söndag 8 december 2019

Skyltsöndag #239

Idag ska ni få upplösningen av cliffhangern som jag la upp i torsdags. Tror att alla ni som tycker om choklad kommer att gilla min Skyltsöndag. Den här gången har jag till och med lyckats med att få ihop en 6 bilders(!) lång röd tråd:-) Enjoy!

Workshop
Det engelska företaget The Chocolate Workshop har satt upp en pop-up monter i Täby Centrum, och jag är totalt fascinerad av deras ”chokladverkstad” – ja, i dubbel bemärkelse då.

64 procent kakao
Grejerna innehåller 64 procents kakao (bra där!), är handgjorda och är så otroligt naturtrogna. Som ni ser på bilderna och skyltarna tillverkar verkstaden saker som täcker de flesta hantverksyrken. Tycker idén är absolut strålande.

Nåt ”matigt”
Och jag som inte gillar choklad ska nog ändå satsa på nåt ”matigt”, nämligen pillerkartan i torsdagens inlägg samt tortellinin och kanske osten i sista bilden. Vit choklad i sådan form har jag då inga större problem med;-)








Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

23 kommentarer:

Orsakullan sa...

Hej!

Hela min blogg har raserats över en natt/igår :(. Har fått hjälp av supporten som har webbhotellet men försöker få tag på wordpress utan framgång. Får se om jag någonsin kommer att kunna logga in igen. Tur att mina alla inlägg är kvar i alla fall, får sitta och försöka ta ner dessa. Eftersom du läser min blogg så lämnar jag ett spår med ny adressen så länge.

Jag vet inte om du finns på facebook men jag finns på e-post och där annars. Om du vill prata :)

https://orsakullan.home.blog/2019/12/08/nar-allt-skiter-sig/

Åke sa...

Men snacka om läckert!!! Den där första rutan var verkligen något för mig... jo det fanns detaljer i de undre också som skulle smaka :) Verkligen smakfullt. Gitarren skulle jag gett till lillebror, handväskan till min sambo och kameran till mig själv förstås :)

Mösstanten sa...

Det var det värsta! Helt fantastiskt. Mycket roligare än chokladtomtar. Och precis som Åke säger så kan man ju välja något som passar en viss person på pricken.

Klimakteriehäxan sa...

NEJ. Gör inte så med fin choklad! Jag fick en jul en korv med bröd och senap, gjord i marsipan. Gick inte att äta. Ögonen sa att jag skulle få korv med bröd, smaklökarna sa något helt annat och det blev världens krock! Tror att resultatet skulle bli samma här-

Anki sa...

Oj ... såå häftigt! Tänk vad skickliga hantverkare kan åstadkomma!

Susjos sa...

Så otroligt häftiga grejer gjorda av choklad! De ser så naturtrogna ut!
Wow!

PS. Jo, vi var lite tidiga till "morgonjympan igår, det kom många fler tjejer, så jag och väninnan blev inte ensamma ;-) DS.

Mia Halvarsson sa...

Har jag sagt att jag är en tvättäkta chokladoholic????? Jaså, inte det men nu vet du och med det så förstår du kanske vad du nu (och i torsdags) har gjort mot mig! Nähä, inte det...nåja jag kunde förstås ha scrollat nedåt men det gick bara inte!!! Nu går jag och hämtar trasor, så att jag kan tvätta tangentbordet....

Geddfish ♥ sa...

Ojojoj! Vilka bilder! Läckert läckert!

Skådebröd för mig, jag skulle aldrig äta dem. Jag är jättekräsen på choklad. Har blivit med åren. Finns ju underbara praliner, men i mitt fall duger bara Lindt´s 90 procent. Men sån är jag.

Jag såg också att tomten hos mig sålde bruna bönor mm, men det var inte tanken när jag tog kortet, att armen skulle visa sig så, haha. Bra du såg.



byblixtra sa...

Här skulle det vara svårt att välja men en kul idé och de är verkligen duktiga på att skapa i choklad.

nalta norrland sa...

Yes yes yes :D Bästa bidraget i alla kategorier... veckans Skyltsöndagspris går Dig Dig med buller å bång... Tack för en toppenskyltning, bästa jag sett på länge i chokladväg.


Biggeros sa...

Jag är djupt imponerad!!!! Jag har sett choklad klnstverk som heter duga. Dessa produkter är så ovanliga och reella. Jag hade handlat mycket till julklapp som hade passat var och en=) Handväskan till mig. Vilket utomordentligt bidrag!!!

Ama de casa sa...

WOW!!! Vilka läckert utförda chokladkonstverk! Funderar om jag kanske borde köpa en sån där chokladsekatör som finns i övre högra hörnet på översta bilden till Anders? Då kanske våra växter på terrassen skulle överleva något längre... ;-)

Superhäftig skyltning!

KajsaLisa sa...

Fantastiskt vilken god verktygslåda man skulle kunna få. Handväskorna var rätt dyra om man skall äta upp den.
Mycket att stå i med tapeter och annat men släpper en snabb skyltsöndag och länkar upp.

Äventyret framtiden sa...

Oj kära nån. Jag säger bara wow och wow igen. Fantastiskt känns smått och futtigt. TACK!!!

Ditte sa...

Helt otroligt! Går inte att förstå att det är choklad det gäller- Vilka skapelser! För egen del beundrar jag har man kan få till det. Men i chokladväg tycker jag bäst 70% mörk choklad. Men blir jag bjuden smakar jag det mesta. Har dock svårare för just vit choklad. Stort tack för detta!
(Såg här att Orsakullans blogg försvunnit...Så trist! Vadär det som händer? )

Emma, Sol som sol? sa...

Sitter bara och funderar på hur de gör dem. De måste väl göra en gjutning och sedan målas det. Som sagt, undrar hur man kommer på tanken! Gillar g-klaverna!

Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula sa...

Det där var häftigt onekligen, tänk vad man kan göra numera 🤩 . Förundras över såna saker. Förundras även över hur man inte kan komma in på sin blogg längre på grund av en backup. Mest oroad är jag över inläggen. Men gjorde en annan blogg en den jag la in här igår eftersom jag inte kände mig hemma där. Känner mig inte hemma på nya heller den duger men vill ju helst komma hem till min blogg 😥. Saknar er att läsa om också så jag tänkte att jag kan hahttps://orsakullan.vimedbarn.se/ och sedan skriva till er. Sitter också och inser att jag nog kommer behöva ladda ner inlägg förband sedan 2004. Det känns inte roligt. Visst är livet lätt att ändras på.

Gjorde mig ändå glad att läsa här som alltid. Du hittar på så mycket spännande saker där kring du bor.

Paula sa...

Jag uppfattar definitivt alla dessa alster som konst! skulle aldrig falla mig in att börja tugga på en enda av dem! Rivjärnen är helt fantastiska! Skulle passa mig, haha.
Jag gillar ju inte heller choklad men undrar om chokoholikarna verkligen kan sätta tänderna i så fina grejer?
Hoppas måndagen blir till belåtenhet!

Anni sa...

Jag älskar choklad men har svårt att tänka mig äta av de där mest p g a färgerna. Otroligt snyggt gjorda är de! Salamin och tortellinin var lite extra läckra. Och osten, såklart. Har aldrig hört talas om företaget förut, det borde man väl ha gjort?

Christian sa...

Verkligen fascinerande kreationer, man vill ju inte bita i dem ens....kanske man inte vågar ens, för inte ser det ut som choklad inte.
Kunde inte hitta min kommentar från i torsdags....undrade bland annat var, när och varför du bott i Tyskland?

Guldkryckan sa...

Oj...det var riktigt häftigt...speciellt som jag gillar choklad i måttliga mängder.
Perfekt att ge i julklapp till en hantverkare tycker jag.

Min frus ena grabb säljer ju skruv och verktyg på sitt kneg...ska nog tipsa om detta tror jag...om man nu kan beställa förstås...får kolla.

Ha det underbart Bp

Carita Liljendahl sa...

Alltså helt fantastiskt om allt detta är choklad!
Undrar ju ändå lite hur mycket färgämnena inverkar på smaken.

"LillaSyster" sa...

Men du, vilka skapelser!!!! Jag hade köpt en plåtsax rakt av, hade kunnat bränna mycket pengar där. Så coola!