onsdag 24 september 2008

Höstvandring









Vill gärna börja med två fantastiska höstbilder som min kollega Anders har tagit. Tack!!!Färgerna är helt underbara och gör att jag älskar hösten... fast inte dimman, kylan och tanken på att det snart blir ännu kallare förstås.





En "höstvandring" till Lidl
Det finns hela 113 Lidl butiker i vårt avlånga land. Här i Täby har Lidl funnits sedan 2-3 år tillbaks och som jag nämnde i ett tidigare inlägg så besöks den ytterst flitigt av anställda från de tyska, österrikiska och schweiziska ambassaderna. Därtill kommer alla besökare från de forna öststaterna som kör avsevärt mindre flashiga bilar. Anledningen är att de tjänar betydligt sämre än ambassadören då de mest jobbar som byggarbetare i norra Stockholm.

Plus och minus med vandringen
Plus
1. bärkassarna som passar utmärkt för transport av mina tavlor
2. korvar, bacon (som inte "krymper")
3. Grönsaker och frukt vid öppningsdag
4. Salsa dipsås, medium och hot
5. hushålls- och toapapper

Minus
1. Grönsaker och frukt vid stängningsdags
2. Allt krimskrams - och det är ganska mycket - som är gjort efter tyska normer och inte passar våra svenska standards
3. Alla sötsaker samt chips - Varning för hälsan!
4. Tvättmedel och de flesta toalettartiklar
5. Cigaretter. Vill man ha dammsugare så köper man dem i en specialbutik ;-)

Det blev ett lite konst(igt) inlägg idag. Anledningen är att det nästan öppnas en Lidl butik i veckan här och då tänkte jag att bidra med lite shopping-tips för vandringen.

PS. 1. Rikard har lovat att tillverka Doggy under helgen. 2. Idésprutan Totte sinar aldrig och man får nya infallsvinklar dagligen. 3. Malena har "sniffat fram" en sajt ni bara måste titta på - Taylor & Jones i Stockholm och Göteborg. Efter mitt "Weisswurst" inlägg häromdagen vill jag gärna visa lite respekt för "riktiga" korvar. Jag vet någon som dreglar än... DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehärliga bilder !

Lidl ska öppnas i vårt centrum här hos oss - Åkermyntan ! Jihooooo !

Det har funnits en skylt utanför fönstret hur länge som helst nu och vi går bara och längtar.

När dom öppnar har vi inte en aning om. Det står inte någonstans och det finns tom folk som ringt och frågat och dom får inga svar.
ÅHHHHHHH !

kramizar

Mrs Bettan sa...

Är det din man som dreglar ? ha, ha, Jag m´åste ju tala om för dej att jag sparat alla fiskskinn från abborrarna idag, har en fiskskinnsbok som visar hur man kan behandla dom och göra saker av fiskskinn. Kanske min nästa idé, Låter suspekt men de ligger nu i fryseb eftersom jag inte orkade ta reda på allt idag. Vad tror du, vill du ha en väska av abbborrskinn? Jag är inte tokig, bara lite.
Kram MrsBettan