söndag 14 september 2008

"Art deco" bilar










Måste bara dela med mig... igen. Fick dessa härliga "art deco" bilar via mejl idag. Undrar om det var bättre förr när jag tänker på bilars design och utseende. Självklart är "inälvorna" på dagens bilar vida överlägsna dem i bilar från 1930- eller 1940-talet, men det "yttre" slår 2008 års bilar från till exempel Toyota, Volkswagen eller Ford med hästlängder tycker jag.
Från övan:
- 1938 Buick
- 1941 Chrysler Thunderbolt
- 1951 Buick LeSabre (med endast ett dubbelöga på höger sida)

Roliga länkar
Klicka bara på den här länken och kolla den lite gråhåriga killen längst ned till höger. Hos det företaget skulle jag handla direkt om jag var i beholv av stolp- eller tryckskydd!!!
Glaskonstnären Eva Rittsel har uppdaterat sin hemsida. Snubblade över ett nytt ord där - miljösympatiskt. Mycket ....hhhmmmm sympatiskt tycker jag, då "miljövänligt" är ju så uttjatat.

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Bilarna var häftigare förr tycker jag. Vilka fenor alltså, nu är allt rakt och strikt.
Kram MrsBettan