger av, går runt dig och undrar vad du håller på med.

Lagom
Parkera din England-registrerade gräs(liga) bil utanför restaurang Station på Norra Stationsgatan. Alla lunchgäster pratar om bilen (se bild). Raggningsfaktorn hade varit högre om föraren hade suttit kvar i bilen.

Prova Roslagstulls hållplats en gång till. Tänd en cigg. Det dröjer inte många minuter tills någon kommer fram och ber om eld. Är det en skåning får du en sydsvensk språklektion på köpet.

PS. Gårdagens kändisspotting på Nem Nem Quán: Ma Oftedal (upptäckt av Carola). För en gångs skull visste jag vem det var, men hade aldrig känt igen henne. DS

11 kommentarer:

Olga T sa...

Det var ett nydelig inlägg du gjort!
Nydelig på norsk betyder underbar, utsökt, utmärkt eller vacker.
Du får putsa på norskan för på söndag är det 17:e maj!!
Vems är mjukisbilen? Jag vet inte om den är nydelig eller inte? Vad tycker du?

Lena sa...

Hahaha...ni har verkligen gått inför er stegtävling till 100% gött sånt gillar jag :D

I morgon ska jag leta mig fram till Viking Lines färgeläge...så det blir lite 08 luft för mig.

Sv.Bilden av min man var kanske dålig på bloggen men min son är ganska lik honom :) Fast visst han är lik mig också. Lilla tjejen är den som liknar mig mest om man kollar på hur jag såg ut i den åldern :) (enlig mig) Fast kul att höra andra synvinklar...hahaha

Ha en fortsatt skön kväll, kram

Malin B sa...

Ma Oftedal var med på tv:n i något Godmorgonprogram när jag var liten. ;) Sedan har det varit tyst om denna präst... Eller om jag läst/sett för lite på sistone kanske?
På min gata i stan vimlar det inte av kändisar precis. Men de har ju mig.;)

S o F sa...

:D

Härligt, tack för en rapport från verkligheten.

Ha det gott i helgen!

Lissen sa...

Vilken gemenskap det kan bli om inte bussen kommer!
Eller om du kommer med ditt halsband, legotjejen!

Med ozzo i kroppen kan det bli en härlig Zorba, Totte började inte trippa och veva med armarna???
Lillgubben skadad nu också?

Gräslig bil, kanske fraktade hem honom????

Tack för din goa kommentarer. Man vet aldrig vad som händer.
Jag är under utveckling,hihi!
Men vad kul det vore!
Kram och sov gott!

Mrs Bettan sa...

Apropå raggningsfaktorer så låter min bil som en raggarbil eftersom jag tydligen har fått hål på avgasröret. Folk stirrar och upptäcker att det sitter inte en ung kille bakom ratten utan en kärring. What?
Kramis MrsBettan

anne sa...

Ma Oftedal- hade inte hon onda andar i sin lägenhet som drevs ut medelst exorsism? Eller något sånt?

Tesstamente sa...

Tack för tipsen, jag är i dire need of raggningsfaktorer, har en icke-karismatisk dag idag. Urk!

Vill bara pussa på dig lite för du läser verkligen mina inlägg.. och förstår! Det betyder mycket på en urk-dag!

Beate, puss!

Malin B sa...

Visst vore det bra om vi kunde skicka riktiga smakprov till varandra i bloggen! ;)
Då hade ju jag skickat paj till dig på en gång, eller rättare sagt - du hade fått den förra lördagen eftersom det var då den åt. Nu har den ju varit slut ett bra tag. ;)

anne sa...

Allt gott bröd var slutsålt! Vad gör man då då?

Ulrica sa...

Den gräsliga bilen var coool. Och Ma - det var inte igår. Henne hade jag inte känt igen. Att fotografera på omöjliga och konstiga ställen... det känner jag ju igen:)

Min graffiti är från Orminge. Och ormbunken var ju verkligen lik din Leo... Så kul!