torsdag 30 januari 2020

Icke ätbara saker i mitt kylskåp

Orsakullan verkar på något sätt följa upp frågan hon ställde igår;-) Idag vill hon veta om det finns saker i mitt kylskåp som jag vet inte är ätbara. Jo då, det finns!

Misstankar
Nu vet jag att fler av er tänker att jag troligen är lika loj med innehållet i vårt kylskåp som jag är vad gäller städning av lägenheten. Ni kanske misstänker att där finns blå- och grönmöglig ost på hyllorna som antagit färgen på grund av att den passerat bäst före-datum för länge sedan. Men där har ni faktiskt fel! Kolla här bara:-)


Batterier är definitivt inte ätbara. Men jag har lärt mig av en fotograf att batterier alltid ska förvaras i kylskåp. Så då gör vi det. Hållbarhet ni vet...


Nu kan man diskutera om juice och vin - flytande föda alltså - är ätbara eller inte, men de samsas så bra med batterierna;-)

Det är Orsakullan som håller i ”Januari 31 dagar”.

Då inlägget är föga upphetsande kvalar det även in på KajsaLisas Tråktorsdag.

13 kommentarer:

Susjos sa...

Haha, det var inte ett tråkigt inlägg tycker jag, färgglad hink i din färg också!
Just ja, batterier ska ju förvaras svalt, får flytta in våra batterier!
juice och vin är absolut ätbart..eller ja, drickbart om man ska vara petig!

Svar: Två veckor skulle det ta att få svar på biopsin.

Ha en bra kväll!

Freedomtravel sa...

Oj ska man ha batterier i kylskåp? Hade ingen aning ...! Min migränspruta ligger i kylskåpet ibland, och den äts inte ;)

Ditte sa...

Inte ett dugg trist!
Batterier har vi också i kylskåpet där de håller sig bättre. Och det är ju en av anledningarna till användandet av just ett kylskåp. Ska nog också skaffa en snygg hink till vara batterier, Ser snyggt ut.Just nu pressar jag egen juice av grannens apelsiner och den går åt direkt och hinner inte ens passera kylskåpet. Men cava och vitt vin har vi ju också i kylen. Jodå, mat också. Har nog väldigt god ordning i kylen...

nalta norrland sa...

Jag var helt övertygad om att Du skulle visa upp makens insulinförråd ;-) för visst förvarar man insulin i kylskåpet?
Fast jag kanske har fattat fel å Din engelsman har inte diabetes 1 eller vad det nu heter.

Batterier hade jag ingen aning om att de skulle förvaras kyligt.

Idag har jag länkat till Dig :D

Emma, Sol som sol? sa...

Vet att de ska förvaras där men de får inte plats. Jädrans vilket tomt kylskåp ni har!

Jag kan nog hitta grönmöglig ost i min kyl men det är ok, bara att skära bort! Vad gäller oätbart har mannen min en burk med lödpasta i kylen.

Klimakteriehäxan sa...

Batterier trivs i kyla. Det gör också de flesta sminkprodukter, speciellt om de blir liggande oöppnade är kylskåpet bästa förvaringen.
Du har min mailadress. Skulle vilja att du mailar mig, jag har en fråga att ställa som inte hör hemma på bloggen.

Ama de casa sa...

Jag ser alla dom där grejerna som energigivande :-) Sen kanske man inte ska använda alla för invärtes bruk :-D

Jag tycker inte alls att inlägget är tråkigt! Snarare energiskt :-D

KajsaLisa sa...

Aha, har man batterier i kylen så slipper man möglet :)
Tack för länken.

Anki sa...

Inte det minsta tråkigt ... bra att veta om batterierna! Jag visste det egentligen, men har förträngt det - så nu åker de in i kylen igen!

Hanneles bokparadis sa...

filmrullar hade jag i kylskåp, har faktiskt en kvar... hade tänkt framkalla, hade kontaktlinser en period och förvarade dem i kylskåpet.

Gunnel sa...

Vi har också batterierna i kylskåpet...och vinet också.

Mia Halvarsson sa...

Undrar...kan man ladda batterierna med hjälp av vinet??? Alltså de egna inbyggda batterierna... funderar vidare.... Ha det gott!

Monica sa...

Det går nog inte att göra något åt Göstas
sjukdom eftersom den ligger i blodet.
Som om inte det räckte med elände så dog
mor halv tre i morse, det känns mer än jag
trodde det skulle göra.
Ha en skön helg:-)