fredag 12 september 2008

Body painting

Fredag, sol, en after work öl och 10 demonterade hårddiskar. I just den ordningen. Ja inte är man en normal "Svensson" inte.

Grattis till tredje guldmedaljen
Jonas Jacobsson tog hem sin tredje guldmedalj på Paralympics i Kina idag, sin 16:e totalt. Smått otroligt. Om inte denna fantastiska 43-åring får årets bragdguld så vet jag inte hur folk tänker. Tack Aftonbladet för en fin artikel och bild på Jonas.

Man lär sig så länge man lever
Idag lärde jag mig något nytt... igen, och det vill jag gärna dela med mig till er.
- allitteration (kolla här så vet ni snart också vad det är för något).
- "sound bites". Bitande ljud eller små ljudsnuttar betyder det inte utan slagord, fraser, modeord som "typ", "liksom" med mera.
- en riktig goding: Om man googlar ett ord och vill ha en förklaring vad ordet betyder, jo då skriver man ordet följt av mellanrum och "define". Exempel "sound define" om jag vill veta vad "sound" betyder.
Fungerar inte alltid så klart, men hyfsat nyttigt ibland.

Kroppsmålning
Body painting - kroppsmålning - kan också vara konst tycker jag, förutsatt att motiven är bra och konstnären kan sin sak. Här kommer några riktigt coola och roliga exempel.
Ha en bra helg och njut av solen som SMHI har utlovat (Stockholm). Jag tror det när/om jag ser den... solen alltså.



2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Google är helt fantastisk när det gäller korsord så jag förstår vad du menar. När man inte kan tar man Google till hjälp. Helt otroligt.

Ha nu en underbar helg du och Rob, det ska vi ha, hr P och jag. I morgon blir det korsorslösning på fm av fredagskrysset i DN. I love it.
Kram Mrs Bettan

Anonym sa...

Gillade kroppsmålningsbilderna, skulle vara intressant att se fler, var har du sett dom?