torsdag 11 september 2008

Sol och lite konst(iga djur)

Vet inte när ni såg solen sist men jag här i Stockholm har vi inte sett "lampan" lysa däruppe på drygt en vecka. Så överraskningen var total när den dök upp lite försiktigt vid kl 15:00 i eftermiddags. I väntan på 73:an kl 17:00 hade alla moln skingrats och en strålande blå himmel visade sig för det 24 personer som väntade på bussen. Dagens behållning: solen inte bussen!!!

En "molnig" örn
Väl hemma kunde jag inte låta bli att njuta några minuter på den soldränkta balkongen (med jackan på!). Då såg jag den svävande "molninga" örnen. Ja det är min tolkning av molnformationen på himlen. Kolla bilden! Är det bara min fantasi som skenar iväg eller vad tycker ni!?

Spindel
Apropos konst(iga) djur så fick jag bilden till vänster från min kompis i Australien. Tycker "spindeln" är vacker och riktigt gullig (har ingen spindelskräck som tur är, det räcker med en i familjen som har). Ju större spindel ju bättre faktiskt om ni frågar mig.
Men för vissa är den/det/han/hon kanske en anledning att använda tidnings- istället för toapapper...

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Ja det blev ju en helt underbar kväll, man njöt verkligen av solen.

Din molnformation ser verkligen ut som en örn, häftigt.

Kram MrsBettan