tisdag 30 september 2008

Från plättar via krabbelurer till smarta ciggisar med mera

Om ni läser det här inlägget kommer ni säkert tro att jag har blivit ... tokig. Men den risken tar jag.

Plättar
Det började med ett mejl som visade plättar. Dessa ser ni på bilden. "Bagaren" och fotografen är kollegan Thord som gjodre plättarna på vedspisen i sin Skånelänga. En riktigt häftig bild som fungerar som en utmärkt aptitretare tycker jag.

Krabbelurer
Visste ärligt talat inte vad det var för något. När jag hörde namnet associerade jag till luriga krabbor som förflyttar sig snett framåt på en sandstrand. Men med två skåningar och en stockholmare i samspråk förstod jag snabbt att man faktiskt kan äta dessa krabbelurer. Beviset på detta påstående kan ni kolla här.

Smarta ciggisar
Tro det eller ej, men de finns. SmartCig® Classic liknar, känns, glöder och röker som en äkta cigarett... fast den använder sig av "hålen i väggen". Kolla deras webbplats, så förstår ni att jag talar sanning.
Som ni förstår "modifierade" Totte - som precis som jag röker den äkta varan än så länge - utseendet av den smarta ciggen. Den kan vara en mikrofon, en öronsnäcka eller en penna, allt för att kunna röka inomhus igen...

Med mera
Med mera "sektionen" innehåller en helikopter (byggd av Totte, vem annars), en motorcykel och "Crazy Frog". Kolla bara bilderna så förstår ni, även om ni inte har läst gårdagens inlägg. Om ni har läst det så vet ni vid det här laget
- att motorcykeln inte skadades i olyckan med Robby igår
- att "mina" härliga IT-killar inte bara är lagda åt det makabra hållet men har definitivt barnasinnet i behåll. Rikard och Totte är - precis som jag - över 30...
- att Robby kommer att genomgå seriösa kirurgiska ingrepp av "doktor" Rikard. När eller snarare om detta sker så kommer han att döpas till "Transformer". Mmmmh, katten har visst nio liv, då har Robby alltså sju kvar...

PS. Om ni undrar om vi någonsin jobbar - på riktigt alltså - kan jag försäkra er: Jo då, konst(igt) nog händer det: ungefär 7 timmar och 30 minuter av de 7 timmar och 50 minuter som arbetsdagen innehåller... fast exklusive lunch förståss. DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var många "konstiga" saker i samma inlägg.
Var 17 hittar du allt ?! Ha, ha !

Varken krabbelurerna eller den smarta ciggen hade jag hört talas om. Man lär sig alltid något nytt i din blogg !

Många kramizar

Mrs Bettan sa...

Krabbelurer lät ju häftigt, de måste vi prova på. De såg lite tjocka ut, kanske ska vara så.

Smarta ciggen var ju också häftig.
Kram MrsBettan