lördag 16 maj 2009

Konstiga kommentarer till Eurovision Song Contest

Eurovision Song Contest - ja varför kallar man inte evenemanget för "European Song, Dance and Fashion Festival". För det är det det var... åtminstone enligt mitt tycke.

Plus
- Se ovan
- Island
- Finland
- England
- Sverige

Minus
- Grekland: hade killen adhd, eller...
- Armenien: Ja, jag vet allas favorit men magdans utan magar. Gräsligt. Troligen tar dom hem segern just därför.
- Portugal: Visste inte att landet var släkt med alpländerna. Ge mig en Bernadiner hund bara, så...
- Ryssland: Helgardering: inte en festival till... på rysk mark... med Putin på plats... nästa år.
- Norge: Svepte över mitt vinglas med handen just när "miniatyren med de översimensionerade ögonbrynen" sjöng sin schlager. Sorry Norge!

Max minus
- Myndigheternas förbud mot Pride parade.

PS. Väntar på röstningen... inte med spänning precis. 380 miljoner kronor spenderat på "European Song, Dance and Fashion Festival". La ni märke till att det var en uppvisning i stråkinstrument-spelande också?! Hoppas Totte sprang sin kvällsrunda ikväll. DS

3 kommentarer:

Lissen sa...

Morrn, morrn. Tack för din inlevesefulla kommentarer om schlagern. Jag lade mej innan slutet så trött. Lika trött ändå, vaknade alldels för tidigt.
Idag ska jag göra som Totte....
kuta (släpa mej) runt med gamla joggingskor, dessutom en liten konstrunda innan jobbet.
Ha en bra dag kompis!

Ulrica sa...

Ja, jag kan bara säga att jag somnande ifrån eländet... GÄSP. Kunde, igen, konstatera att detta spektakel verkligen inte är något för mig... Inte ens den tappra dotterna som satt upp kunde annat än konstatera: "Är alla duktiga artister som bortblåsta när det är dags för melodifestival."

anne sa...

Hahahaa! Du charmades inte av den söte Alexander då? Jag tyckte om honom! :)