måndag 30 december 2019

Glad måndag



Alltid glädjande att se en biltillverkare som ger sig in på köksmarknaden. Det är väl det som kallas diversifiering;-)

Det är den 30 december, och när jag lägger upp det här inlägger är det 30 timmar kvar tills vi börjar ett nytt decennium. Är glad över att jag överlevt ytterligare tio år, och det har ju blivit ett antal decennier om jag nu skulle börja räkna mera noggrant, vilket jag dock låter bli;-) Satsar i alla fall på 10 år till, 2030 låter ju inte helt orealistiskt;-)

Nyårsbild
Blev också glad över att jag hittade en ganska cool nyårsbild på nätet som ska bli en hälsning till er imorgon. Å när man googlar foton på fyrverkerier så lär man sig, varken man vill eller ej, en del om de nya stränga reglerna som gäller för pyroteknik denna Nyårsafton 2019. Har en känsla av att det kommer bli ett lugnt och tyst firande imorgon kväll. Lite synd kan jag tycka då jag älskar fyrverkerier, men jag vet att alla hundägare nog är glada och tacksamma.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Åtta grader – yiiippphhhiiee, men tyvärr grått och blåsigt. Så om jag hade tagit några bilder idag hade dom inte gjort är glada. Istället lägger jag upp ett foto som inte har nåt med dagens inlägg att göra. DS.

11 kommentarer:

nalta norrland sa...

Grattis till att överlevt 10 år till :D
Jo jag hoppas verkligen att Du hänger med även 2030.

Själv är jag dock i skrivandes stund inte helt säker på om jag överlever morgondagen... men jag antar det är bara att fortsätta kämpa och alternativet orkar jag inte ens fundera på.

Jo yes jag är verkligen ingen glad prick ;-)

Ditte sa...

Vi har dessa salt och pepparkvarnar (både för vit och svartpeppar) från just Peugeot och de är riktigt bra. Har haft dem i mängder av år och de är lika bra idag som de var när de köptes.
Ja, nytt decennium i morgon. Funderade en stund idag vad som hänt de senaste 10 åren. Och en hel del är det. Jag har ju också hängt med x antal decennier och kanske blir det ett till. Om det vet man ju inget.
Ja, nya regler gäller för fyrverkerierna men jag tror många har tänkt att ändå "köra sitt eget race" här . För polisen hinner nog inte med att åka runt och se till att privata personer följer reglerna.Återstår att se vad det blir. Men visst är många hundägare tacksamma och hundarna också.
Kul att se vad du hittat inför nyårsafton.
Nästan lite vårväder idag. Såg videknoppar hos oss på innergården.

Geddfish ♥ sa...

Jo, jag blev med Peugeot då min salig make kom in i mitt liv 1995, de fungera än.
I Lidköping blir det spektakulärt laserfirande kl 00.00 som de senaste tre åren och det går att se detta igen på Nyårsdagen kl 17.00.

Det låter spännande med siffrorna 2020. Mer än 2010 fast 2000 var nog på topp. Ja, vad månde bliva. Ha det så gott!

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Det verkar dock som många smäller en då. vad jag förstått är det ju inte förbjudet att köpa så är säkert en hel del som kommer smälla av raketer i alla fall .

Mia Halvarsson sa...

Är kvarnarna motordrivna?? Annars är det väl ingen bra reklam för bilmärket....om man måste veva igång dom??? Sen tänker jag så här, att man känner sig lite yngre om man räknar decennier, jag menar då blir siffran inte lika hög som när man räknar år!! Genast blev det en glad måndag :) egentligen borde jag inte kommentera nåt den här tiden på dygnet, tanten är lite för trött för det ;)
Men jag kan i alla fall önska dig en fin nyårsafton och naturligtvis ett GOTT NYTT ÅR!!!

Susjos sa...

Coolt med pepparkvarnar från Peugeot, ser nu att de funnits med ett tag, det var nytt för mej!
Bra att du satsar på tio år till, det gör jag med!
Å nog är det en glad måndag, jag är ju ledig i natt!
Kram!

Klimakteriehäxan sa...

Bra kryddkvarnar är bra att ha! Och visst tar vi oss väl an ännu ett decennium med kraft och lust!

Ama de casa sa...

Ännu ett decennium har passerat... (Snart i alla fall). Vart tar tiden vägen? Egentligen inget att fundera över, det gäller bara att vara glad att man får hänga med :-D

Just nu har vi också 8 grader, och jag ser inte det som nåt att jubla över... Fast solen skiner och himlen är blå. Det är faktiskt inte alls så dumt när jag tänker efter :-)

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År!

Emma, Sol som sol? sa...

Jo, de kvarnarna har funnits ett tag.

Här har det smällt till och från i flera veckor, bara sådär enstaka. Just nu är vädret allt annat än trevligt men jag är glad för att det varken regnar eller blåser i alla fall!

Susanne ❤️ sa...

Önskar dig ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR
KRAM

Monica sa...

Det är vanliga gula ärtor, billigare
att köpa ett paket men kanske inte så
roligt att ge bort.
Har man tur får man fler skördar.
Ha det bra:-)